Strateginen viestintäLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: COM001AS2A
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- kuvata viestintästrategian merkityksen osana yrityksen liiketoimintastrategiaa
- suunnitella ja toteuttaa osallistavaa yritysviestintää kohderyhmälähtöisesti
- soveltaa innovatiivisesti viestinnän keinoja ja kanavia työyhteisö- ja muutosviestinnässä
- tukea yrityskulttuuria ja kehittää sitä viestinnän avulla.
Sisältö
- viestintästrategia yrityksen liiketoimintastrategian osana
- yritysviestinnän kohderyhmät, keinot ja kanavat
- vastuullinen työyhteisö- ja muutosviestintä organisaation menestystekijöinä
- yrityskulttuurin tukeminen ja kehittäminen viestinnällä
Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin
Lähtötaso opintojaksolle on Haaga-Helian avainosaamiset ja tradenomitutkinnon avainosaamiset. Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot Contact Blended, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttö koostuu kahdesta tehtävästä: viestintäsuunnitelmasta sekä blogikirjoituksesta.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Arviointikriteerit - arvosana 1
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
Opiskelija tunnistaa viestintästrategian yrityksen liiketoimintastrategian osana. Opiskelija osaa nimetä yritysviestinnän kohderyhmiä, keinoja ja kanavia. Hän osaa selittää, mitä työyhteisö- ja muutosviestintä tarkoittavat ja jossakin määrin suunnitella sekä toteuttaa niitä.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Opiskelija osaa selittää viestintästrategian ja liiketoimintastrategian välistä yhteyttä. Opiskelija osaa etsiä ja soveltaa tapoja yrityskulttuurin tukemiseen ja kehittämiseen viestinnällä. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa työyhteisö- ja muutosviestintää kohderyhmälähtöisesti.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Opiskelija osaa analysoida monipuolisesti viestintästrategian ja liiketoimintastrategian välistä yhteyttä. Hän osaa suunnitella ja toteuttaa yrityskulttuuria tukevaa työyhteisö- ja muutosviestintää kohderyhmälähtöisesti, osallistavasti sekä innovatiivisesti.
Lisätiedot
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
- Ammatillinen viestintä
- Asiakasymmärrys ja markkinointi
- ICT-valmiudet
- Asiakaskokemus ja myynti
- Tiimityö ja projektiosaaminen
- Yrityksen talous
- Yrittäjyys ja liiketoiminta
- Yritykset, kuluttajat ja yhteiskunta
- Työyhteisöosaaminen
- Yritysjuridiikka
- Taloushallinnon ja rahoituksen perusteet
- Liiketoiminnan analytiikan perusteet
- Tutkimus- ja kehittämisosaaminen
- Professional English
- Svenska för arbetslivet
- Expanding to Foreign Markets