Developing Customer and Employee ExperienceLaajuus (5 cr)

Course unit code: HOS008AS2A

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Tämän opintojakson suorittanut opiskelija osaa hahmottaa palvelukokemuksen kehittämisen merkityksen liiketoiminnassa. Osaa analysoida asiakkaan polkua ja sen eri osa-alueita. Tunnistaa erilaisia asiakkuuksia majoitus- ja ravintolapalveluiden käyttäjinä. Osaa soveltaa tutkimustietoa, sekä asiakaskokemuksen ja henkilöstökokemuksen kehittämisen teorioita. Osaa ohjata, tuotteistaa ja kaupallistaa palveluelämyksiä ja -prosesseja.

Contents

Majoitus- ja ravintola-asiakkaan profiilin ja asiakaspolun vaiheiden tunnistaminen. Asiakaskokemuksen sekä henkilöstökokemuksen tutkimustiedon analysointi ja teorioihin tutustuminen. Palveluelämyksen tuotteistaminen, tarinallistaminen ja kaupallistaminen palvelupolkua hyödyntäen.

Assessment criteria - grade 1

Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Tunnistaa majoitus- ja ravintola-asiakkaan profiilin sekä asiakaspolun vaiheet. Ymmärtää asiakaskokemuksen ja henkilöstökokemuksen tutkimustiedon ja teorioiden merkityksen. Tunnistaa mahdollisuuksia miten palveluelämyksiä tuotteistetaan, tarinallistetaan ja kaupallistetaan palvelupolkua hyödyntäen.

Assessment criteria - grade 3

Ymmärtää majoitus- ja ravintola-asiakkaan profiilin sekä asiakaspolun vaiheet. Osaa osittain hyödyntää asiakaskokemukseen ja henkilöstökokemukseen liittyvää tutkimustietoa ja teorioita käytännön ratkaisuissa. Osaa osittain tuotteistaa, tarinallistaa ja kaupallistaa palveluelämystä palvelupolkua hyödyntäen.

Assessment criteria - grade 5

Ymmärtää majoitus- ja ravintola-asiakkaan profiilin sekä osaa kehittää asiakaspolun vaiheita. Osaa hyödyntää ja analysoida asiakaskokemukseen ja henkilöstökokemukseen liittyvää tutkimustietoa ja teorioita käytännön ratkaisuissa. Osaa tuotteistaa, tarinallistaa ja kaupallistaa palveluelämystä palvelupolkua hyödyntäen.

Go back to top of page