Valitse opetussuunnitelma opintojen aloituslukuvuoden ja mahdollisen suuntautumisen mukaan.
This is a virtual course with no contact hours. Independent study in network environment. Weekly updates send to students. Feedback provided for parts 1-3.
Canton, J. 2015. Future Smart – Managing the Game-Changing Trends That Will Transform Your World.
Paul, H. 2019. Critical Terms in Futures Studies.
Siilasmaa, R. 2018. Transforming NOKIA: The Power of Paranoid Optimism to Lead Through Colossal Change.
Journals and magazines (e.g. Journal of Futures Studies), studies by international organisations (e.g. OECD, WEF, UNWTO, WTTC, IATA and Sitra) and other electronic sources.
Annika Konttinen, Anu Seppänen
The course supports the students in their own research/development project which is related to the business community.
Porvoon toimipiste
Deadlines of assignments are available on the course Moodle site. No exams for this course.
Englanti
International learning materials and assignment contents.
22.08.2022 - 16.12.2022
Pre-assignment: Personal expectations and goals for the module
Part 1: Future orientation and trend analysis (The importance of futures thinking, definitions; analysing, anticipating and forecasting future trends)
Part 2: Innovative development methods (applying Six Hats method and scenario planning)
Part 3: Transformation description: How the trends and transformation will shape the chosen industry: business opportunities and possibilities
Post-assignment: Evaluation of own learning and goals reached during the module
13.06.2022 - 19.08.2022
Week 34. Have a look at the course contents. Deadline: Submit your pre-assignment.
Week 35. Start your hunt for future trends. First decide your industry.
Week 36. Describe the megatrends that affect the world in the decades to come.
Week 37. Describe the two most interesting industry-related trends you focus on.
Week 38. Deadline: Submit your trends report (Part 1).
Week 39. Development methods: Explore and describe the Six Hats method.
Week 40. Development methods: Set up a session with the Six Hats method and document it on the video/report.
Week 41. Scenario development: Explore and describe the two-step method for making scenarios.
Week. 42. Scenario development: Set up a session with the two-step method for making scenarios and document it on the video/report.
Week 43. Scenario development: Set up a session with the two-step method for making scenarios and document it on the video/report.
Week 44. Finalising the video/report. Deadline: Submit your methods and scenarios assignment (Part 2).
Week 45. Transformation: Look back and paint the big picture.
Week 46. Transformation: Describe the key steps to business transformation. Deadline: Submit your letter from the future assignment (Part 3).
Week 47. Deadline: Submit your post-assignment.
Week 48-50: Submit official course feedback.
Assignments 1 & 2 can also be done in a report format (instead of a video).
15 - 40
Parts 1-3: Assignments (reports, videos) 100%
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Tradenomi ENG
Jürgen Birkle
Porvoon toimipiste
Englanti
22.08.2022 - 16.12.2022
13.06.2022 - 19.08.2022
15 - 40
POMO Matkailun koulutusohjelma
H-5
Tradenomi ENG
Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät
Case- ja ryhmätehtävät
Tuntityöskentely
Opintojaksoon sisältyy myös oman oppimisen arviointi.
Tarkemmat tiedot Moodlessa
Katja Laitinen
Vierailuluennot
Haastattelut ja omat kontaktit
Porvoon toimipiste
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Suomi
Vierailuluennot
22.08.2022 - 16.12.2022
Opintojaksolla tehdään 4 oppimistehtävää. Tehtävät ovat sekä yksilö- että ryhmätehtäviä. Tehtävät arvioidaan asteikolla 1-5. Tehtävien toimeksiannot Moodlessa.
Opintojaksolla voidaan myös tehdä itse- ja vertaisarviointia.
13.06.2022 - 19.08.2022
Opintojakso alkaa ke 24.8. klo 14.00. Tarkemmat aikataulut ja palautuspäivät käydään läpi ensimmäisellä kerralla. Tehtävien palautusajankohdat Moodlessa.
Lähiopetustoteutus, johon liittyy oppimistehtäviä, ryhmätyöskentelyä sekä itsenäistä työskentelyä.
Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta
15 - 40
Opintojakson neljä oppimistehtävää muodostavat koko opintojakson arvioinnin. Arviointi asteikolla 1-5. Jokainen tehtävä on suoritettava hyväksytysti.
Tuntiaktiivisuus (80% tai yli) voi korottaa arvosanaa max seuraavaan arvosanaan.
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Restonomi
Projektityöskentely soveltuvin osin
Mentorointi ja konsultaatio
Tuntityöskentely ja siihen liittyvät tehtävät
Oman oppimisen arviointi
Opettajan jakama materiaali
Kirjallisuus soveltuvin osin
Alahuhta, Matti. 2015. Johtajuus, kirkas suunta ja ihmisten voima. Docendo
Armstrong, M. 2012. Armstrong’s Handbook of Human Resource Management Practice
Branson, Richard. 2014. The Virgin Way: Everything I Know about Leadership
Brooks, I. 2009.Organisational Behaviour Individuals, Groups and Organisation 4th editon, Pearson Education Limited
Goleman, Daniel. 2013. Focus The Hidden Driver of Excellence. Bloomsbury Publishing Plc
Kaijala, M. 2016. Rekrytointi Tehtävään vai yhtiöön. Talentum.
Keltikangas-Järvinen L. (2016). ”Hyvät tyypit” Tempperamentti ja työelämä. WSOY.
Laloux, Frederic. 2016. Reinventing Organizations
Lecklin, O & Laine, R.2009. Laadunkehittäjän työkalupakki, Innovatiivisen johtamisjärjestelmän rakentaminen. Talentum
Lämsä, A-M. & Päivike, T. 2010. Organisaatiokäyttäytymisen perusteet
Robbins, P.S. & Judge, T. 2009. Organizational Behavior, 13th edition, Pearson International Edition
Torkkola, S. (2016). Lean asiantuntijatyön johtamisessa. Talentum.
Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen Strateginen kilpailutekijä. Edita
Katja Laitinen
ei
Porvoon toimipiste
Ohjelman mukaan, uusimismahdollisuus 6 kk:n sisällä
Suomi
Ei
16.01.2023 - 19.05.2023
Harjoitustehtävät
Tentti
02.01.2023 - 13.01.2023
Ohjelman mukaisesti
Sovittava erikseen opettajan kanssa
15 - 40
Tentti
Harjoitustehtävät
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Restonomi
Projektityöskentely soveltuvin osin
Mentorointi ja konsultaatio
Tuntityöskentely ja siihen liittyvät tehtävät
Oman oppimisen arviointi
Opettajan jakama materiaali
Kirjallisuus, soveltuvin osin (tai uudempi)
Alahuhta, Matti. 2015. Johtajuus, kirkas suunta ja ihmisten voima. Docendo
Armstrong, M. 2012. Armstrong’s Handbook of Human Resource Management Practice
Branson, Richard. 2014. The Virgin Way: Everything I Know about Leadership
Brooks, I. 2009.Organisational Behaviour Individuals, Groups and Organisation 4th editon, Pearson Education Limited
Goleman, Daniel. 2013. Focus The Hidden Driver of Excellence. Bloomsbury Publishing Plc
Kaijala, M. 2016. Rekrytointi Tehtävään vai yhtiöön. Talentum.
Keltikangas-Järvinen L. (2016). ”Hyvät tyypit” Tempperamentti ja työelämä. WSOY.
Laloux, Frederic. 2016. Reinventing Organizations
Lecklin, O & Laine, R.2009. Laadunkehittäjän työkalupakki, Innovatiivisen johtamisjärjestelmän rakentaminen. Talentum
Lämsä, A-M. & Päivike, T. 2010. Organisaatiokäyttäytymisen perusteet
Robbins, P.S. & Judge, T. 2009. Organizational Behavior, 13th edition, Pearson International Edition
Torkkola, S. (2016). Lean asiantuntijatyön johtamisessa. Talentum.
Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen Strateginen kilpailutekijä. Edita
Johan Dromberg
ei suoranaisesti
Porvoon toimipiste
Tentti ohjelman mukaisesti, uusimismahdollisuus 6 kk:n sisällä
Suomi
Ei
22.08.2022 - 16.12.2022
Harjoitustehtävät
Tentti
13.06.2022 - 19.08.2022
Moodlen ohjelman mukaisesti
Alustava
25.8 Ohjelman tavoitteet ja sisältö
Ryhmätyöskentelyajatuksia
Ryhmien kokoonpanosta päättäminen
1.9 Tiimityöskentely
Tiimisopimus
8.9 1. Liiketoimintastrategia ja henkilöstöstrategia
15.9 5. Hyvä johtajuus
22.9 Tiimisopimus esittely ja HT jatkotyöstö
29.9 2 Henkilöstöjohtamisen tehtäväkenttä
6.10 Itsenäinen työskentely
13.10 Työelämän pelisäännöt esittely
20.10 Intensiiviviikko
24.10 3. Muuttuva työelämä
31.10 Itsenäinen työskentely
7.11 Harjoitustehtävä 1 esittäminen: Eri organisaatioiden henkilöstöstrategioiden vertailu ja
HRM toiminnot
14.11 4. Johtamisen uudet haasteet
21.11 Tentti
28.11 Harjoitustehtävä 2 läpikäynti: Ryhmätyöskentely kurssin aikana
5.12 HT 2 palauttaminen
12.12 Uusintatentti
Sovittava erikseen opettajan kanssa
15 - 40
Harjoitustehtävät
Osallistuminen tunti ja harjoitustehtäviin
Tentti
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Restonomi
Annette Toivonen, Jaana Laaksonen
Porvoon toimipiste
Suomi
16.01.2023 - 19.05.2023
02.01.2023 - 13.01.2023
15 - 40
POMO Matkailun koulutusohjelma
H-5
Restonomi
Pia Vapaavuori, Anu Seppänen
Porvoon toimipiste
Suomi
22.08.2022 - 16.12.2022
13.06.2022 - 19.08.2022
15 - 50
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Restonomi
Annika Konttinen, Anu Seppänen
Porvoon toimipiste
Suomi
22.08.2022 - 16.12.2022
13.06.2022 - 19.08.2022
15 - 50
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Restonomi
Lähiopetukseen perustuvassa toteutuksessa oppimistavat ovat:
- lähiopetus (luennointi, ryhmätehtävät tunnilla, keskustelut, projektitöiden esitykset)
- itsenäinen opiskelu (esim. tiedonhaku sekä sertifikaatin suorittamiseen ja tenttiin valmistautuminen)
- projektityö brändianalyysin tai muun markkinointiviestintään kuuluvan teeman muodossa (yksilötyö)
- käytännön markkinointitoimenpiteisiin liittyvä sisällöntuotanto (ryhmätyö)
Aiheeseen liittyvä kirjallisuus, myös e-kirjat ja online artikkelit
Online -tutoriaalit
Toimialaan liittyvät raportit ja tilastot
Sosiaalisen median kanavat
Ohjaajan omat materiaalit
Anu Seppänen
Caseyritys valitaan käytännön työelämästä.
Porvoon toimipiste
Vk 18: Käsitetentti Moodlessa (4.5.2023).
Vk 19: Uusintatentti Moodlessa (11.5.2023).
Suomi
Kansainväliset lähteet.
16.01.2023 - 19.05.2023
Oppimistehtävä 1: Brändianalyysi (ryhmätehtävä, raportti ja esitys) 70 %
Oppimistehtävä 2: Käsitetentti (yksilötehtävä) 30 %
Oppimistehtävä 3: Itse- ja vertaisarviointi + oman oppimisen arviointi e-lomakkeella
Osallistuminen aktiviteetteihin sekä itse- ja vertaisarviointi vaikuttavat lopulliseen arvosanaan.
