Palveluiden tuotteistaminen opintojakso ja monikanavaisen myynnin (SEL3LZ101B) opintojakso toteutetaan yhteisenä kokonaisuutena ja ne sisältävät yhteisiä tehtäviä.
Opiskelija ymmärtää palvelun tuotteistamisen ja monikanavaisen myynnin merkityksen osana yrityksen liiketoiminnan kehittämistä. Keskeisinä teemoina ovat arvon tuottaminen asiakkaalle asiakasprofiloinnin ja palveluprosessiin liittyvän asiakaskokemuksen kautta. Opintojaksolla tuotteistetaan palveluja yritysten tarpeisiin. Opiskelija osaa toteuttaa yritykselle monikanavaisen myynnin suunnitelman digitaalisiin kanaviin.
Sisältö
Palveluiden tuotteistaminen ja palvelumuotoilun työkalut
Asiakasymmärrys, asiakasprofilointi ja arvonluonti
Palveluprosessit ja palvelun konkretisointi monikanavaisessa ympäristössä
Palvelun hinnoittelu
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Lähiopetus ja projekti
Oppimateriaalit
Erikseen toteutuksen yhteydessä annettava materiaali
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Opiskelija on suorittanut perusopintojen moduulit 1.-4. ja 6. tai hankkinut muulla tavalla vaadittavan osaamisen. Moduuli osa Myyntityön koulutusohjelman suuntautumisopintoja.
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
• tunnistaa palvelun tuotteistamisen prosessin peruskäsitteet
• osaa hyödyntää palveluprosessin kuvaamiseksi annettua työkalua
• tunnistaa arvonmuodostuksen käsitteen palveluliiketoiminnassa
• tietää palvelukokemukseen ja palvelun laatuun vaikuttavat tekijät
Arviointikriteeri - arvosana 3
• osaa hyödyntää palvelun tuotteistamisen keskeisiä työkaluja
• osaa määritellä palvelun perustuen asiakasymmärrykseen
• osaa kuvata palveluprosessin sekä palvelun tarjoajan että asiakkaan näkökulmasta
• osaa konkretisoida palvelua ja tuottaa videon palvelusta määriteltyihin kanaviin
Arviointikriteeri - arvosana 5
•osaa konspetoida hydynnettävissä olevan palvelun monikanavaisessa liiketoimintaympäristössä hyödyntämällä keskeisiä työkaluja
•osaa konkretisoida ja tuottaa videon palvelusta määriteltyihin kanaviin