Mediaviestintä (5 op)

Toteutuksen tunnus: COM002AS2A-3007

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2025 - 10.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 14.03.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 45
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Hanna Tattari
Päivi Peltonen
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
TR3HEMAR1
Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä, ryhmä 1
Opintojakso
COM002AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Tunnit perjantaisin. Aktiivinen läsnäolo opetuskerroilla.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot Contact, näyttö ja opinnollistaminen.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttö koostuu reflektioraportista ja palautekeskustelusta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Tule oppimaan mediaviestinnän salat – se on yksi viestinnän ammattilaisen tärkeimmistä taidoista. Opintojaksolla saat kokonaisvaltaisen ymmärryksen mediaviestinnän mahdollisuuksista osana yrityksen maineen rakentamista. Opit ajattelemaan toimittajan näkökulmasta ja ymmärrät journalistiset periaatteet. Saat monipuoliset taidot tuottaa kiinnostavaa mediasisältöä, joka ylittää uutiskynnyksen.

Oppimateriaalit

Kirjasuositus: Kilpeläinen, Jaakko: Ansaittu julkisuus. Alma Talent

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa?

kasvattaa ja kehittää organisaation mainetta ja vastuullista julkisuuskuvaa mediaviestinnän keinoin?

suunnitella ja toteuttaa organisaation mediaviestintää yrityksen strategisten tavoitteiden mukaisesti ?

sisäistää journalistisen prosessin sekä rakentaa ja kehittää mediasuhteita?

löytää tai luoda mediaa kiinnostavia näkökulmia ja hyödyntää mahdollisuusviestintää?

luoda viimeisteltyä ja uutiskriteerit täyttävää sisältöä ja ottaa erilaiset näkökulmat huomioon?

toimia asiantuntijana mediahaastatteluissa / kouluttaa asiantuntijoita mediahaastatteluja varten.?

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Näyttö

Oppimistehtävät

Mediatiedote
Vierailujen reflektiotehtävä
Asenne ja aktiivisuus opetuskertojen tehtävissä ja vierailuilla

Siirry alkuun