02.01.2023 - 13.01.2023
Vk 3: Matkamessut
Vk 4: Orientoituminen, brändikeskustelu. Brändianalyysi: ryhmäjako, tehtävä 1.
Vk 5: Brändiarkkityypit ja persoonallisuus + tehtävä 2.
Vk 6: Brändin tarkoitus + tehtävä 2.
Vk 7: Brändin identiteetti + tehtävä 3.
Vk 8: Bränditietoisuus ja sen mittaaminen + tehtävä 4.
Vk 9: Brändiuskollisuus + tehtävä 5.
Vk 10: Brändin vastuullinen viestintä + tehtävä 6.
Vk 11: Brändianalyysin viimeistely ja palautus (17.3.2023).
Vk 12: Intensiiviviikko (ei tunteja)
Vk 13: Brändianalyysiesityksen (selostettu PP-esitys tmv.) suunnittelu.
Vk 14: Brändianalyysiesityksen (selostettu PP-esitys tmv.) palautus (6.4.2023).
Vk 15: Myynnin ja markkinoinnin budjetointi, analysointi ja seuranta
Vk 16: Henkilöbrändäys
Vk 17: Markkinoinnin tulevaisuus
Vk 18: Käsitetentti Moodlessa (4.5.2023).
Vk 19: Uusintatentti Moodlessa (11.5.2023).
Vk 20: Itse- ja vertaisarviointi. Opintojaksopalaute
Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
15 - 40
Oppimistehtävä 1: Brändianalyysi (ryhmätehtävä, raportti ja esitys) 70 %
Oppimistehtävä 2: Käsitetentti (yksilötehtävä) 30 %
Oppimistehtävä 3: Itse- ja vertaisarviointi + oman oppimisen arviointi e-lomakkeella
Osallistuminen aktiviteetteihin sekä itse- ja vertaisarviointi vaikuttavat lopulliseen arvosanaan.
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Restonomi
Kalle Räihä, Ulla Kuisma
Porvoon toimipiste
Suomi
22.08.2022 - 16.12.2022
13.06.2022 - 19.08.2022
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
a) Lähiopetustoteutus, johon liittyy oppimistehtäviä, projektityöskentelyä, itsenäistä työskentelyä sekä tentti
b) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
c) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
15 - 40
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Restonomi
Kalle Räihä, Kati Naumanen
Porvoon toimipiste
Suomi
16.01.2023 - 19.05.2023
02.01.2023 - 13.01.2023
15 - 40
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Restonomi
Kalle Räihä, Kati Naumanen
Porvoon toimipiste
Suomi
22.08.2022 - 16.12.2022
13.06.2022 - 19.08.2022
15 - 40
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Restonomi
Monika Birkle, Suvi Mannonen
Porvoon toimipiste
Suomi
22.08.2022 - 16.12.2022
13.06.2022 - 19.08.2022
15 - 40
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Restonomi
Helena Vallo – Tapahtuma on tilaisuus
Timo Kiuru – Experience is the new marketing
Päivi Forsblom, Suvi Mannonen
Neljännen lukukauden projektit toteutetaan yritysten / organisaatioiden toimeksiantoina.
Viaporin Kekri 5.11. Suomenlinnan hoitokunta & Haaga-Helia
Porvoon toimipiste
Arviointitavat
70% Projektityö: Viaporin kekri -tapahtuman tuottaminen ja raportointi, itse- ja ryhmäarviointi
10% Yleinen aktiivisuus ja osallistuminen
20% Yksilötehtävä 1: Oppimisen reflektointi
Suomi
Lukukauden toimeksiannon mukaan: projektit toteutetaan huomioiden kansainväliset asiakkaat ja mahdolliset yhteistyötahot.
22.08.2022 - 16.12.2022
Ryhmäpalautus:
- Projektisuunnitelma, avain suunnittelmat ja loppuraportointi dokumentit Teamsiin
- yhteenveto projektista ppt, video tai blogi muodossa
- Case kuvaus Haaga-Helian sivuille: https://www.haaga-helia.fi/en/lab8/events
Yksilötehtävä: oppimisen reflektointi max 2 sivua tekstiä, HH lyhyt raportointipohja
13.06.2022 - 19.08.2022
Aikataulu, tiistaisin klo 14.00-16.45
HUOM! Ohjelma on viitteellinen, on hyvä varautua muutoksiin.
23.8. Syyslukukauden ja projektin kick off, ryhmäytyminen, tiimien jako, projektityökalujen haltuunotto
30.8 Tapahtuman eri osa-alueet, kumppanit/sponsorit
Tapahtumamarkkinointi, tarjouspyynnöt
6.9. Tapahtumien turvallisuus, vakuutukset ja luvat,
Vapaaehtoisten merkitys
7.9. Suomenlinnan toimijoiden kanssa yhteinen kick off
13.9. Tapahtumien sisältö ja osallistujakokemus ja osallistaminen
Service Blueprint ja asiakaspolku
20.9. Tapahtumien budjetointi ja kannattavuus, tilasuunnittelu ja pohjapiirustukset
27.9. Projektityötä – ehdotukset tarvittaviin alustuksiin seuraavalle viikolle
4.10. Projektien väliaikatilanne katsaus – esitykset muille ja 30min sparraus sessiot per/tiimi
11.10. Projektityötä
18.10. Intensiiviviikko, ei opetusta
25.10. Materiaalien tilaukset, projektien viimeistelyt
1.11. Viimeinen tilannekatsaus, kokonaisuuden viimeistelyt
5.11. VIAPORIN KEKRI
8.11. Tapahtuman jälkituotanto ja raportointi
Palautekeskustelu – oppimisen reflektointi
15.11. Kompensaatio vapaa
22.11. Vastuullisesti tuotettu tapahtuma -luento
29.11. Projektien dokumentointi, blogi, video tms muodossa ja julkaisu:
https://www.haaga-helia.fi/en/event-services
6.12. Itsenäisyyspäivä – ei tunteja
13.12. Kurssin ja projektin clousaus – glögiä ja piparia ja hyvää joululomaa
15 - 40
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Restonomi
Tutkiva ja kehittävä oppiminen
Luennot
Työskentely tapahtumissa
Projektityö
Aiheeseen liittyvä kirjallisuus, myös e-kirjat ja online artikkelit
Aiheeseen liittyvät blogit ja muut laadukkaat online sivustot.
https://opens.fi/blogi/tietoturvallisuus-tapahtumien-jarjestajalle/
Heli Hajda-Kähkönen, Monika Birkle
Neljännen lukukauden projektit toteutetaan yritysten / organisaatioiden toimeksiantoina.
