Please select the curriculum by the start year of studies and track.
- Opintojaksolla tarjoillaan omaopiskelumateriaali, jota koskevaa osaamista mitataan monivalintatentillä (arviointiasteikko 0-5).
- Toisena kurssitehtävänä opiskelija laatii version opinnäytetyösuunnitelmastaan, joka arvioidaan asteikolla hyväksytty/hylätty.
- Opinnäytetyösuunnitelman tekemisen tukemiseksi tarjotaan 5 keskustelusessiota, joihin osallistuminen on suositeltavaa. Osallistumisaktiivisuus nostaa arvosanaa. (not translated)
Kurssikirja:
Katri Ojasalo, Teemu Moilanen, Jarmo Ritalahti (2015) Kehittämistyön menetelmät - Uudenlaista osaamista liiketoimintaan
HH:n kirjastossa on suuri määrä teosta verkkokirjana.
Muu oppimateriaali löytyy kurssisivustolta (Moodle). (not translated)
Juha Olava
Pasila Campus
Finnish
11.09.2023 - 15.12.2023
1. Monivalintatentti
2. Alustava opinnäytetyösuunnitelma (not translated)
14.08.2023 - 18.08.2023
- Kurssisivusto aukeaa viimeistään opintojakson virallisena aloituspäivänä 11.9.2023.
- Opintojakson tapaamiset järjestetään verkossa Zoom yhteydellä klo 17.40 alkaen.
Opintojakson tapaamiset:
12.9.2023
26.9.2023
10.10.2023
31.10.2023
14.11.2023 (not translated)
31 - 60
Arviointi perustuu Haaga-Helian vakiintuneisiin arviointikriteereihin. (not translated)
STROM Degree Programme in Strategising in Organisations
H-5
Master’s Degrees
Veijo Vänttinen
Pasila Campus
Finnish
15.01.2024 - 15.03.2024
31 - 100
LUJOM Degree Programme in Business Development and Leadership, LITEM Degree Programme in Business Technologies, PAKEM Degree Programme in Service Business Leadership and Development, STROM Degree Programme in Strategising in Organisations
5 cr
H-5
Master’s Degrees
Olli Laintila
Pasila Campus
English
15.01.2024 - 15.03.2024
31 - 40
STROME Degree Programme in Strategising in Organisations, STROM Degree Programme in Strategising in Organisations
5 cr
H-5
Master’s Degrees
This implementation is a self guided virtual course.
-No mandatory meetings.
-No group work.
-The student can work with the assignments in her/his own time and pace.
The course requires a lot of self guided working. Online support is offered during the course.
Will be presented in the course platform (Moodle).
Olli Laintila
The work life cases and experiences can be utilized in the assignments.
Pasila Campus
Will be presented in the course platform (Moodle).
English
21.08.2023 - 13.10.2023
Will be presented in the course platform (Moodle).
12.06.2023 - 18.08.2023
The learning platform (Moodle) will be available on the official starting day of this implementation. The student can then start the studies immediately.
31 - 40
Will be presented in the course platform (Moodle).
STROME Degree Programme in Strategising in Organisations, STROM Degree Programme in Strategising in Organisations
5 cr
H-5
Master’s Degrees
Opintojakso toteutetaan ONLINE verkkototeutuksena ja virtuaaliset kurssitapaamiset pidetään kerran viikossa.
Tehtävät ovat yksilötehtäviä, pienryhmätehtäviä sekä mahdollisesti verkkokeskustelutehtäviä sekä vertaisarviointia. Tehtävissä pohditaan omia kokemuksia erilaisista organisaatioista ja verrataan niitä alan kirjallisuuteen. (not translated)
Materiaali ilmoitetaan Moodle-alustalla ja sisältää mm. työelämäraportteja ja tieteellisiä artikkeleita. Osa materiaalista on englanninkielistä.
Alla on joitakin esimerkkejä materiaalista.
