Strategic Corporate CommunicationLaajuus (5 cr)
Course unit code: COM001AS2A
General information
- ECTS credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata viestintästrategian merkityksen osana yrityksen liiketoimintastrategiaa
- suunnitella ja toteuttaa osallistavaa yritysviestintää kohderyhmälähtöisesti
- soveltaa innovatiivisesti viestinnän keinoja ja kanavia työyhteisö- ja muutosviestinnässä
- tukea yrityskulttuuria ja kehittää sitä viestinnän avulla.
Contents
- viestintästrategia yrityksen liiketoimintastrategian osana
- yritysviestinnän kohderyhmät, keinot ja kanavat
- vastuullinen työyhteisö- ja muutosviestintä organisaation menestystekijöinä
- yrityskulttuurin tukeminen ja kehittäminen viestinnällä
Starting level and linkage with other courses
Lähtötaso opintojaksolle on Haaga-Helian avainosaamiset ja tradenomitutkinnon avainosaamiset. Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Opintojakson toteutusmuodot Contact Blended, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttö koostuu kahdesta tehtävästä: viestintäsuunnitelmasta sekä blogikirjoituksesta.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Assessment criteria - grade 1
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
Opiskelija tunnistaa viestintästrategian yrityksen liiketoimintastrategian osana. Opiskelija osaa nimetä yritysviestinnän kohderyhmiä, keinoja ja kanavia. Hän osaa selittää, mitä työyhteisö- ja muutosviestintä tarkoittavat ja jossakin määrin suunnitella sekä toteuttaa niitä.
Assessment criteria - grade 3
Opiskelija osaa selittää viestintästrategian ja liiketoimintastrategian välistä yhteyttä. Opiskelija osaa etsiä ja soveltaa tapoja yrityskulttuurin tukemiseen ja kehittämiseen viestinnällä. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa työyhteisö- ja muutosviestintää kohderyhmälähtöisesti.
Assessment criteria - grade 5
Opiskelija osaa analysoida monipuolisesti viestintästrategian ja liiketoimintastrategian välistä yhteyttä. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa yrityskulttuuria tukevaa työyhteisö- ja muutosviestintää kohderyhmälähtöisesti, osallistavasti sekä innovatiivisesti.
Further information
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
- Professional Communication
- Customer Insight and Marketing
- ICT Competencies
- Customer Experience and Sales
- Teamwork and Project Management
- Basics of Financial Management
- Entrepreneurship and Business Operations
- Principles of Economics
- People and Culture
- Business Law
- Principles of Accounting and Finance
- Introduction to Data Analytics for Business
- Research and Development Skills
- Professional English
- Professional Swedish
- Expanding to Foreign Markets