Porvoon toimipiste
Suomi
Lukukauden toimeksiannon mukaan: projektit toteutetaan huomioiden kansainväliset asiakkaat ja mahdolliset yhteistyötahot.
16.01.2023 - 19.05.2023
Yksilötehtävä: Tapahtuman luominen Lyytissä
Reflektointitehtävä: työskentely tapahtumissa
Ryhmätehtävät: Tapahtuman trojektisuunnitelma, tapahtuman SOME -suunnitelma, tapahtumaprojektin hallinta ja johtaminen, dokumentaatio Teams alustalla.
02.01.2023 - 13.01.2023
17.1. klo 12.30-13.30 Pro Gaala Briiffi, Jonina Korander Ewent
19.1. Projektien aloitus, ryhmäytyminen, ryhmän tavoitteet ja työtavat. Projektisuunnitelman aloittaminen.
Tapahtuma-alan toimijoita ja erityyppisiä tapahtumia, ura tapahtuma-alalla.
26.1. Tapahtumatuotannon prosessi. Ohjelmanumeron suunnittelua, SOME postausten laadintaa.
2.2. Ohjelmanumeron käsikirjoituksen laadinta.
Ohjelmanumero valmis, harjoittelua.
Kenraaliharjoitus studiossa
9.2. Duunitehdas tapahtuma
16.2. Duunitehdas palautetta ja some kanavien päivitystä. Lyyti tehtävänanto. Lyyti tapahtuman hallintajärjestelmä.
2.3. Tapahtuman riskien hallinta ja tietoturva, Vapaaehtoisten johtaminen tapahtumissa
9.3. ITB Berliini
16.3. Virtuaalitapahtuman suunnitteluvaiheet
30.3. Lyyti tapahtuman hallintajärjestelmä. Esittele oma tapahtumasivustosi.
6.4. Pääsiäinen
13.4.
20.4. Alumnitilaisuus
Opintojakson lopetus
15 - 30
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Restonomi
Tutkiva ja kehittävä oppiminen:
Projekti
Itsenäinen ja ohjattu ryhmätyöskentely
Lähiopetus (luennot, workshopit, tutoriaalit)
Yritysvierailut
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Opintojaksolla ja oppimistilanteissa osoitettu materiaali, mm.
Aiheeseen liittyvät kirjat, artikkelit ja verkkomateriaali
Sosiaalisen median kanavat
Ahvenainen, Gylling & Leino. 2017. Viiden tähden asiakaskokemus.
Soveltuva kehittämismenetelmäkirjallisuus.
Kati Naumanen, Ulla Kuisma
Yritysvierailut, workshopit ja vierailuluennoitsijat yrityksistä ja organisaatioista. Työelämälähtöiset tehtävät ja toimeksiannot
Porvoon toimipiste
Tarkentuu opintojen alussa
Suomi
Vierailuluennoitsijoita kansainvälisistä yhteistyökorkeakouluista ja organisaatioista, kansainvälinen oppimateriaali.
22.08.2022 - 16.12.2022
Lähiopetus ja siihen liittyvät yksilö- ja ryhmätehtävät
Oppimistehtävät
Ryhmätyö
Itse- ja vertaisarviointi
Tulosten esittely
13.06.2022 - 19.08.2022
Tarkentuu opintojen alussa
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
a) Lähiopetustoteutus, johon liittyy oppimistehtäviä, projektityöskentelyä, itsenäistä työskentelyä sekä tentti
SEKÄ VÄHINTÄÄN YKSI SEURAAVANLAISISTA B-KOHDISTA (MUOKKAA HALUTESSSASI):
b) Monimuotototeutus, jossa on osittain verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa ja lähitapaamisissa, itsenäistä työskentelyä sekä tentit.
TAI
b) Virtuaalitoteutus, jossa on verkko-oppimista tehtävineen, projektityöskentelyä verkossa, projektin toteutus webinaarina sekä tentit.
TAI
b) Tentti ja/tai oppimistehtävä(t)
TAI
b) Työelämäprojektiin tai muuhun projektiin osallistuminen
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
a)Lähiopetustoteutus, johon liittyy oppimistehtäviä, projektityöskentelyä, itsenäistä työskentelyä sekä tentti
b) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
c) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Matkailupalveluiden myynnin opiskelijat oppivat soveltamaan myynnin ja palvelun prosesseja, työkaluja sekä tutustuvat alan eri toimijoihin. Toimeksiantajat voivat edustaa niin vapaa-ajan kuin liikematkustuksen kenttää. Toimeksiantojen myötä opitaan myös käyttämään hyödyksi teknologiaa, jota tarvitaan virtuaalikokouksissa.