MUUTTUVA TYÖ:
1. Alasoini, T. & Houni, P. (toim.) 2019. Work up! Tulevaisuuden työ. TEM oppaat ja muut julkaisut 3/2019, verkkojulkaisu. http://julkaisut.valtioneuvosto.fi/handle/10024/161299
2. Kokkinen, L. (toim.) 2020. Hyvinvointia työstä 2030-luvulla skenaarioita suomalaisen työelämän kehityksestä. Työterveyslaitos. https://www.julkari.fi/handle/10024/140712
3. Teknologiateollisuus r.y. 2021. Välähdyksiä tulevaisuuteen – näin työelämä uudistuu. Luettavissa https://teknologiateollisuus.fi/sites/default/files/inline-files/Teknologiateollisuus_Valo_Tyokulttuurin_Kirkastus_2021.pdf
4. Kjellberg, A., Tuominen, V., Antonen, J. & Lähteenmäki, T. 2022. Mitä tapahtuu huomenna työlle? -podcast (raportti). Ellun Kanat. https://ellunkanat.fi/mth-tyolle/
ORGANISOITUMINEN:
Nieminen, M., Talja, H., Heikkilä, J-P., Airola, M., Viitanen, K. & Tuovinen, J. 2017. Muutosjoustavuus - organisaation resilienssin tukeminen. VTT Research.
ORGANISAATION KEHITTÄMINEN:
Gilpin-Jackson, Y. 2013. Practicing in the Grey Area between Dialogic and Diagnostic Organization Development. OD Practitioner (not translated)
Margit Suurnäkki
Opintojakson tehtäviä ja teemoja peilataan opiskelijoiden työkonteksteihin ja organisaatioihin. (not translated)
Pasila Campus
Osa tehtävistä voi olla monivalintatenttejä. (not translated)
Finnish
Osa materiaalista on kansainvälisiä ja englanninkielisiä. (not translated)
21.08.2023 - 13.10.2023
Opintojaksossa on kolme pääteemaa: Työn muutos, organisoituminen sekä organisaation kehittäminen. Jokaisesta teemasta on oppimistehtäviä ja ne edellyttävät viikottaista työskentelyaikaa. (not translated)
12.06.2023 - 18.08.2023
Opintojakson toteutus sijoittuu aikavälille 21.8.-13.10.2023
Yhteinen virtuaalinen aloitustapaaminen pidetään torstaina 24.8.2023 klo 17.40-20.30. Opettaja ilmoittaa Zoom-linkin ennen kurssin aloitusta. Opintojakson Moodle-oppimisympäristö avautuu opiskelijoille viimeistään maanantaina 21.8.2023. (not translated)
AHOT tai opinnollistaminen on sovittava vähintään kolme viikkoa ennen opintojakson aloitusta HOPSissa ja edellyttää hyväksyttyä opiskelupaikkaa tällä toteutuksella. Ohjeet MyNetissä. (not translated)
31 - 60
Kurssi arvioidaan arvosanoin 1, 2, 3, 4 ja 5. Alla on kuvattu esimerkinomaisesti vaatimukset arvosanoille 1, 3 ja 5.
Arvosana 1:
Opiskelija tunnistaa joitakin työn murroksen trendejä ja reflektoi omaa työtään muutoksia vasten. Opiskelija tunnistaa erilaisia organisaatiokäsityksiä, organisoitumistapoja sekä jännitteitä organisaatioissa. Hän osaa määritellä joitakin organisaation kehittämisen lähestymistapoja ja osaa soveltaa osaamistaan kehittämissuunnitelmassa. Opiskelija kirjoittaa asiatekstiä.
Arvosana 3:
Edellisten lisäksi hän tunnistaa keinoja kehittää toimijuutta työssä. Hän soveltaa erilaisia organisaatiokäsityksiä organisaation toiminnan kuvaamiseen ja analysointiin. Hän osaa suositella sopivia organisoitumisen ja organisaation kehittämisen menetelmiä tilanteen ja tavoitteiden mukaan. Hän osaa eritellä organisointiin liittyviä jännitteitä sekä niiden syntyä ja seurauksia. Hän tunnistaa eri kehittämistapojen keskeisiä ominaisuuksia ja osaa soveltaa organisaation kehittämiseen liittyviä käsitteellisiä malleja käytännön tilanteiden suunnitteluun ja/tai analysointiin. Hän tunnistaa ja pohtii muutoksiin ja kehittämiseen liittyviä eettisiä kysymyksiä. Opiskelijan akateeminen kirjoittaminen on melko sujuvaa.
