Valitse opetussuunnitelma opintojen aloituslukuvuoden ja mahdollisen suuntautumisen mukaan.
Toni Ernvall
Toni Ernvall
Pasilan toimipiste
Suomi
13.01.2025 - 14.03.2025
31 - 60
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus, STROM Strategiatyö organisaatioissa
1 op
H-5
Master-tutkinnot
Koulutuksen tilaajan (tutkinto-ohjelma) pyynnöstä, vuodesta 2024 alkaen, lähtökohtaksi on otettu "Pythonia kaikille" aikaisemman "data-analytiikkaa kaikille" sijaan.
Kurssi käsittelee seuraavia neljää aihealuetta materiaaleineen ja tehtävineen strukturoidun datan analysointiin.
- kuvaileva analytiikka
- diagnostinen analytiikka
- aikasarja-analyysi ja ennustaminen
- johdatus koneoppimiseen.
Moodlesta löytyy kaikki tarvittava materiaali kurssin suorittamiseen, mukaan lukien Q@A-osion, jossa opiskelijat voivat keskustella kurssiin liittyvistä asioista mm. tehtävistä.
Veijo Vänttinen
Materiaali kurssin Moodlesivuilla
Veijo Vänttinen
Pasilan toimipiste
Neljä arvioitavaa oppimistehtävää kurssin kuluessa
Suomi
26.08.2024 - 13.12.2024
Oppimistehtävät
- kuvaileva analytiikka
- diagnostinen analytiikka
- aikasarja-analyysi ja ennustaminen
- johdatus koneoppimiseen.
03.06.2024 - 23.08.2024
31 - 100
Neljä arvioitavaa oppimistehtävää
- kuvaileva analytiikka, (0 - 5 pistettä)
- diagnostinen analytiikka, (0 - 5 pistettä)
- aikasarja-analyysi ja ennustaminen, (0 - 5 pistettä)
- johdatus koneoppimiseen, (0 - 5 pistettä).
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus, STROM Strategiatyö organisaatioissa
5 op
H-5
Master-tutkinnot
Olli Laintila
Pasilan toimipiste
Englanti
13.01.2025 - 14.03.2025
31 - 40
STROME Degree Programme in Strategising in Organisations, STROM Strategiatyö organisaatioissa
5 op
H-5
Master-tutkinnot
This implementation is a self guided virtual course.
-No mandatory meetings.
-No group work.
-The student can work with the assignments in her/his own time and pace.
The course requires a lot of self guided working. Online support is offered during the course.
Edmondson, A. C. Roberto, M.A., Watkins, M.D. (2003): A dynamic model of top management team effectiveness: managing unstructured task streams. The Leadership Quarterly 14 297-325.
Kahneman, D. On Making Smart Decisions. E-kirja. Harvard Business Review Press 2013.
Wageman, R. Nunes, D.A., Burruss, J. A., Hackman, J. R.: Senior leadership teams: what it takes to make them great. E-kirja. Harvard Business School Press cop. 2008
+ other online material on Moodle.
Olli Laintila
The learning themes of the implementation are formed based on top management/CEO interviews of Finnish companies from various sectors.
Student's own work life cases and experiences can be utilized in the assignments.
Pasilan toimipiste
No exam.
Englanti
The learning content is based on international research papers and cases.
19.08.2024 - 11.10.2024
Learning assignments with 1/3 weight each:
Assignment 1. Multiple choice
Assignment 2: Writing assignment
Assignment 3: Audiovisual assignment
03.06.2024 - 16.08.2024
The learning platform (Moodle) will open latest in 19th August.The student can then start the studies immediately.
If students have acquired the required competence in previous work tasks, recreational activities or on another course, they can show their competence via a demonstration and thus progress faster through their studies. More information and instructions for recognizing and validating prior learning (RPL) are available at MyNet.
31 - 40
Will be presented in the course platform (Moodle).
STROME Degree Programme in Strategising in Organisations, STROM Strategiatyö organisaatioissa
5 op
H-5
Master-tutkinnot
Anita Pösö
Oppimateriaali on saatavilla Moodlessa.
Yücel Ger
Opintojakson sisältö ja tehtävät liittyvät erilaisten organisaatioiden käytäntöihin.
Pasilan toimipiste
Opiskelijan valitsemana ajankohtana.