15 - 40
Arviointi:
Projekti: 50%
Myynnin tehtävät ja muu arvioitava aineisto: 50% (tarkentuu opintojen alussa)
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Restonomi
Tutkiva ja kehittävä oppiminen:
Projekti
Itsenäinen ja ohjattu ryhmätyöskentely
Lähiopetus (luennot, workshopit, tutoriaalit)
Yritysvierailut
Opintojaksolla ja oppimistilanteissa osoitettu materiaali, mm.
aiheeseen liittyvät kirjat, artikkelit ja verkkomateriaali
Sosiaalisen median kanavat
Leena Törmälä
Yritysvierailut ja projekti
Porvoon toimipiste
Suomi
22.08.2022 - 16.12.2022
Projektin tuotos
Itsenäinen ja ohjattu ryhmätyöskentely
13.06.2022 - 19.08.2022
Oppimistavat (sisältää ahotin ja erilaiset toteutusvaihtoehdot)
a) Lähiopetustoteutus, johon liittyy oppimistehtäviä, projektityöskentelyä ja itsenäistä työskentelyä.
b) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
c) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
15 - 40
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija ymmärtää ja osaa yhdistää tärkeimpiä myynnin ja palvelun prosesseja. Opiskelija kykenee jossain määrin keräämään ja analysoimaan tietoa, jota tarvitaan yrityksen myynnin ja palvelun kehittämiseen. Hän osaa hyödyntää tutkimus- ja kehittämismenetelmiä vain muiden avustamana. Opiskelija tarvitsee ohjausta ja tukea toiminnassaan.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa kuvata tärkeimmät myynnin ja palvelun kehittämisen metodit ja soveltaa niitä käytäntöön. Hän osaa yhdistää teoriaa käytännön kehittämistarpeisiin ja ymmärtää kokonaisuuden. Opiskelija kykenee keräämään ja analysoimaan tietoa, jota tarvitaan yrityksen myynnin ja palvelun kehittämiseen. Hän osaa jossain määrin hyödyntää tutkimus- ja kehittämismenetelmiä omatoimisesti. Opiskelija kykenee itsenäiseen yhteistyöhön toimeksiantajayrityksen kanssa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa käyttää ja yhdistää erilaisia myynnin ja palvelun kehittämisen malleja ja luoda niiden avulla uusia ratkaisuja. Hän osoittaa toiminnassaan strategista ajattelua ja ongelmanratkaisutaitoa. Hän on tietoinen vaihtoehtoisista ratkaisumalleista ja on perehtynyt alan teorioihin ja terminologiaan. Hän toimii itsenäisesti ja ammattimaisesti toimeksiantajayrityksen kanssa. Hän osoittaa kykenevänsä ymmärtämään asiakkaan ongelman, osaa analysoida sen, ja käyttää hyväkseen tutkimusta ratkaisun löytämiseksi.
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Restonomi
Kati Naumanen, Ulla Kuisma
Porvoon toimipiste
Suomi
16.01.2023 - 19.05.2023
02.01.2023 - 13.01.2023
10 - 30
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Restonomi
Luennot ja osoitetun materiaalin itsenäinen opiskelu
Vierailut
Oppimistehtävät
Käytännön harjoitukset ja toteutukset
Oman oppimisen arviointi
Mahdollisuus laajentaa kurssia syväntäviksi opinnoiksi lisätehtävin.
Tuntityöskentelyn materiaali Moodlessa, verkkosivustot ja kirjallisuuslista sekä muu ohjaajien ilmoittamt ja jakamat materiaalit.
Liisa Wallenius, Päivi Forsblom
Yritysvierailut.
Business Finland ruokamatkailustrategia.
Hungry for Finland.
Porvoon toimipiste
ei tenttiä
Suomi
Ruokamatkailu ilmiönä ja esimerkit muista maista sekä kulttuureista. Alan trendit kansainvälisesti.
22.08.2022 - 16.12.2022
Oppimistehtävä 1: Smaku, panimoverailu ja Suomen ruokamatkailustrategia, arvionti hyväksytty/hylätty, yksilötehtävä
Oppimistehtävä 2: Trendit ja uutuudet ruokamatkailussa, yksilötehtävä, arviointi 1–5, 25 % .
Oppimistehtävä 3: 'Viaporin Kekri. Elämyksellisen ruoka- ja juomaelämyksen suunnittelu ja toteutus Viaporin Kekriin 5.11. Ryhmätehtävä, arviointi 1-5, 75%
13.06.2022 - 19.08.2022
Tapaamiset perjantaisin klo 11:00–14.00 campuksella
sekä vierailukohteessa, tapahtuma Suomenlinnassa
2.9. Kurssin aloitus campuksella
Opintojaksokuvaus, toteutussuunnitelma, tehtävät ja aineistot
Ruokateemainen kaupunkikävely ja Smaku -ruokatapahtuma.
9.9 Kekri-Info ja Ruokamatkailustrategia
16.9 Vierailu Kråkön panimolle, tutustuminen panimoon ja olutmaistelu,
23.9 Kekri & vierailu Suomenlinnassa
30.9 Ideointi jatkuu ja ensimmäiset testaukset
7.10 Ideointi ja elämyksen suunnittelu, Blueprintin aloitus
14.10 Kekri – markkinoinnin suunnittelu ja testaus
28.10 Kekri – testaus, blueprint valmis
Viikko 44
3.11. Kekri-valmistelut klo 16–20
4.11 Kekri – valmistelut klo 11–17
Kekri 5.11 aikataulu, työnjako (KOKO PÄIVÄ klo 10–24, sovitaan vuorot)
11.11 Loppukeskustelu, Kekri-raportti, palaute ja arviointi
Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
15 - 25
Oppimistehtävä 1: Smaku, panimoverailu ja Suomen ruokamatkailustrategia, arvionti hyväksytty/hylätty, yksilötehtävä
Oppimistehtävä 2: Trendit ja uutuudet ruokamatkailussa, yksilötehtävä, arviointi 1–5, 25 % .
Oppimistehtävä 3: 'Viaporin Kekri. Elämyksellisen ruoka- ja juomaelämyksen suunnittelu ja toteutus Viaporin Kekriin 5.11. Ryhmätehtävä, arviointi 1-5, 75%
tehtävien suunnittelu ja toteutus aikataulujen mukaan huomoidaan arvioinnissa
POMO Matkailun koulutusohjelma
H-5
Tradenomi
Luennot ja osoitetun materiaalin itsenäinen opiskelu
Vierailut
Oppimistehtävät
Käytännön harjoitukset ja toteutukset
Oman oppimisen arviointi
Tuntityöskentelyn materiaali Moodlessa, verkkosivustot ja kirjallisuuslista sekä muu ohjaajan ilmoittama ja jakama materiaali.