Arvosana 5:
Edellisten lisäksi hän osaa erotella useita työn murroksen trendejä sekä osaa arvioida niiden vaikutuksia oman työnsä tulevaisuuteen. Opiskelija osaa monitahoisesti arvioida omaan työhönsä, organisoimiseen sekä organisaation kehittämiseen liittyviä tekijöitä eri näkökulmista. Tämän hän osoittaa kriittisesti vertailemalla, perustelemalla ja hyödyntämällä useita teoreettisia käsitteitä ja malleja. Opiskelijan akateeminen kirjoittaminen on sujuvaa. (not translated)
LUJOM Degree Programme in Business Development and Leadership, LITEM Degree Programme in Business Technologies, PAKEM Degree Programme in Service Business Leadership and Development, STROM Degree Programme in Strategising in Organisations
H-5
Master’s Degrees
• Kurssi toteutetaan Online Zoomissa lukujärjestyksen aikataulun mukaisesti
• Kurssi on toimintatavoiltaan kokeileva ja yhteisöllinen
• Ennen opintojakson alkua tehdään ennakkotehtävä, jonka tarkoituksena on vahvistaa opiskelijan ymmärrystä aihealueen kirjallisuustaustasta ja peilata aihetta omiin työelämäkokemuksiinsa.
• Pedagogisina lähestymistapoina ovat flipped ja experiental learning sekä value co-creation eli käänteinen ja kokemuksellinen oppiminen sekä yhteiskehittäminen.
• Oppimismenetelmät edellyttävät opiskelijalta kirjallisuuden lukemista ja tiedon peilaamista käytäntöön ennen jokaista tapaamiskertaa. Opiskelija tuottaa valmistautumisestaan muistiinpanot Moodleen yksilöllisenä viikkotehtävänä.
• Tapaamiset ovat pääsääntöisesti tekemällä oppimista ja yhteisöllistä osaamisen kehittämistä pienryhmissä.
• Luennot ovat lyhyitä ja tiiviitä lähinnä työskentelyaiheisiin johdattelevia. Toteutukseen voi kuulua vierailuluento ja/tai yritysprojekteja.
• Opiskelijat soveltavat oppimaansa omissa organisaatioissaan. Opinnot ja tehtävät peilaavat yritysten ja organisaatioiden arkea.
. Clegg, S. R., Schwitzer, J., Whittle, A. & Pitelis, C. 2017. Strategy: Theory and Practice. 2nd Ed. Sage Publications tai
· Johnson, G., Whittington, R., Scholes, K., Angwin, D. & Regnér, P. 2017. Exploring strategy: text and cases. 11th ed. Pearson Education Limited tai
. Whittington, R. 2019. Opening strategy: professional strategists and practice change, 1960 to today. Oxford University Press 2019,
ja
· Hassi, Paju & Maila 2015. Kehitä kokeillen – organisaation käsikirja. Talentum tai
· Hämäläinen, V., Maula, H. & Suominen, K. 2016. Digiajan strategia. AlmaTalent. Helsinki. tai
· Kilpinen, P. 2022. Inhimillinen strategia. AlmaTalent. Helsinki tai
· Kostamo, T. (toim.) 2017. Miten innostusta johdetaan. Haaga-Helia ammattikorkeakoulu. Helsinki. tai
· Maula, H. & Maula, J. 2019. Design ja johtaminen. AlmaTalent. Helsinki
Ja/tai muu osoitettu/soveltuva englannin ja suomenkielinen strategiakirjallisuus ja ajankohtaismateriaali.
Eija Kärnä
Tehtävissä hyödynnetään opiskelijoiden omia kokemustaustoja ja työympäristöjä. Oppisisältöjä peilataan kiinnostavien työelämän organisaatioiden toimintamalleihin. Mahdollinen vierailuluento.
Pasila Campus
Ei kirjallista tenttiä. Suullisia ja yhteisöllisiä työskentelytapoja, joissa työskentelyä arvioidaan. Suullisia suorituksia voi korvata kirjallisilla reflektioilla sopimuksen mukaan.
Finnish
Opiskelijoiden omat kokemustaustat ja työympäristöt tuovat kansainvälisen näkökulman opintojaksolle. Kansainvälisyys voi myös näkyä käsiteltävien tapausten muodossa, oppikirjoissa, artikkeleissa sekä tehtävissä.