Englanti
24.03.2025 - 16.05.2025
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen Haaga-Helian Master-ohjeiden mukaisesti.
https://www.haaga-helia.fi/en/recognition-learning
61 - 100
BUTEM Degree Programme in Business Technologies, LEBUM Degree Programme in Leading Business Transformation, AVBUM Degree Programme in Sustainable Aviation Business, STROM Strategiatyö organisaatioissa, HOSBUM Degree Programme in Tourism and Hospitality Business
5 op
H-5
Master-tutkinnot
Marjo-Riina Välimaa
Nina Helander, Jonna Järvinen, Johanna Maaniemi, Juha Olava, Riina Iloranta, Sanna Heiniö, Sakariina Heikkanen, Anu Hakonen, Kevin Gore, Anita Pösö, Kari Hiekkanen, Marjo-Riina Välimaa, Heidi Rajamäki-Partanen
Pasilan toimipiste
Suomi
01.08.2024 - 16.05.2025
12.08.2024 - 16.08.2024
1 - 300
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus, STROM Strategiatyö organisaatioissa
H-5
Master-tutkinnot
Online-oppitunnit, jossa opettaja alustaa uudet viikkoteemat ja ohjaa opiskelijoiden projektityötä.
Itsenäiset verkkotehtävät
Projektityö joko ryhmässä tai yksilötehtävänä. Mikäli opiskelija tekee projektin yksilönä, toimii vertaisryhmä opiskelijan sparraajana. Projektityössä opiskelijat analysoivat valitun yrityksen kiertotalouden ja ympäristönvaikutuksen johtamista ja tekevät kehittämissuunnitelman.
Opintojakson opetusalustaan Moodleen on koottu monipuolisesti lähteitä kurssin teemaan liittyen ja opiskelija voi hyödyntää niitä jatkossa esim. opinnäytetyössä tai alan asiantuntijatehtävissä.
Satu Harkki
Opintojakson eri teemoja avataan opiskelijoille hyödyntäen eri organisaatioiden ja yritysten esimerkkejä.
Opintojakson projektityö tehdään hyödyntäen oikeaa organisaatiota/yritystä. Opiskelijat voivat tehdä projektityön esim. omalle työpaikalleen.
Pasilan toimipiste
Suomi
Opintojakson sisältö sopii hyödynnettäväksi kansainvälisissä yrityksissä.
21.10.2024 - 13.12.2024
Aloitustehtävä, jolla opiskelija vahvistaa ilmoittautumisensa.
Monivalintatehtävät luennoista ja viikon teemoista.
Projektityö joko ryhmässä tai yksilötehtävänä. Mikäli opiskelija tekee projektin yksilönä, toimii vertaisryhmä opiskelijan sparraajana.
Oman osaamisen kehittymisen tehtävä
03.06.2024 - 18.10.2024
Viikko 1: Kiertotalous yleistä: keinot ja liiketoimintamallit ja muutostekijät jne.
Viikko 2: Johtaminen osa 1 (Strategia, visio, innovaatiot), projekti alkaa
Viikko 3: Ympäristövaikutukset ja riskit osa 1
Viikko 4: Ympäristövaikutukset ja riskit osa 2
Viikko 5: Johtaminen osa 2 (johtamisjärjestelmät: tavoitteet, mittarit ja seuranta sekä standardit)
Viikko 6: Kiertotalouden/ilmastoasioiden verkostot sekä muutosagenttina toimiminen
Viikko 7: Projektityö
Viikko 8: Projektiesitykset ja viimeisten tehtävien palautukset
5 - 20
40% Yksilötehtävät
60% Projekti ja vertaissparraus ja –arviointi (joko ryhmässä tai yksilöinä)
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus, STROM Strategiatyö organisaatioissa
2 op
H-5
Master-tutkinnot
Margit Suurnäkki, Vesa Heikkinen
Pasilan toimipiste
Suomi
01.10.2024 - 03.12.2024
06.05.2024 - 28.10.2024
Ennakkotehtävä: saatavilla 1.10., palautus viimeistään 10.11.
Arviointi hyväksytty/täydennettävä/hylätty
Intensiiviviikko: 13.11.–16.11. (ke-la) 09.00–16.00
Haaga-Helian Pasilan kampuksella,
Reflektoiva yksilötehtävä: palautus viimeistään 26.11.
Arviointi: opettaja-arviointi ja kirjallinen vertaisarviointi toiselta opiskelijalta. Ohjeet vertaisarviointiin kerrotaan Moodle-oppimisalustalla. Vertaisarvioitava työ osoitetaan viimeistään 27.11 ja vertaisarviointi tulee tehdä viimeistään 3.12. mennessä. Vertaisarvioinnin arviointi hyväksytty/hylätty.