Päivi Forsblom
Mahdolliset vierailut/vierailijat
Porvoon toimipiste
Ei tenttiä
Suomi
Ruokapalvelut ilmiöna matkailussa kansainvälisesti
17.11.2022 - 16.12.2022
Oppimistehtävä 1: Ruokapalvelut matkakohteessa, visuaalinen raportti, ryhmätehtävä
Osallistuminen käytännön työskentelyyn lähiopetuspäivinä.
13.06.2022 - 11.11.2022
sijoittuu syksyllä 2022 2. periodille alkaen keskiviikkona 23.11. 2022
lähiopetusta 4x4 tuntia
lähiopetuspäivät: keskiviikot 23.11., 30.11., 7.12. ja 14.11. klo 14 - 18
Suunnitellaan kunkin opetuskerran käytännöt yhdessä ryhmän kanssa alotuskerralla.
Teemoina: aamiaiset, lounasruuat, makujen yhdistelyä valintojen pohjaksi sekä kokoustarjoilut
Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
15 - 40
Oppimistehtävä 1: Ruokapalvelut matkakohteessa, arvionti 1-5, ryhmätehtävä 50%
Osallistuminen käytännön työskentelyyn tiimissä lähipäivinä, arviointi hyväksytty/hylätty, 50% ryhmätehtävä 50%
tehtävien suunnittelu ja toteutus aikataulujen mukaan huomoidaan arvioinnissa
POMO Matkailun koulutusohjelma
H-5
Tradenomi
Inquiry learning:
Peer-to-peer learning
Lectures and workshops
Independent study and teamwork
Cultural event
The assessment of one’s own learning
Aula Internacional 1 New Edition. A Spanish course for English speakers. Difusión. (ISBN 9788415846772)
Extra material: http://www.difusion.com/ele
Antti Petteri Kurhinen, Maria Ruohtula
Possible company visits and guest lecturers and workshops from different companies and organisations.
Porvoon toimipiste
Exam I: October 16
Exam II: December 11
The exams can be redone twice in the following re-examinations:
Tuesday October 22 at 15:30 in 2623
Friday December 13 at 10:00 in 2402
Tuesday March 31 at 15:30
Friday May 22 at 10:00
Enroll to the re-examination to maria.ruohtula@haaga-helia.fi
Englanti
Possibility to operate with international teams and international lectures. Possible guest lecturers from international organisations and partner universities.
22.08.2022 - 16.12.2022
The themes of the module are 1) basic language studies in oral and written Spanish: expressing likes, describing persons, speaking about habits, time, food, restaurant, description of places, asking and giving directions, and 2) Latin American business operational environment and business culture, areal differences and trade relations.
The students work in groups on one Latin American country during the course. There are 8 tasks that need to be done for this country assignment. The assignment and the tasks are described and instructed in moodle.
13.06.2022 - 19.08.2022
22 August Introduction of the Latin American Region assignment
29 August General Information of the target country Book Unit 5
5 September NO CLASSES
12 September Product introduction and companies Book Unit 5
19 September Book Unit 5
26 September Business behavior in the target country Book Unit 6
3 October Book Unit 6
10 October Culture in the target country Book Unit 6
17 October Exam I Book Unit 7
24 October Tourism and traffic in the target country Book Unit 7
31 October Book Unit 7
7 November Gastronomy of the target country Book Unit 8
14 November Preparation for the next week’s fair Book Unit 8
TUESDAY 20 November at 12-16pm Country Fair
28 November Book Unit 8
5 December NO CLASSES
12 December Feedback Evaluation EXAM II
Recognition of prior learning is not recommended in Areal Studies in Porvoo Campus competence-based curriculum, but all students are encouraged to choose an unfamiliar to them Areal Study module topic (5 + 5 ECTS).
Students with prior language skills in Spanish wishing to deepen their Spanish skills can take the Intermediate and Advanced Spanish language course (SPA8PO801) as a part of their free-choice studies.
Feedback of the course is collected in the end of the course and considered when planning the next implementation of the course.
15 - 40
The final grade is based on
1. Examination (two written examinations of the language): 40 %
2. Latin American regions assignment: 40 % (individual, peer and teacher assessment)
3. Activity and participation: 20%
The final grade is based on self assessment, peer assessment and teacher assessment.
POMO Matkailun koulutusohjelma
H-5
Tradenomi ENG
Project work in teams
Lectures
Ali-Knight, Jane et al. 2009: International Perspectives of festivals and events, ch 16
Beech, Kaiser, Kaspar ed. 2014: The business of event management
de Groot, Eric and Van der Vijver, Mike 2013: Into the heart of meetings. Basic Principles of Meeting Design
Ferdinand, Nicole and Kitchin Paul J. 2012: Events Management an international approach, ch. 10, 13 and 14
Getz, Donald 2012: Event studies. Theory, research and policy for events. Ch 6 and 11.
Jackson, Nigel 2013: Promoting and Marketing Events. Theory and practice. Routledge
Reic, Ivna 2017: Events Marketing Management. A consumer perspective.
Sharples, Crowther, May, Orefice 2014: Strategic Event Creation
Suomenlinna Governing Body 2022: Management plan. https://www.slhk.fi/en/management-plan/
Yeoman et al 2015: The Future of Events and Festivals. Routledge
Selected blogs, event related sites and LinkedIn groups
Johanna Rajakangas-Tolsa, Monika Birkle
Cooperation with the governing body of Suomenlinna and the event Viaporin Kekri.
Semester project consists of creating a sustainability program for the event. It includes communication about the program to the audience, monitoring on site, evaluating and documenting development points.
Porvoon toimipiste
No exam
Englanti
Possible guest lecturers from international companies and universities. International learning materials and cases.