23.10.2023 - 15.12.2023
1. Ennakkotehtävänä alan kirjallisuuteen tutustumista aihealueen näkökulmasta ja omien strategisten osaamisten ja ajatusten pohdintaa oman työyhteisön tilaan peilaten kirjallisuuden ja herätekysymysten avulla.
2. Viikkotehtävinä teoriataustaan tutustumista, yhteisöllistä yhteiskehittämistä, kirjallisuuden ja käytännön mallien kokeilevaa soveltamista oppimistilanteissa ja opiskelijoiden työkonteksteissa.
3. Oppimisen reflektointi kirjallisuuteen ja käytäntöön peilaten opintojakson lopussa.
12.06.2023 - 20.10.2023
Maanantai-illat 23.10-11.12 klo 17.40 – 20.30 Zoomissa
Keskeisiä aihealueita:
- Strategian merkityksellisyys ja tarinallistaminen
- Kokeilut, innovaatiot ja yhteiskehittäminen
- Innostava ja osallistava strategiatyön kulttuuri
- Dialoginen ja virtuaalinen strategiatyö
- Tunteet, luottamus ja psykologinen turvallisuus työyhteisössä
Englannin kielinen toteutus
Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5. (not translated)
31 - 60
Tehtävät ja niiden painotus
Ennakkotehtävä 10-20 %
Viikko- ja tuntitehtävät 50-60 %
Oppimisen reflektointi alan kirjallisuuteen peilaten 20-30 %
Arviointikriteeri - Arvosana 1
Opiskelija ymmärtää strategian, tunteiden ja kokeilujen merkityksen yhteisön kehittymisen, tuottavuuden ja hyvinvoinnin kannalta. Hän osaa hyödyntää joitakin malleja ja yhteisöllisiä menetelmiä kirjallisuudesta, tukea yhteiskehittämistä strategiatyössä sekä edistää strategista keskustelua ja vuorovaikutusta työyhteisössä. Opiskelija ymmärtää henkilöstön ja muiden sidosryhmien osallistamisen ja innostamisen merkityksen ja mahdollisuudet strategiatyössä.
Arviointikriteeri - Arvosana 3
Edellisten lisäksi opiskelija osaa kuvata ja soveltaa kokeilevia ja yhteisöllisiä malleja strategiatyön tuottavuuden ja hyvinvoinnin kehittämiseksi. Hän osaa hyödyntää erilaisia yhteisöllisiä menetelmiä strategiatyössä, tukea ja toteuttaa yhteiskehittämistä sekä edistää strategista keskustelua ja vuorovaikutusta työyhteisössä ja eri sidosryhmien välillä.
Arviointikriteeri - Arvosana 5
Edellisten lisäksi opiskelija osaa arvioida monipuolisesti kokeilevien ja yhteisöllisten mallien soveltumista strategiatyön, tuottavuuden ja hyvinvoinnin kehittämiseksi erilaisissa tilanteissa. Hän osaa hyödyntää monipuolisesti perustellen ja arvioiden yhteisöllisiä menetelmiä edistääkseen strategista keskustelua ja vuorovaikutusta yhteistyöverkostossa.
STROM Degree Programme in Strategising in Organisations
1 cr
H-5
Master’s Degrees
Johanna Maaniemi, Juha Olava, Riina Iloranta, Laura Hekko, Sanna Heiniö, Sakariina Heikkanen, Tiina Brandt, Hanna Rajalahti, Johanna Rajakangas-Tolsa, Tesi Binder, Anita Pösö, Eva Holmberg, Jouni Soitinaho, Kari Hiekkanen, Marjo-Riina Välimaa, Heidi Rajamäki-Partanen
Pasila Campus
Finnish
01.08.2023 - 31.07.2024
12.06.2023 - 18.08.2023
1 - 300
LUJOM Degree Programme in Business Development and Leadership, LITEM Degree Programme in Business Technologies, PAKEM Degree Programme in Service Business Leadership and Development, STROM Degree Programme in Strategising in Organisations
H-5
Master’s Degrees
Satu Harkki
Pasila Campus
Finnish
25.03.2024 - 17.05.2024
5 - 20
LUJOM Degree Programme in Business Development and Leadership, LITEM Degree Programme in Business Technologies, PAKEM Degree Programme in Service Business Leadership and Development, STROM Degree Programme in Strategising in Organisations
2 cr
H-5
Master’s Degrees
Olli Kupiainen
Pasila Campus
English
21.08.2023 - 15.12.2023
14.08.2023 - 18.08.2023
31 - 60
STROM Degree Programme in Strategising in Organisations
5 cr
H-5
Master’s Degrees
Minna-Maari Harmaala
Pasila Campus
English
23.10.2023 - 15.12.2023
12.06.2023 - 20.10.2023
31 - 60
STROME Degree Programme in Strategising in Organisations, LEBUM Degree Programme in Leading Business Transformation, STROM Degree Programme in Strategising in Organisations, HOSBUM Degree Programme in Tourism and Hospitality Business
H-5
Master’s Degrees
Upon successful completion of the course, the student is able to
- Understand and describe brand management and its significance as a strategic tool in the global business environment
- Apply theories of branding, communication and marketing to practical contexts
- Recognise and address the interests of various stakeholder groups
- Create and sustain networks of collaboration with internal and/or external partners
- Apply problem identification, analysis and solving in real-life cases.