15 - 60
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus, STROM Strategiatyö organisaatioissa
H-5
Jatkuva oppiminen
• Kurssi toteutetaan Online Zoomissa lukujärjestyksen aikataulun mukaisesti
• Kurssi on toimintatavoiltaan kokeileva ja yhteisöllinen
• Ennen opintojakson alkua tehdään ennakkotehtävä, jonka tarkoituksena on vahvistaa opiskelijan ymmärrystä aihealueen kirjallisuustaustasta ja peilata aihetta omiin työelämäkokemuksiinsa.
• Pedagogisina lähestymistapoina ovat flipped ja experiental learning sekä value co-creation eli käänteinen ja kokemuksellinen oppiminen sekä yhteiskehittäminen.
• Oppimismenetelmät edellyttävät opiskelijalta kirjallisuuden lukemista ja tiedon peilaamista käytäntöön ennen jokaista tapaamiskertaa. Opiskelija tuottaa valmistautumisestaan muistiinpanot Moodleen yksilöllisenä viikkotehtävänä.
• Tapaamiset ovat pääsääntöisesti tekemällä oppimista ja yhteisöllistä osaamisen kehittämistä pienryhmissä.
• Luennot ovat lyhyitä ja tiiviitä lähinnä työskentelyaiheisiin johdattelevia. Toteutukseen voi kuulua vierailuluento ja/tai yritysprojekteja.
• Opiskelijat soveltavat oppimaansa omissa organisaatioissaan. Opinnot ja tehtävät peilaavat yritysten ja organisaatioiden arkea.
Juha Olava
. Clegg, S. R., Schwitzer, J., Whittle, A. & Pitelis, C. 2017. Strategy: Theory and Practice. 2nd Ed. Sage Publications tai
· Johnson, G., Whittington, R., Scholes, K., Angwin, D. & Regnér, P. 2017. Exploring strategy: text and cases. 11th ed. Pearson Education Limited tai
. Whittington, R. 2019. Opening strategy: professional strategists and practice change, 1960 to today. Oxford University Press 2019,
ja
· Hassi, Paju & Maila 2015. Kehitä kokeillen – organisaation käsikirja. Talentum tai
· Hämäläinen, V., Maula, H. & Suominen, K. 2016. Digiajan strategia. AlmaTalent. Helsinki. tai
· Kilpinen, P. 2022. Inhimillinen strategia. AlmaTalent. Helsinki tai
· Kostamo, T. (toim.) 2017. Miten innostusta johdetaan. Haaga-Helia ammattikorkeakoulu. Helsinki. tai
· Maula, H. & Maula, J. 2019. Design ja johtaminen. AlmaTalent. Helsinki
Ja/tai muu osoitettu/soveltuva englannin ja suomenkielinen strategiakirjallisuus ja ajankohtaismateriaali.
Eija Kärnä
Tehtävissä hyödynnetään opiskelijoiden omia kokemustaustoja ja työympäristöjä. Oppisisältöjä peilataan kiinnostavien työelämän organisaatioiden toimintamalleihin. Mahdollinen vierailuluento.
Pasilan toimipiste
Ei kirjallista tenttiä. Suullisia ja yhteisöllisiä työskentelytapoja, joissa työskentelyä arvioidaan. Suullisia suorituksia voi korvata kirjallisilla reflektioilla sopimuksen mukaan.
Suomi
Opiskelijoiden omat kokemustaustat ja työympäristöt tuovat kansainvälisen näkökulman opintojaksolle. Kansainvälisyys voi myös näkyä käsiteltävien tapausten muodossa, oppikirjoissa, artikkeleissa sekä tehtävissä.
24.03.2025 - 16.05.2025
1. Ennakkotehtävänä alan kirjallisuuteen tutustumista aihealueen näkökulmasta ja omien strategisten osaamisten ja ajatusten pohdintaa oman työyhteisön tilaan peilaten kirjallisuuden ja herätekysymysten avulla.
2. Viikkotehtävinä teoriataustaan tutustumista, yhteisöllistä yhteiskehittämistä, kirjallisuuden ja käytännön mallien kokeilevaa soveltamista oppimistilanteissa ja opiskelijoiden työkonteksteissa.