22.08.2022 - 16.12.2022
Project work, designing event sustainability concept in teams
13.06.2022 - 19.08.2022
15 - 40
Group work: Creation of Event Sustainability Guidelines for Viaporin Kekri event
Presentation for commissioner
Self- and peer assessment
Individual assignment on event sustainability
Description of the case to Haaga-Helia LAB8/ Events website
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Tradenomi ENG
Niina Moilanen, Antti Petteri Kurhinen
Porvoon toimipiste
Englanti
16.01.2023 - 26.03.2023
02.01.2023 - 13.01.2023
15 - 40
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Tradenomi ENG
Niina Moilanen, Antti Petteri Kurhinen
Porvoon toimipiste
Englanti
22.08.2022 - 21.10.2022
13.06.2022 - 19.08.2022
15 - 30
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Tradenomi ENG
Niina Moilanen, Antti Petteri Kurhinen
Porvoon toimipiste
Englanti
27.03.2023 - 19.05.2023
02.01.2023 - 24.03.2023
15 - 40
POMO Matkailun koulutusohjelma
H-5
Tradenomi ENG
Niina Moilanen, Antti Petteri Kurhinen
Porvoon toimipiste
Englanti
26.10.2022 - 16.12.2022
13.06.2022 - 21.10.2022
15 - 30
POMO Matkailun koulutusohjelma
5 op
H-5
Tradenomi ENG
Annika Konttinen, Katri Heikkinen, Mona Eskola, Anna Vähäsalo, Marina Karlqvist, Yücel Ger, Kai Pietilä, Anu Seppänen, Päivi Forsblom, Jaana Laaksonen, Kati Naumanen, Monika Birkle, Ulla Kuisma, Leena Törmälä, Tiina Jokinen, Liisa Wallenius, Pekka Polvinen, Eva Holmberg, Kalle Räihä, Niina Moilanen, Anna Sivonen
Porvoon toimipiste
Suomi
08.08.2022 - 31.07.2023
13.06.2022 - 19.05.2023
15 - 200
POMO Matkailun koulutusohjelma
H-5
Tradenomi ENG
Katri Heikkinen, Annika Konttinen, Mona Eskola, Anna Vähäsalo, Marina Karlqvist, Vesa Multanen, Yücel Ger, Anu Seppänen, Jaana Laaksonen, Päivi Forsblom, Kati Naumanen, Kai Pietilä, Monika Birkle, Ulla Kuisma, Leena Törmälä, Tiina Jokinen, Liisa Wallenius, Pekka Polvinen, Kalle Räihä, Niina Moilanen, Anna Sivonen
Porvoon toimipiste
Suomi
08.08.2022 - 31.07.2023
13.06.2022 - 19.05.2023
15 - 200
POMO Matkailun koulutusohjelma
H-5
Tradenomi ENG
Katri Heikkinen, Annika Konttinen, Mona Eskola, Anna Vähäsalo, Vesa Multanen, Marina Karlqvist, Jaana Laaksonen, Päivi Forsblom, Yücel Ger, Anu Seppänen, Kati Naumanen, Kai Pietilä, Monika Birkle, Ulla Kuisma, Leena Törmälä, Tiina Jokinen, Liisa Wallenius, Pekka Polvinen, Kalle Räihä, Niina Moilanen, Anna Sivonen
Porvoon toimipiste
Suomi
08.08.2022 - 31.07.2023
13.06.2022 - 19.05.2023
15 - 200
POMO Matkailun koulutusohjelma
H-5
Tradenomi ENG
The learning goals of this course are reached in the following ways:
• Producing and sharing knowledge in groups
• Online lectures
• Collaborative learning using suitable online tools
• Testing and learning from small scale virtual events
• Delivering a virtual event concept or working with a commissioner to produce a virtual/hybrid event
Blogs, handbooks, webinars, articles
Monika Birkle
In Spring 2023 this course will co-operate with selected Haaga-Helia events: Kevätmessut Messukeskuksessa (Spring Expo in Expo Center Helsinki), Tulevaisuusfoorumi / Future Forum.
Visiting experts from the industry, visits to companies.
Porvoon toimipiste
Englanti
Possible partners attending or co-producing virtual events
16.01.2023 - 19.05.2023
Orientation assignment: attend a virtual event and present the experience on Flipgrid
Essay on virtual experience design
Development task
02.01.2023 - 13.01.2023
Spring 2023, classes on Mondays 11-13.45
15 - 40
The course is evaluated on a scale excellent (5), very good (4), good (3), satisfactory (2), fair (1), fail (0). The assessment criteria is presented on a scale 1 - 3 - 5.
Assessment criteria - grade 1
The student
• can name basic concepts within the framework of virtual experiences
• is familiar with some basic tools and technologies used in creating virtual experiences
• understands the basics of the experience design
• shows basic skills in hosting and moderating a virtual event
• can with help of the team and supervisors create a virtual event
Assessment criteria - grade 3
The student
• can define and interpret concepts of virtual experiences
• uses basic tools and technologies in creating virtual experiences
• understands the elements of experience design and can implement these in virtual event planning
• shows good skills in hosting and moderating a virtual event
• can quite independently create a virtual event
Assessment criteria - grade 5
The student
• can implement and utilize all key concepts of virtual experiences
• knows a variety of tools and technologies and is able to select the most suitable ones and use these in a professional way
• fully understands the elements of experience design and is able to implement these in an excellent way when creating virtual experiences
• shows excellent skills in hosting and moderating a virtual event
• creates a virtual event in a professional way, mastering both event technology and the creation of a smooth and engaging virtual experience
POMO Matkailun koulutusohjelma, TEMPO Degree Programme in Tourism and Event Management, KVO Kansainvälinen opiskelijavaihto
5 op
H-5
Restonomi
Koulutusohjelmaan ei ole liitetty toteutuksia.
Restonomi, AMK-tutkinto
Tutustu hakutietoihin www.opintopolku.fi -sivustolla ennen hakua.
210 opintopistettä, keskimäärin 3,5 vuotta.
