Strateginen viestintäLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: COM001AS2A

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata viestintästrategian merkityksen osana yrityksen liiketoimintastrategiaa
- suunnitella ja toteuttaa osallistavaa yritysviestintää kohderyhmälähtöisesti
- soveltaa innovatiivisesti viestinnän keinoja ja kanavia työyhteisö- ja muutosviestinnässä
- tukea yrityskulttuuria ja kehittää sitä viestinnän avulla.

Sisältö

- viestintästrategia yrityksen liiketoimintastrategian osana
- yritysviestinnän kohderyhmät, keinot ja kanavat
- vastuullinen työyhteisö- ja muutosviestintä organisaation menestystekijöinä
- yrityskulttuurin tukeminen ja kehittäminen viestinnällä

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

Lähtötaso opintojaksolle on Haaga-Helian avainosaamiset ja tradenomitutkinnon avainosaamiset. Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot Contact Blended, näyttö ja opinnollistaminen.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttö koostuu kahdesta tehtävästä: viestintäsuunnitelmasta sekä blogikirjoituksesta.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Arviointikriteerit - arvosana 1

Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Opiskelija tunnistaa viestintästrategian yrityksen liiketoimintastrategian osana. Opiskelija osaa nimetä yritysviestinnän kohderyhmiä, keinoja ja kanavia. Hän osaa selittää, mitä työyhteisö- ja muutosviestintä tarkoittavat ja jossakin määrin suunnitella sekä toteuttaa niitä.

Arviointikriteerit - arvosana 3

Opiskelija osaa selittää viestintästrategian ja liiketoimintastrategian välistä yhteyttä. Opiskelija osaa etsiä ja soveltaa tapoja yrityskulttuurin tukemiseen ja kehittämiseen viestinnällä. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa työyhteisö- ja muutosviestintää kohderyhmälähtöisesti.

Arviointikriteerit - arvosana 5

Opiskelija osaa analysoida monipuolisesti viestintästrategian ja liiketoimintastrategian välistä yhteyttä. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa yrityskulttuuria tukevaa työyhteisö- ja muutosviestintää kohderyhmälähtöisesti, osallistavasti sekä innovatiivisesti.

Lisätiedot

Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Siirry alkuun