The assignments in the course also teach the skills needed in Master's studies, such as information search, reading research articles and critical writing.
The course is recommended as an introduction to the Communication and Marketing Management studies.
NB. From autumn 2023 onwards, this course is implemented as contact classes within a 8-week period.
Available in Moodle when the course begins.
Ville Lahtinen, Hanna Rajalahti
The learning assignments utilize the students' professional expertise and reflect the organizations' current challenges.
Pasila Campus
Finnish
21.08.2023 - 13.10.2023
Individual and group assingments, and an exam.
12.06.2023 - 18.08.2023
Contact classes on Wednesdays between August 21 - October 13, 2023 at 5:40 - 8:30 pm.
Recgonition of prior learning following Haaga-Helia's instructions for Master education.
https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
31 - 50
Assessment criteria
Assessment criteria - grade 1
The student is familiar with the basics of brand management and the various aspects of communication and marketing as strategic tools for business management. S/he identifies key concepts, processes and tools of branding, communication and marketing. S/he identifies opportunities for branding and areas for development in an organization.
Assessment criteria - grade 3
The student is able to design solutions that benefit business based in theories of branding, communication and marketing. S/he can utilize key concepts, processes and tools related to branding, communication and marketing when justifying her/his own choices to practical business needs. S/he can evaluate and develop brand management processes and activities for the internal and/or external needs of an organization.
Assessment criteria - grade 5
In addition to the criteria above, the student can critically evaluate and develop concepts, processes and knowledge related to brand management. S/he can integrate brand perspectives into the company’s business planning and management processes in different contexts. The student can develop new ways of working and justify his/her own views successfully. S/he is able to identify key stakeholders in terms of brand management and to justify strategic choices and prioritize activities in a stakeholder-driven manner. The student has professional project like approach to learning and stays on schedule.
LUJOM Degree Programme in Business Development and Leadership, LITEM Degree Programme in Business Technologies, PAKEM Degree Programme in Service Business Leadership and Development, STROM Degree Programme in Strategising in Organisations
H-5
Master’s Degrees
Mariitta Rauhala, Heli Kortesalmi
Pasila Campus
Finnish
15.01.2024 - 17.05.2024
61 - 100
LUJOM Degree Programme in Business Development and Leadership, PAKEM Degree Programme in Service Business Leadership and Development, STROM Degree Programme in Strategising in Organisations
5 cr
H-5
Master’s Degrees
Anita Pösö
Pasila Campus
Finnish
11.09.2023 - 15.12.2023
12.06.2023 - 08.09.2023
61 - 100
LUJOM Degree Programme in Business Development and Leadership, LITEM Degree Programme in Business Technologies, PAKEM Degree Programme in Service Business Leadership and Development, STROM Degree Programme in Strategising in Organisations
5 cr
H-5
Master’s Degrees
Kyseessä on aikaan ja paikkaan sitomaton virtuaalitoteutus:
-Ei pakollisia luentoja
-Ei ryhmätöitä
-Kurssin tehtävät on rytmitetty väljästi (not translated)
Kaikki oppimateriaali löytyy vaivattomasti verkosta klikkaamalla kurssisivuston linkkejä. Materiaali julkaistaan kurssisivuston avautuessa. Kurssilla on nauhoitettavia luentoja, joihin osallistuminen on vapaehtoista.
