Strategic Corporate CommunicationLaajuus (5 cr)

Course unit code: COM001AS2A

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata viestintästrategian merkityksen osana yrityksen liiketoimintastrategiaa
- suunnitella ja toteuttaa osallistavaa yritysviestintää kohderyhmälähtöisesti
- soveltaa innovatiivisesti viestinnän keinoja ja kanavia työyhteisö- ja muutosviestinnässä
- tukea yrityskulttuuria ja kehittää sitä viestinnän avulla.

Contents

- viestintästrategia yrityksen liiketoimintastrategian osana
- yritysviestinnän kohderyhmät, keinot ja kanavat
- vastuullinen työyhteisö- ja muutosviestintä organisaation menestystekijöinä
- yrityskulttuurin tukeminen ja kehittäminen viestinnällä

Starting level and linkage with other courses

Lähtötaso opintojaksolle on Haaga-Helian avainosaamiset ja tradenomitutkinnon avainosaamiset. Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Opintojakson toteutusmuodot Contact Blended, näyttö ja opinnollistaminen.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttö koostuu kahdesta tehtävästä: viestintäsuunnitelmasta sekä blogikirjoituksesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Assessment criteria - grade 1

Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Opiskelija tunnistaa viestintästrategian yrityksen liiketoimintastrategian osana. Opiskelija osaa nimetä yritysviestinnän kohderyhmiä, keinoja ja kanavia. Hän osaa selittää, mitä työyhteisö- ja muutosviestintä tarkoittavat ja jossakin määrin suunnitella sekä toteuttaa niitä.

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija osaa selittää viestintästrategian ja liiketoimintastrategian välistä yhteyttä. Opiskelija osaa etsiä ja soveltaa tapoja yrityskulttuurin tukemiseen ja kehittämiseen viestinnällä. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa työyhteisö- ja muutosviestintää kohderyhmälähtöisesti.

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija osaa analysoida monipuolisesti viestintästrategian ja liiketoimintastrategian välistä yhteyttä. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa yrityskulttuuria tukevaa työyhteisö- ja muutosviestintää kohderyhmälähtöisesti, osallistavasti sekä innovatiivisesti.

Further information

Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Go back to top of page