3. Oppimisen reflektointi kirjallisuuteen ja käytäntöön peilaten opintojakson lopussa.
Maanantai-illat 23.10-11.12 klo 17.40 – 20.30 Zoomissa
Keskeisiä aihealueita:
- Strategian merkityksellisyys ja tarinallistaminen
- Kokeilut, innovaatiot ja yhteiskehittäminen
- Innostava ja osallistava strategiatyön kulttuuri
- Dialoginen ja virtuaalinen strategiatyö
- Tunteet, luottamus ja psykologinen turvallisuus työyhteisössä
Englannin kielinen toteutus
Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.
31 - 60
Tehtävät ja niiden painotus
Ennakkotehtävä 10-20 %
Viikko- ja tuntitehtävät 50-60 %
Oppimisen reflektointi alan kirjallisuuteen peilaten 20-30 %
Arviointikriteeri - Arvosana 1
Opiskelija ymmärtää strategian, tunteiden ja kokeilujen merkityksen yhteisön kehittymisen, tuottavuuden ja hyvinvoinnin kannalta. Hän osaa hyödyntää joitakin malleja ja yhteisöllisiä menetelmiä kirjallisuudesta, tukea yhteiskehittämistä strategiatyössä sekä edistää strategista keskustelua ja vuorovaikutusta työyhteisössä. Opiskelija ymmärtää henkilöstön ja muiden sidosryhmien osallistamisen ja innostamisen merkityksen ja mahdollisuudet strategiatyössä.
Arviointikriteeri - Arvosana 3
Edellisten lisäksi opiskelija osaa kuvata ja soveltaa kokeilevia ja yhteisöllisiä malleja strategiatyön tuottavuuden ja hyvinvoinnin kehittämiseksi. Hän osaa hyödyntää erilaisia yhteisöllisiä menetelmiä strategiatyössä, tukea ja toteuttaa yhteiskehittämistä sekä edistää strategista keskustelua ja vuorovaikutusta työyhteisössä ja eri sidosryhmien välillä.
Arviointikriteeri - Arvosana 5
Edellisten lisäksi opiskelija osaa arvioida monipuolisesti kokeilevien ja yhteisöllisten mallien soveltumista strategiatyön, tuottavuuden ja hyvinvoinnin kehittämiseksi erilaisissa tilanteissa. Hän osaa hyödyntää monipuolisesti perustellen ja arvioiden yhteisöllisiä menetelmiä edistääkseen strategista keskustelua ja vuorovaikutusta yhteistyöverkostossa.
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus, STROM Strategiatyö organisaatioissa
1 op
H-5
Master-tutkinnot
In this self-study course, students are required to read a book for the exam. Students are provided with initial material that is a starting point for learning. Using this material, students search for further information and apply acquired knowledge in learning assignments two and three.
Anita Pösö
Smith, P., Farmer, M., Yellowley, W., & Smith, P. 2012. Organizational Behaviour. Taylor & Francis Group.
or
Smith, P., Yellow, W., & McLachlan, C. 2021. Organizational Behaviour: managing people in dynamic organizations. Routledge.
Other recommended material and specific articles are described in Moodle.
Students are also expected to search for themselves.
Olli Kupiainen
Students are highly recommended to apply acquired knowledge to their work and organizational contexts.
Pasilan toimipiste
Englanti
19.08.2024 - 13.12.2024
Students have to do three learning assignments in this course:
1. An exam with multiple choice questions (30 per cent of the grade)
2. An essay (40 per cent of the grade)
3. A presentation – two options of which a student chooses one (30 per cent of the grade).
Each learning assignment is an independent entity and can be done in any order a student wishes to do. All three learning assignments must be passed to pass the course.
Each learning assignment is evaluated independently.
12.08.2024 - 16.08.2024
A more detailed timetable will be in Moodle.
In the beginning of the course, a teacher will give a short introduction to the course practicalities and gives tips for studying a virtual course independently. It is highly recommended that students participate in this short introduction, where they have an opportunity to ask questions.
In addition to this, in the middle of the course a teacher will offer a short Q&A session, where students have an opportunity ask collectively further guidance for their independent learning.
31 - 60
Grades 1-5. An evaluation rubric for written learning assignments will be in Moodle.
