MediaviestintäLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: COM002AS2A
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
kasvattaa ja kehittää organisaation mainetta ja vastuullista julkisuuskuvaa mediaviestinnän keinoin
suunnitella ja toteuttaa organisaation mediaviestintää yrityksen strategisten tavoitteiden mukaisesti
sisäistää journalistisen prosessin sekä rakentaa ja kehittää mediasuhteita
löytää tai luoda mediaa kiinnostavia näkökulmia ja hyödyntää mahdollisuusviestintää
luoda viimeisteltyä ja uutiskriteerit täyttävää sisältöä ja ottaa erilaiset näkökulmat huomioon
toimia asiantuntijana mediahaastatteluissa / kouluttaa asiantuntijoita mediahaastatteluja varten.
Sisältö
Mediaviestinnän mahdollisuudet yrityskuvan rakentamisessa
Journalismi mediaviestinnän näkökulmasta
Mediaviestinnän sisällöt, kanavat ja formaatit
Mediahaastattelut ja niihin valmistautuminen
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Lähtötaso opintojaksolle on avainosaamiset. Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot Contact, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttö koostuu reflektioraportista ja palautekeskustelusta.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Arviointikriteerit - arvosana 1
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
Opiskelija ymmärtää mediaviestinnän merkityksen. Hän tuntee mediaviestintään liittyviä peruskäsitteitä ja toimintatapoja. Opiskelija osaa luoda sisältöä mediaa varten.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa mediaviestintää. Hän tuntee median toimintatapoja ja osaa tehdä työtä tiedotusvälineiden edustajien kanssa. Opiskelija osaa luoda mediaa kiinnostavaa sisältöä.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa mediaviestintää sekä hyödyntää sitä organisaation strategisten tavoitteiden saavuttamiseksi. Hän tuntee median toimintatapoja monipuolisesti ja osaa työskennellä tavoitteellisesti tiedotusvälineiden edustajien kanssa. Opiskelija osaa luoda mediaa kiinnostavaa, viimeisteltyä ja uutiskriteerit huomioivaa sisältöä.
Lisätiedot
Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista verkko-/lähitapaamisiin. Arvosana määräytyy tuotosten perusteella sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella.
- Ammatillinen viestintä
- Asiakasymmärrys ja markkinointi
- ICT-valmiudet
- Asiakaskokemus ja myynti
- Tiimityö ja projektiosaaminen
- Yrityksen talous
- Yrittäjyys ja liiketoiminta
- Yritykset, kuluttajat ja yhteiskunta
- Työyhteisöosaaminen
- Yritysjuridiikka
- Taloushallinnon ja rahoituksen perusteet
- Liiketoiminnan analytiikan perusteet
- Tutkimus- ja kehittämisosaaminen
- Professional English
- Svenska för arbetslivet
- Expanding to Foreign Markets