Strateginen brändin johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: COM4HM001-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.06.2024 - 18.02.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.10.2024 - 14.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
31 - 60
Koulutus
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
STROM Strategiatyö organisaatioissa
Opettajat
Leena Korttilalli
Ryhmät
NONSTOP
NONSTOP -toteutus
MASTROMF
Strategiatyö organisaatioissa, masterit, Pasila
VIRTUAL
Virtuaalitoteutus
INSTRUCTED
Ohjattu virtuaalitoteutus
Opintojakso
COM4HM001

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Opintojakso saatavilla Moodlessa 21.10.2024 - 14.3.2025

Kurssilla on yhteensä neljä vapaaehtoista Zoom-tapaamista (kellonajat muuttuneet):

ma 21.10 klo 17.00-17.45
ma 25.11 klo 17.00-17.45
ma 20.01 klo 17.00-17.45
ma 24.02 klo 17.00-17.45

Zoom-linkki on: https://haaga-helia.zoom.us/j/8295335549
Zoom-linkki julkaistaan Moodlessa.

Opintojakson tenttien ja tehtävien viimeinen palautuspäivä on 14.03.25. Tehtävillä on myös "välipalautuspäivät", jolloin opettaja arvioi tähän päivämäärään mennessä palautetut tehtävät:

24.11.24 mennessä palautetut arvioidaan 7.12.24 mennessä
15.12.24 mennessä palautetut arvioidaan 12.1.25 mennessä
19.01.25 mennessä palautetut arvioidaan 2.2.25 mennessä
16.02.25 mennessä palautetut arvioidaan 2.3.25 mennessä
14.03.25 mennessä palautetut arvioidaan 30.3.25 mennessä

Kurssiarvosana tallennetaan Peppiin sen jälkeen kun viimeinen tehtävä on arvioitu. Mikäli tarvitsee arvosanan kurssista vuoden 2024 aikana, kaikki tehtävät tulee olla palautettuna 15.12.2024 mennessä.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakso toteutetaan virtuaalisena, ja opiskelijat työskentelevät itsenäisesti ja itseohjautuvasti kurssiaikataulun mukaan.

Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)

Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa näytöllä toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Lisätietoja näyttöprosessista löytyy: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study katso kohta "Ohjeet osaamisen tunnistamiseen (master)".

Oppimateriaalit

Saatavilla Moodlessa. Moodlen aineistojen lisäksi edellytetään jonkin verran itsenäistä tiedonhakua. Huomioi myös, että osa materiaaleista on englanninkielistä.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

HUOM Tämä on opiskelijoiden itsenäiseen opiskeluun perustuva virtuaaliopintojakso, täysin ilman opettajan läsnäoloa, ja lähinnä tarkoitettu STROM-koulutuksen opiskelijoille.

Ota tämä huomioon, jos haluat valita tämän toteutuksen sen sijaan, että osallistuisit lähiopetukseen perustuvaan toteutukseen.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- ymmärtää ja kuvata brändin merkityksen strategisen työkaluna globaalissa liiketoimintaympäristössä
- hakea ja käyttää soveltuvia brändäyksen, viestinnän ja markkinoinnin teorioita
- tunnistaa ja puhutella eri sidosryhmien kiinnostuksenkohteita
- tunnistaa, analysoida ja ratkaista ongelmia aidoissa yrityselämän tilanteissa.

Opintojakson tehtävät opettavat myös Master-opinnoissa tarvittavia taitoja, kuten tiedonhankintaa, tutkimusartikkelien lukemista ja kriittistä kirjoittamista.

Työelämäyhteydet

Oppimistehtävät hyödyntävät opiskelijoiden asiantuntemusta ja heijastavat organisaatioiden ajankohtaisia haasteita.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Tutkintosäännön mukaan, ilmoitetaan kurssin aloituksessa.

Kansainvälisyys

Oppimateriaali on suurelta osin kansainvälistä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnustaminen Haaga-Helian Master-opintoja koskevan ohjeen mukaan https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Oppimistehtävät

Yksilötehtäviä ja tentti.

Arviointitavat

Assessment criteria - grade 1
The student is familiar with the basics of brand management and the various aspects of communication and marketing as strategic tools for business management. S/he identifies key concepts, processes and tools of branding, communication and marketing. S/he identifies opportunities for branding and areas for development in an organization.

Assessment criteria - grade 3
The student is able to design solutions that benefit business based in theories of branding, communication and marketing. S/he can utilize key concepts, processes and tools related to branding, communication and marketing when justifying her/his own choices to practical business needs. S/he can evaluate and develop brand management processes and activities for the internal and/or external needs of an organization.

Assessment criteria - grade 5
In addition to the criteria above, the student can critically evaluate and develop concepts, processes and knowledge related to brand management. S/he can integrate brand perspectives into the company’s business planning and management processes in different contexts. The student can develop new ways of working and justify his/her own views successfully. S/he is able to identify key stakeholders in terms of brand management and to justify strategic choices and prioritize activities in a stakeholder-driven manner. The student has professional project like approach to learning and stays on schedule.

Siirry alkuun