2 nauhoitettavaa verkkoluentoa pidetään ZOOMissa osoitteessa https://haaga-helia.zoom.us/j/6716711068 Meeting ID: 671 671 1068
Ensimmäinen luento 29.8. klo 17.40: TÄSTÄ KAIKKI ALKOI
Toinen luento 5.9. klo 17.40: TÄHÄN ON PÄÄDYTTY (not translated)
Juha Olava
Osassa tehtäviä voi hyödyntää tylöelämäkokemuksia. (not translated)
Pasila Campus
Finnish
21.08.2023 - 13.10.2023
Kurssilla on monivalintatehtävä ja kaksi toisistaan poikkeavaa kirjoitustehtävää. Yksityiskohdat ilmoitetaan kurssisivustolla. (not translated)
12.06.2023 - 18.08.2023
Opintojakso sivusto aukeaa syksyn 2023 ensimmäisen periodin alkaessa. Silloin avautuu kurssisivusto (Moodle) ja opiskelun voi aloittaa välittömästi. (not translated)
61 - 150
Arviointikriteerit ilmoitetaan kurssisivustolla. (not translated)
LUJOM Degree Programme in Business Development and Leadership, PAKEM Degree Programme in Service Business Leadership and Development, STROM Degree Programme in Strategising in Organisations
5 cr
H-5
Master’s Degrees
Kyseessä on aikaan ja paikkaan sitomaton virtuaalikursi:
-Ei pakollisia sessiota
-Ei ryhmätöitä
-Väljä opiskelurytmitys (not translated)
Kaikki materiaali on linkken takana kurssin verkkosivustolla. Materiaali ilmoitetaan verkkosivuston avautuessa. (not translated)
Juha Olava, Maria Haukka
Omia työelämän kokemuksia pääsee hyödyntämään opintojakson tehtävissä. (not translated)
Pasila Campus
Finnish
23.10.2023 - 15.12.2023
Opintojaksolla on monivalintatehtävä ja 2 kirjoitustehtävää. (not translated)
12.06.2023 - 20.10.2023
Kurssisivusto aukeaa viimeistään opintojakson virallisena aloituspäivänä 23.10.2023 ja sen jälkeen opiskelun voi aloittaa heti. (not translated)
61 - 150
Arviointikriteerit ilmoitetaan kurssisivustolla (Moodle). (not translated)
LUJOM Degree Programme in Business Development and Leadership, PAKEM Degree Programme in Service Business Leadership and Development, STROM Degree Programme in Strategising in Organisations
5 cr
H-5
Master’s Degrees
There is no implementations attached to this degree programme.
Tradenomi, YAMK-tutkinto
Ammattikorkeakoululaki 14.11.2014/932 §25.
Tutustu hakutietoihin www.opintopolku.fi -sivustolla ennen hakua.
Laajuus 90 opintopistettä, opiskeluaika 1,5-3 vuotta työn ohessa tai päätoimisena opiskeluna.
Opiskelija voi edetä opinnoissaan myös hyödyntämällä aiemmin hankittua tai opintojen aikana työssä karttuvaa osaamista.
Opetus järjestetään kokonaan verkossa, mikä mahdollistaa joustavan etäopiskelun. Koulutuskokonaisuuteen on valittu aiheen kannalta keskeisimmät opintojaksot ja ne on aikataulutettu niin, että myös työssäkäyvä opiskelija voi valmistua puolessatoista vuodessa.
Tutkinnon opetuskielet ovat suomi ja englanti. Opinnäytetyön voi laatia suomen kielen lisäksi myös englannin kielellä, jos se on tarkoituksenmukaista kohdeorganisaation näkökulmasta.
Tutkintoon kuuluvat opetussuunnitelman mukaiset opinnot sisältäen kaikille yhteisiä opintoja sekä suuntautumisopintoja, opinnäytetyö ja kypsyysnäyte.
Haaga-Helian toimintaa ohjaa Valtioneuvoston asetus ammattikorkeakouluista 18.12.2014/1129 ja Haaga-Helian tutkintosääntö,
Opintojaksojen arviointikriteerit löytyvät opintojaksokuvauksista. Lue lisää arvioinnista Haaga-Helian tutkintosäännöstä.
