Asiakas- ja henkilöstökokemuksen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: HOS008AS2A-3008

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.06.2024 - 16.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2024 - 13.12.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Haagan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
Opettajat
Sirpa Turunen
Jaana Laaksonen
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
BLENDED
Monimuotototeutus
Opintojakso
HOS008AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Lukujärjestyksen mukaiset lähitunnit, opintojakso kokonaisuudessaan yhden lukukauden puitteissa.

Opintojakson lähiopetustunnit syyslukukaudella 2024
Maanantai 2.9. klo 8.30 -11
Maanantai 23.9. klo 8.30 -11
Tiistai 5.11. klo 8.30 -11
Tiistai 19.11. klo 8.30 -11
Tiistai 10.12. klo 8.30 -11

Intro

Tällä opintojaksolla pääset syventämään tietoasi asiakas- ja henkilöstökokemuksen tärkeydestä majoitus- ja ravintola-alalla. Opit miten asiakaskokemusta ja henkilöstökokemusta mittaamalla ja kehittämällä voi parantaa yrityksen palveluprosesseja ja luoda kilpailuetua. Konkreettista harjoitusta mallien ja työvälineiden käytössä saat opintojaksolla toteutettavan käytännön projektin kautta.

Oppimateriaalit

Korkiakoski, K. & Karhinen, R. (2019). Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus: Uusi aika, uudenlainen johtaminen. Helsinki: Alma Talent.
Saatavana myös e-kirjana: https://bisneskirjasto-almatalent-fi.ezproxy.haaga-helia.fi/teos/BAGBGXDTEB#piste:t1
Fischer, M. & Vainio, S. (2015). Potkua palvelubisnekseen: Asiakaskokemus luodaan yhdessä (2. p.). Helsinki: Talentum Pro.
Saatavana myös e-kirjana https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-14-2132-7

Opintojaksolla jaettu muu materiaali.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

• Kontaktitunnit kampuksella
• Osoitetut tuntiharjoitteet
• Itsenäinen opiskelu
• Tiimityöskentely
• Yksilö- ja tiimitehtävät
• Tentti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksoon sisältyy osasuorituksena tentti, joka ajoittuu lukujärjestyksen mukaiseen lähiopetukseen. Tarkempi ajankohta uusintapäivineen ilmoitetaan lukukauden alussa.

Kansainvälisyys

Toimialan trendejä, liikeideoita, konsepteja ja asiakassegmenttejä tarkastellaan myös kv- näkökulmasta.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Toteutusvaihtoehtoina

a) Lähiopetustoteutus, johon liittyy oppimistehtäviä, tiimityöskentelyä, itsenäistä työskentelyä sekä tentti

b) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

c) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Oppimistehtävät

Opintojaksolla ilmoitettavat yksilötehtävät ja tiimiharjoitteet.

Arviointitavat

Kurssin tehtävistä opiskelija voi saada yhteensä maksimissaan 100 pistettä. Opintojakson arvosana määräytyy pisteiden perusteella seuraavasti;
90–100 pistettä 5
80–89 pistettä 4
70 - 79 pistettä 3
60 - 69 pistettä 2
50 - 59 pistettä 1

Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Go back to top of page