Tutustu Haaga-Helian aiemmin hankitun osaamisen tunnustamisen periaatteisiin
Päiväopetusta, joka järjestetään pääsääntöisesti klo 8.00-16.00 Porvoon toimipisteessä.
Opetus on projektipohjaista perustuen tutkivaan ja kehittävään oppimiseen.
Suomenkieliseen koulutukseen valitut opiskelijat suorittavat aina määrätyn osan opinnoistaan englannin kielellä. Tämän lisäksi on mahdollista suorittaa osa opinnoista englannin ja/tai ruotsin kielellä muussa kuin omassa koulutusohjelmassa. Suomenkielinen ja kansainvälinen matkailun koulutusohjelma toimivat rinnakkain niin, että opiskelijat voivat valita projektitarjonnasta itselleen mielekkäimmän toimeksiannon joko suomeksi tai englanniksi. Perusopinnot antavat opiskelijalle hyvät kielivalmiudet.
Opetussuunnitelman mukaisten opintojen suorittaminen, työharjoittelu, opinnäytetyö ja kypsyysnäyte.
Haaga-Helian toimintaa ohjaa Valtioneuvoston asetus ammattikorkeakouluista 18.12.2014/1129 ja Haaga-Helian tutkintosääntö
Opintojaksojen arviointikriteerit löytyvät opintojaksokuvauksista. Lue lisää arvioinnistaHaaga-Helian tutkintosäännöstä
Porvoo Campukselta matkailun koulutuksesta valmistuneella restonomilla on selkeä ja monipuolinen kokonaiskuva matkailusta. Hän osaa tarttua erilaisiin haasteisiin ja toimia muuttuvissa olosuhteissa tulevaisuutta ennakoiden. Hänellä on vahvat ammatilliset pohjatiedot sekä halu itsensä kehittämiseen. Opintojensa aikana opiskelija omaksuu hyvät tiedonhankintataidot ja hän osaa kriittisesti arvioida ja analysoida tietoa. Hän soveltaa tietoa käytäntöön erilaisten projektien kautta läpi opintojensa.
Opiskelu kansainvälisessä ympäristössä takaa opiskelijalle hyvät valmiudet toimia monikulttuurisessa ympäristössä. Valmistuneella on hyvät vuorovaikutus- ja tiimityötaidot sillä oppiminen tapahtuu pääsääntöisesti tiimeissä, joissa opiskelija voi ottaa erilaisia rooleja opintojen eri vaiheissa. Restonomilla on myynti- ja palveluasennetta, ja hän toimii yrittäjämäisesti ja ratkaisukeskeisesti. Hän osaa kuunnella ja ymmärtää asiakkaan tarpeita sekä toimintaympäristöä, tunnistaa mahdollisuuksia sekä luoda ratkaisuja yhdessä asiakkaiden kanssa.
Matkailun opinnoissa on kaksi vaihtoehtoista suuntausta:
a) myyntipalveluiden kehittäminen ja
b) matkailun tapahtumapalveluiden kehittäminen
Opintokokonaisuuksia voi lisäksi valita liiketalouden tarjonnasta:
International Sales and Marketing
Aviation Business
Myynti ja visuaalinen markkinointi
Kansainvälistyvä yritys
Yrityksen talous
Opintojen rakenne
Perusopinnot: 60 op
Ammattiopinnot: 60 op
Suuntautumisopinnot: 30 op
Vapaasti valittavat opinnot: 15 op
Työharjoittelu: 30 op
Opinnäytetyö: 15 op
Yhteensä: 210 op
Porvoo Campus tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia kansainvälistymiseen. Haaga-Helialla on laaja kansainvälinen verkosto. Opinnoissa työskennellään monikulttuurisissa ryhmissä ja tiimeissä. Osa opintokokonaisuuksista sisältää opintomatkan, ja projektien toimeksiantajat voivat olla kansainvälisiä toimijoita. Opiskelijoita kannustetaan lisäksi suorittamaan osa opinnoistaan ulkomailla, joko opiskelijavaihdossa tai kansainvälisessä työharjoittelussa.
Oppiminen Porvoo Campuksella tapahtuu aidoissa ja haastavissa työelämäprojekteissa monikulttuurisissa ryhmissä. Matkailun koulutusohjelman opetussuunnitelma perustuu tutkivaan ja kehittävään oppimiseen ja lukukausiprojekteihin, joiden toimeksiannot tulevat yrityksiltä. Lukukauden työ suunnitellaan yhteiseksi kokonaisuudeksi, jossa opintojaksot linkitetään työelämälähtöiseen projektiin.
Projektitoimeksiannot myös auttavat opiskelijoita kehittämään työllistymistä edesauttavia ammatillisia verkostoja jo opintojensa aikana.
Porvoo Campukselta valmistunut restonomi voi työskennellä mitä erilaisimmissa matkailualan tehtävissä, mm.:
Markkinointipäällikkö
Some-markkinoija
Tapahtumakoordinaattori
Tapahtumatuottaja
Matkakonsultti
Asiakkuuspäällikkö
Tuotesuunnittelija
Myyntipäällikkö
Hakukoneoptimoija
Yrittäjä
Ylemmät-amk-tutkinnot Haaga-Heliassa
Täydennyskoulutus Haaga-Heliassa
Yliopisto-opinnot
Haaga-Heliassa järjestetään aktiivisesti alumnitoimintaa ja erilaisia alumnitapahtumia.
Lue lisää alumnitoiminnasta ja jätä yhteystietosi, jotta voimme kertoa tulevista tapahtumistamme.
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
Porvoo kampus
Taidetehtaankatu 1
06100 Porvoo
Osaamisaluejohtaja
Kiti Häkkinen, 040 4887 425
Sähköposti: kiti.hakkinen(at)haaga-helia.fi
Opintopalveluiden yhteystiedot ja aukioloajat
Porvoo Campuksen Info 040 488 7444
Sähköposti: porvooinfo(at)haaga-helia.fi
Haaga-Helian vaihde (09) 229 611