Strategiatyö organisaatioissa -koulutus antaa valmiudet toimia vaativissa strategiaprosessien asiantuntija-, kehitys- ja esimiestehtävissä, liiketoiminnan suunnittelu- ja johtotehtävissä tai jonkin toiminnon vetäjänä tai itsenäisenä yrittäjänä.
Koulutuksen jälkeen valmistuneet osaavat suunnitella ja toteuttaa strategiaprosesseja, johtaa muutosta sekä kehittää organisaation toimintaa ja kilpailukykyä eri osa-alueilla ja erilaisissa toimintaympäristöissä.
Opinnoissa opiskelija kehittää vaativassa asiantuntija- ja kehitystyössä edellytettävää ydinosaamista sekä strategiatyöhön liittyvää syventävää osaamista. Opinnot vahvistavat opiskelijoiden kykyä soveltaa uutta tutkimustietoa omaan toimintaympäristöönsä.
Tutkinnon rakenne:
Ydinopinnot 20 op
Suuntautumisopinnot 20 op
Opinnäytetyö 30 op
Muut syventävät opinnot 20 op
Ydinosaamisen opinnot keskittyvät tutkimus- ja kehittämistaitoihin sekä osaamisiin, joita tarvitaan kehityshankkeissa ja muutosjohtamisessa. Opinnot vahvistavat opiskelijan analyyttistä ja kriittistä ajattelua sekä ongelmanratkaisutaitoja.
Suuntautumisopinnot kehittävät strategiaprosessin suunnittelussa ja johtamisessa tarvittavia taitoja. Opinnot vahvistavat opiskelijoiden kykyä soveltaa uutta tutkimustietoa omaan toimintaympäristöönsä. Syventävissä opinnoissa opiskelijat perehtyvät alastrategioihin ja strategiaprosesseissa keskeisiin johtamiskäytänteisiin.
Opintojen sisällöissä ja oppimistehtävissä huomioidaan globalisoituvan toimintaympäristön edellyttämät osaamiset ja työelämässä tapahtuvat muutokset. Opiskelijoiden taustaorganisaatiot ovat usein kansainvälisiä yrityksiä ja yhteisöjä. Opiskelijat voivat halutessaan osallistua Haaga-Helian kansainvälisiin opiskelijavaihto-ohjelmiin.
Opintojaksot hyödyntävät elinkeinoelämän ja yritysten asiantuntijoita ja/tai niillä ratkotaan organisaatioiden ja liiketoiminnan haasteita. Lisäksi opinnäytetyö on organisaatiossa toteutettava kehittämisprojekti.
Tutkinto on suunniteltu suoritettavaksi työn ohessa, mikä edesauttaa työelämän kehitystehtävien yhdistämisen opintoihin. Työn ja opintojen yhdistäminen vahvistaa taitoja ja osaamisia, joita tarvitaan uralla etenemisen. Koulutus antaa valmiudet toimia vaativissa johtamis- ja asiantuntijatehtävissä.
Yliopisto-opinnot: Yliopistolaissa 558/2009 §:ssä 37 on säädetty, että tieteelliseen jatkotutkintoon (esimerkiksi tohtori) johtaviin opintoihin voidaan ottaa opiskelijaksi henkilö, joka on suorittanut soveltuvan ylemmän ammattikorkeakoulututkinnon. Yliopisto voi edellyttää tieteelliseen jatkotutkintoon johtaviin opintoihin opiskelijaksi ottamansa henkilön suorittavan tarvittavan määrän täydentäviä opintoja koulutuksessa tarvittavien valmiuksien saavuttamiseksi.
Haaga-Helian ammatillinen opettajankoulutus
Haaga-Heliassa järjestetään aktiivisesti alumnitoimintaa ja erilaisia alumnitapahtumia. Lue lisää alumnitoiminnasta ja jätä yhteystietosi, jotta voimme kertoa tulevista tapahtumistamme.
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu Oy
Pasilan toimipiste
Ratapihantie 13
00520 Helsinki
opintopalvelut.pasila(at)haaga-helia.fi
Koulutuksesta vastaava:
Juha Olava, juha.olava(at)haaga-helia.fi