STROM Strategiatyö organisaatioissa
5 op
H-5
Master-tutkinnot
Juha Olava
YAMK Liiketalous
Pasilan toimipiste
Englanti
13.01.2025 - 16.05.2025
31 - 100
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, STROME Degree Programme in Strategising in Organisations, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus, LEBUM Degree Programme in Leading Business Transformation, AVBUM Degree Programme in Sustainable Aviation Business, STROM Strategiatyö organisaatioissa, HOSBUM Degree Programme in Tourism and Hospitality Business
5 op
H-5
Master-tutkinnot
Kyseessä on ajasta ja paikasta riippumaton virtuaalikursi:
-Ei pakollisia sessiota
-Ei ryhmätöitä
-Väljä opiskelurytmitys
Juha Olava
Kaikki materiaali on linkkien takana kurssin verkkosivustolla Moodlessa. Materiaali ilmoitetaan verkkosivuston avautuessa.
Juha Olava, Olli Laintila
Omia työelämän kokemuksia pääsee hyödyntämään opintojakson tehtävissä.
Pasilan toimipiste
Ei tenttiä.
Suomi
Oppimateriaalit ja yritysesimerkit ovat myös kansainvälisiä.
21.10.2024 - 13.12.2024
Opintojaksolla on monivalintatehtävä ja kaksi (2) kirjoitustehtävää.
03.06.2024 - 18.10.2024
Kurssisivusto aukeaa viimeistään opintojakson virallisena aloituspäivänä 21.10.2024 ja sen jälkeen opiskelun voi aloittaa heti.
61 - 150
Arviointikriteerit ilmoitetaan kurssisivustolla (Moodle).
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus, STROM Strategiatyö organisaatioissa
5 op
H-5
Master-tutkinnot
Kyseessä on aikaan ja paikkaan sitomaton virtuaalitoteutus:
-Ei pakollisia luentoja
-Ei ryhmätöitä
-Kurssin tehtävät on rytmitetty väljästi
Juha Olava
Kaikki oppimateriaali löytyy vaivattomasti verkosta klikkaamalla kurssisivuston linkkejä. Materiaali julkaistaan kurssisivuston avautuessa. Kurssilla on nauhoitettavia luentoja, joihin osallistuminen on vapaehtoista.
2 nauhoitettavaa vapaaehtoista verkkoluentoa pidetään ZOOMissa osoitteessa https://haaga-helia.zoom.us/j/6716711068 Meeting ID: 671 671 1068
Ensimmäinen luento 27.8. klo 17.00
Toinen luento 10.9. klo 17.00
Juha Olava
Osassa tehtäviä voi hyödyntää tylöelämäkokemuksia.
Pasilan toimipiste
Suomi
19.08.2024 - 11.10.2024
Kurssilla on monivalintatehtävä ja kaksi toisistaan poikkeavaa kirjoitustehtävää. Yksityiskohdat ilmoitetaan kurssisivustolla.
03.06.2024 - 16.08.2024
Opintojakso sivusto aukeaa syksyn 2024 ensimmäisen periodin alkaessa. Silloin avautuu kurssisivusto (Moodle) ja opiskelun voi aloittaa välittömästi.
61 - 150
Arviointikriteerit ilmoitetaan kurssisivustolla.
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus, STROM Strategiatyö organisaatioissa
5 op
H-5
Master-tutkinnot
HUOM Tämä on opiskelijoiden itsenäiseen opiskeluun perustuva virtuaaliopintojakso, täysin ilman opettajan läsnäoloa, ja lähinnä tarkoitettu STROM-koulutuksen opiskelijoille.
Ota tämä huomioon, jos haluat valita tämän toteutuksen sen sijaan, että osallistuisit lähiopetukseen perustuvaan COM4HM001-3011 -toteutukseen.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- ymmärtää ja kuvata brändin merkityksen strategisen työkaluna globaalissa liiketoimintaympäristössä
- hakea ja käyttää soveltuvia brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioita
- tunnistaa ja puhutella eri sidosryhmien kiinnostuksenkohteita
- tunnistaa, analysoida ja ratkaista ongelmia aidoissa yrityselämän tilanteissa.
Opintojakson tehtävät opettavat myös Master-opinnoissa tarvittavia taitoja, kuten tiedonhankintaa, tutkimusartikkelien lukemista ja kriittistä kirjoittamista.
Hanna Rajalahti
Saatavilla Moodlessa. Moodlen aineistojen lisäksi edellytetään jonkin verran itsenäistä tiedonhakua. Huomioi myös, että osa materiaaleista on englanninkielistä.
Leena Korttilalli
Oppimistehtävät hyödyntävät opiskelijoiden asiantuntemusta ja heijastavat organisaatioiden ajankohtaisia haasteita.
