Mediaviestintä (5 op)
Toteutuksen tunnus: COM002AS2A-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2025 - 21.03.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.03.2025 - 16.05.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 45
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Päivi Peltonen
- Johanna Stenros
- Ryhmät
-
TR3HECOMTradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä
-
CONTACTLähitoteutus
- Opintojakso
- COM002AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Opintojakso ajoittuu 24.03. - 16.05.2025 Tarkempi aikataulu julkaistaan Moodlessa.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot Contact, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttö koostuu reflektioraportista ja palautekeskustelusta.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Tule oppimaan mediaviestinnän salat – se on yksi viestinnän ammattilaisen tärkeimmistä taidoista. Opintojaksolla saat kokonaisvaltaisen ymmärryksen mediaviestinnän mahdollisuuksista osana yrityksen maineen rakentamista. Opit ajattelemaan toimittajan näkökulmasta ja ymmärrät journalistiset periaatteet. Saat monipuoliset taidot tuottaa kiinnostavaa mediasisältöä, joka ylittää uutiskynnyksen.
Oppimateriaalit
Kilpeläinen, J ja Aarnio R. 2020. Ansaittu julkisuus: kaikki olennainen mediaviestinnästä. Myös e-kirjana.
Reinikainen, H., Laaksonen, S-M. 2023. Vaikuttava viestintä. Myös e-kirjana.
Forsell, J ja Laurila, E. 2007. Hyvät mediasuhteet.
Kulkki-Nieminen. 2020. Journalistisia tekstejä selkokielellä.
Juholin, E. 2009. Viestinnän vallankumous: löydä uusi työyhteisöviestintä.
Muu opettajan jakama materiaali.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Tule oppimaan mediaviestinnän salat – se on yksi viestinnän ammattilaisen tärkeimmistä taidoista. Opintojaksolla saat kokonaisvaltaisen ymmärryksen mediaviestinnän mahdollisuuksista osana yrityksen maineen rakentamista. Opit ajattelemaan toimittajan näkökulmasta ja ymmärrät journalistiset periaatteet. Saat monipuoliset taidot tuottavat kiinnostavaa mediasisältöä, joka ylittää uutiskynnyksen.
Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista lähitapaamisiin ja mahdollisiin vierailijakäynteihin osallistumista. Arvosana määräytyy tuotosten perusteella sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella.
Työelämäyhteydet
Tehtävät kytkeytyvät tiiviisti työelämään viestinnän näkökulmasta.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä eikä tehtäviä voi uusia tai korottaa.
Kansainvälisyys
Tehtävissä tarkastellaan myös yrityksen kansainvälisten kohderyhmien huomioimista.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Opintojakson toteutusmuodot Contact Blended, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Katso tarkemmat ohjeet osaamisen tunnistamisesta (näyttö): https://www.haaga-helia.fi/fi/ura-ja-osaaminen/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Oppimistehtävät
Mediatiedote, mediakutsu, tiedotustilaisuuden pitäminen, reflektio- ja oppimistehtävä.
Arviointitavat
Ajoissa palautetut tehtävät arvioidaan 0-5, myöhässä palautetut tehtävät laskevat arvosanaa yhdellä numerolla. Opintojakson jälkeen tehtäviä ei vastaanoteta ja arvioida.