Pasilan toimipiste
Tutkintosäännön mukaan, ilmoitetaan kurssin aloituksessa.
Suomi
Oppimateriaali on suurelta osin kansainvälistä.
21.10.2024 - 14.03.2025
Yksilötehtäviä ja tentti.
03.06.2024 - 18.10.2024
Opintojakso saatavilla Moodlessa 21.10.2024 - 14.3.2025
Kurssilla on yhteensä 4 vapaaehtoista (mutta suositeltavaa) Zoom-tapaamista:
ma 21.10 klo 17.40-20.30
ma 25.11 klo 17.40-20.30
ma 20.01 klo 17.40-20.30
ma 24.02 klo 17.40-20.30
Zoom-linkit julkaistaan Moodlessa ja Lukkarikoneessa.
Opintojakson tenttien ja tehtävien viimeinen palautuspäivä on 14.03.25. Tehtävillä on myös "välipalautuspäivät", jolloin opettaja arvioi tähän päivämäärään mennessä palautetut tehtävät:
24.11.24 mennessä palautetut arvioidaan 07.12.24 mennessä
15.12.24 mennessä palautetut arvioidaan 29.12.24 mennessä
19.01.25 mennessä palautetut arvioidaan 02.02.25 mennessä
16.02.25 mennessä palautetut arvioidaan 02.03.25 mennessä
14.03.25 mennessä palautetut arvioidaan 30.03.25 mennessä
Kurssiarvosana tallennetaan Peppiin sen jälkeen kun viimeinen tehtävä on arvioitu. Mikäli tarvitsee arvosanan kurssista vuoden 2024 aikana, kaikki tehtävät tulee olla palautettuna 15.12.224 mennessä.
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen Haaga-Helian Master-opintoja koskevan ohjeen mukaan https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
31 - 60
Assessment criteria - grade 1
The student is familiar with the basics of brand management and the various aspects of communication and marketing as strategic tools for business management. S/he identifies key concepts, processes and tools of branding, communication and marketing. S/he identifies opportunities for branding and areas for development in an organization.
Assessment criteria - grade 3
The student is able to design solutions that benefit business based in theories of branding, communication and marketing. S/he can utilize key concepts, processes and tools related to branding, communication and marketing when justifying her/his own choices to practical business needs. S/he can evaluate and develop brand management processes and activities for the internal and/or external needs of an organization.
Assessment criteria - grade 5
In addition to the criteria above, the student can critically evaluate and develop concepts, processes and knowledge related to brand management. S/he can integrate brand perspectives into the company’s business planning and management processes in different contexts. The student can develop new ways of working and justify his/her own views successfully. S/he is able to identify key stakeholders in terms of brand management and to justify strategic choices and prioritize activities in a stakeholder-driven manner. The student has professional project like approach to learning and stays on schedule.
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus, STROM Strategiatyö organisaatioissa
5 op
H-5
Master-tutkinnot
Kurssi on 100 % virtuaalinen, ja se perustuu vain yksilölliseen, itsenäiseen työskentelyyn. Kurssilla ei ole tapaamisia tai ryhmätöitä kurssin aikana. Opintojaksolla on vain yksi määräaika kaikille oppimistehtäville: 1.12.2024.
Kurssimateriaalit saatavissa Moodlessa, kurssin avauduttua.
Anita Pösö
Kurssitehtävissä sovelletaan teoreettista tietoa organisaatioiden käytäntöön.
Pasilan toimipiste
Ei tenttejä
Suomi
Kurssimateriaalit sisältää englanninkielisiä ja kansainvälisestä kontekstissa olevia lähteitä.
09.09.2024 - 13.12.2024
Kurssilla on viisi oppimistehtävää, jotka tulee tehdä annetussa järjestyksessä.
Orientaatiotehtävä (hyväksytty/hylätty)
SHRM -käsitteet ja mallit Moodle quiz (25% arvosanasta)
Osaamisen johtaminen -tehtävä (25% arvosanasta)
Suorituksen johtamine Moodle quiz (25% arvosanasta)
Työhyvinvointi raportti (25% arvosanasta)
03.06.2024 - 06.09.2024
Tehtävät suoritettava viimeistään 13.12.2024 mennessä.
61 - 100
Hyväksytysti suoritetut kurssit arvioidaan asteikolla 1-5. Arviointikriteerit on esitetty vuosiluokille 1, 3 ja 5.
Arvosana 5
Opiskelijan tiedot ja ymmärrys vastaavat erinomaisesti opintojakson vaatimuksia. Opiskelija hallitsee syvällisesti opintojaksolla esitetyt teoriat ja käsitteet. Opiskelija käyttää teorioita ja käsitteitä analyyttisesti ja kriittisesti tutkiessaan tosielämän tapauksia.
Arvosana 3
Opiskelijan tiedot ja ymmärrys täyttävät kurssin vaatimukset hyvin. Opiskelija tuntee opintojaksolla esitetyt teoriat ja käsitteet. Opiskelija tutkii teorioiden ja käsitteiden avulla tosielämän tapauksia.
Arvosana 1
Opiskelijan tiedot ja ymmärrys täyttävät kurssin vaatimukset tyydyttävästi. Opiskelija tunnistaa suppeasti opintojaksolla esitetyt teoriat ja käsitteet. Opiskelija tunnistaa kapeasti niiden vaikutukset käytäntöön.
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus, STROM Strategiatyö organisaatioissa
5 op
H-5
Master-tutkinnot
Juha Olava
Mariitta Rauhala, Heli Kortesalmi
Pasilan toimipiste
Suomi
13.01.2025 - 16.05.2025
61 - 100
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus, STROM Strategiatyö organisaatioissa
5 op
H-5
Master-tutkinnot
Opintojakson tavoitteena on tukea sinua oman opinnäytetyösuunnitelmasi laatimisessa. Saat eniten hyötyä opintojaksosta, kun opinnäytetyön aihe on jo selvillä ja olet mahdollisesti ehtinyt tehdä aihe-ehdotuksen suuntautumisestasi vastaavalle opettajalle.
Verkkototeutuksella on 8 työpajaa /Zoomissa), jotka perustuvat "käänteinen luokkahuone" -malliin. On tärkeää, että valmistaudut työpajoihin tekemällä kunkin kerran ennakkotehtävän. Työpajojen tarkoitus on syventää ennakkotehtävillä hankittuja tietoja ja taitoja keskusteluilla ja harjoituksilla.
Juha Olava
Ojasalo, Moilanen, Ritalahti (2015) Kehittämistyön menetelmät
Muu aineisto ilmoitetaan Moodle alustalla.
Juha Olava
Oppimistehtävät tukevat työelämälähtöisen tutkimus- ja kehittämistehtävän eli opinnäytetyön käynnistämistä.
Pasilan toimipiste
Monivalintatentti on avoinna Moodlessa lähes koko opintojakson ajan.
Opiskelija tekee tentin itsenäisesti.
Tentin voi tehdä vain kerran.
Suomi
03.02.2025 - 18.04.2025
1 Monivalintatentti
2 Kurssiaktiivisuus
3 Opinnäytetyösuunnitelma (hyväksytty/hylätty)
Opetus Zoomissa
31 - 60
Opintojakso arvioidaan asteikko 1-5.
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus, STROM Strategiatyö organisaatioissa
1 op
H-5
Master-tutkinnot
Koulutusohjelmaan ei ole liitetty toteutuksia.
Tradenomi, YAMK-tutkinto
Ammattikorkeakoululaki 14.11.2014/932 §25.
Tutustu hakutietoihin www.opintopolku.fi -sivustolla ennen hakua.
Laajuus 90 opintopistettä, opiskeluaika 1,5-3 vuotta työn ohessa tai päätoimisena opiskeluna.
Opiskelija voi edetä opinnoissaan myös hyödyntämällä aiemmin hankittua tai opintojen aikana työssä karttuvaa osaamista.
Opetus järjestetään kokonaan verkossa, mikä mahdollistaa joustavan etäopiskelun. Koulutuskokonaisuuteen on valittu aiheen kannalta keskeisimmät opintojaksot ja ne on aikataulutettu niin, että myös työssäkäyvä opiskelija voi valmistua puolessatoista vuodessa.
Tutkinnon opetuskielet ovat suomi ja englanti. Opinnäytetyön voi laatia suomen kielen lisäksi myös englannin kielellä, jos se on tarkoituksenmukaista kohdeorganisaation näkökulmasta.
Tutkintoon kuuluvat opetussuunnitelman mukaiset opinnot sisältäen kaikille yhteisiä opintoja sekä suuntautumisopintoja, opinnäytetyö ja kypsyysnäyte.
Haaga-Helian toimintaa ohjaa Valtioneuvoston asetus ammattikorkeakouluista 18.12.2014/1129 ja Haaga-Helian tutkintosääntö,
Opintojaksojen arviointikriteerit löytyvät opintojaksokuvauksista. Lue lisää arvioinnista Haaga-Helian tutkintosäännöstä.
Strategiatyö organisaatioissa -koulutus antaa valmiudet toimia vaativissa strategiaprosessien asiantuntija-, kehitys- ja esimiestehtävissä, liiketoiminnan suunnittelu- ja johtotehtävissä tai jonkin toiminnon vetäjänä tai itsenäisenä yrittäjänä.
Koulutuksen jälkeen valmistuneet osaavat suunnitella ja toteuttaa strategiaprosesseja, johtaa muutosta sekä kehittää organisaation toimintaa ja kilpailukykyä eri osa-alueilla ja erilaisissa toimintaympäristöissä.
Opinnoissa opiskelija kehittää vaativassa asiantuntija- ja kehitystyössä edellytettävää ydinosaamista sekä strategiatyöhön liittyvää syventävää osaamista. Opinnot vahvistavat opiskelijoiden kykyä soveltaa uutta tutkimustietoa omaan toimintaympäristöönsä.
Tutkinnon rakenne:
Ydinopinnot 20 op
Suuntautumisopinnot 20 op
Opinnäytetyö 30 op
Muut syventävät opinnot 20 op
Ydinosaamisen opinnot keskittyvät tutkimus- ja kehittämistaitoihin sekä osaamisiin, joita tarvitaan kehityshankkeissa ja muutosjohtamisessa. Opinnot vahvistavat opiskelijan analyyttistä ja kriittistä ajattelua sekä ongelmanratkaisutaitoja.
Suuntautumisopinnot kehittävät strategiaprosessin suunnittelussa ja johtamisessa tarvittavia taitoja. Opinnot vahvistavat opiskelijoiden kykyä soveltaa uutta tutkimustietoa omaan toimintaympäristöönsä. Syventävissä opinnoissa opiskelijat perehtyvät alastrategioihin ja strategiaprosesseissa keskeisiin johtamiskäytänteisiin.
Opintojen sisällöissä ja oppimistehtävissä huomioidaan globalisoituvan toimintaympäristön edellyttämät osaamiset ja työelämässä tapahtuvat muutokset. Opiskelijoiden taustaorganisaatiot ovat usein kansainvälisiä yrityksiä ja yhteisöjä. Opiskelijat voivat halutessaan osallistua Haaga-Helian kansainvälisiin opiskelijavaihto-ohjelmiin.
Opintojaksot hyödyntävät elinkeinoelämän ja yritysten asiantuntijoita ja/tai niillä ratkotaan organisaatioiden ja liiketoiminnan haasteita. Lisäksi opinnäytetyö on organisaatiossa toteutettava kehittämisprojekti.
Tutkinto on suunniteltu suoritettavaksi työn ohessa, mikä edesauttaa työelämän kehitystehtävien yhdistämisen opintoihin. Työn ja opintojen yhdistäminen vahvistaa taitoja ja osaamisia, joita tarvitaan uralla etenemisen. Koulutus antaa valmiudet toimia vaativissa johtamis- ja asiantuntijatehtävissä.
Yliopisto-opinnot: Yliopistolaissa 558/2009 §:ssä 37 on säädetty, että tieteelliseen jatkotutkintoon (esimerkiksi tohtori) johtaviin opintoihin voidaan ottaa opiskelijaksi henkilö, joka on suorittanut soveltuvan ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon. Yliopisto voi edellyttää tieteelliseen jatkotutkintoon johtaviin opintoihin opiskelijaksi ottamansa henkilön suorittavan tarvittavan määrän täydentäviä opintoja koulutuksessa tarvittavien valmiuksien saavuttamiseksi.
Haaga-Helian ammatillinen opettajankoulutus
Haaga-Heliassa järjestetään aktiivisesti alumnitoimintaa ja erilaisia alumnitapahtumia. Lue lisää alumnitoiminnasta ja jätä yhteystietosi, jotta voimme kertoa tulevista tapahtumistamme.
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu Oy
Pasilan toimipiste
Ratapihantie 13
00520 Helsinki
opintopalvelut.pasila(at)haaga-helia.fi
Koulutuksesta vastaava:
Juha Olava, juha.olava(at)haaga-helia.fi