Opintojakson tavoitteena on tukea sinua oman opinnäytetyösuunnitelmasi laatimisessa. Saat eniten hyötyä opintojaksosta, kun opinnäytetyön aihe on jo selvillä ja olet mahdollisesti ehtinyt tehdä aihe-ehdotuksen suuntautumisestasi vastaavalle opettajalle.
Verkkototeutuksella on 8 työpajaa /Zoomissa), jotka perustuvat "käänteinen luokkahuone" -malliin. On tärkeää, että valmistaudut työpajoihin tekemällä kunkin kerran ennakkotehtävän. Työpajojen tarkoitus on syventää ennakkotehtävillä hankittuja tietoja ja taitoja keskusteluilla ja harjoituksilla.
Heidi Rajamäki-Partanen
Ojasalo, Moilanen, Ritalahti (2015) Kehittämistyön menetelmät
Muu aineisto ilmoitetaan Moodle alustalla, joka aukeaa viimeistään 24.8.2023.
Oppimistehtävät tukevat työelämälähtöisen tutkimus- ja kehittämistehtävän eli opinnäytetyön käynnistämistä.
Pasilan toimipiste
Monivalintatentti avoinna Moodlessa 1.-15.10.2023.
Opiskelija tekee tentin itsenäisesti.
Tentin voi tehdä vain kerran.
Suomi
19.08.2024 - 11.10.2024
1 Monivalintatentti (painoarvo 50%) 2 Kurssiaktiivisuus (painoarvo 50%) 3 Opinnäytetyösuunnitelma (hyväksytty/hylätty)
03.06.2024 - 04.06.2024
Opetus Zoomissa.
31.08.2023 17.40 - 20.30
07.09.2023 17.40 - 20.30
14.09.2023 17.40 - 20.30
21.09.2023 17.40 - 20.30
28.09.2023 17.40 - 20.30
05.10.2023 17.40 - 20.30
YAMK Liiketalous, Kari Hiekkanen
31 - 60
Opintojakso arvioidaan asteikko 1-5.
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
0.00 op
1.00 op
H-5
Heidi Rajamäki-Partanen
Pasilan toimipiste
Suomi
21.10.2024 - 13.12.2024
03.06.2024 - 18.10.2024
Kevin Gore, Riina Iloranta
31 - 60
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
0.00 op
1.00 op
H-5
Ei käynnissä olevia toteutuksia.
Opintojakson tavoitteena on tukea sinua oman opinnäytetyösuunnitelmasi laatimisessa. Saat eniten hyötyä opintojaksosta, kun opinnäytetyön aihe on jo selvillä ja olet tehnyt aihe-ehdotuksen suuntautumisestasi vastaavalle opettajalle.
Verkkototeutuksella on 7 työpajaa /Zoomissa), jotka perustuvat "käänteinen luokkahuone" -malliin. On tärkeää, että valmistaudut työpajoihin tekemällä kunkin kerran ennakkotehtävän. Työpajojen tarkoitus on syventää ennakkotehtävillä hankittuja tietoja ja taitoja keskusteluilla ja harjoituksilla.
Heidi Rajamäki-Partanen
Ojasalo, Moilanen, Ritalahti (2015) Kehittämistyön menetelmät
Muu aineisto saatavilla Moodlessa.
Oppimistehtävät tukevat sinua työelämälähtöisen tutkimus- ja kehittämistehtäväsi eli opinnäytetyön käynnistämisessä.
Pasilan toimipiste
Monivalintatentti avoinna Moodlessa 14.-22.5.2024.
Opiskelija tekee tentin itsenäisesti.
Tentin voi tehdä vain kerran.
Opinnäytetyösuunnitelma palautettava 19.5.2024 klo 23:55 mennessä, jos haluaa arvosanan toukokuussa 2024.
Suunnitelman voi palauttaa myös 30.5.2024 klo 23:55 mennessä, jolloin saa arvosanan kesäkuun loppuun mennessä.
Suomi
Riippuu opiskelijan aiheesta.
25.03.2024 - 17.05.2024
1 Monivalintatentti, painoarvo 70%, arvioidaan arvosanalla 1-5 2 Kurssiaktiivisuus, painoarvo 30%, arvioidaan arvosanalla 1-5 3 Opinnäytetyösuunnitelma, hyväksytty/hylätty
02.01.2024 - 22.03.2024
Opetus Zoomissa.tiistaisin kello 17:40 - 20:30
26.3.2024
2.4.2024
9.4.2024
16.4.2024
23.4.2024
7.5.2024
14.5.2024
Hanna Rajalahti
31 - 60
Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.
Arvosana muodostuu seuraavasti:
1 Monivalintatentti, painoarvo 70%, arvioidaan arvosanalla 1-5
2 Kurssiaktiivisuus, painoarvo 30%, arvioidaan arvosanalla 1-5
3 Opinnäytetyösuunnitelma (hyväksytty/hylätty)
LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus, LITEM Liiketoiminnan teknologiat -koulutus, PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
0.00 op
0.00 op
H-5
HUOM! Opintojakso ajoittuu poikkeuksellisesti periodin 3 puolivälistä periodin 4 puoliväliin.
Toteutus on journalismin yamk-koulutuksen järjestämä ja valtaosa osallistujista on journalismin yamk-tutkinnon opiskelijoita. Tämän vuoksi kurssin esimerkit ja keskustelut voivat painottua journalismiin. Opintojakson sisältö ja tavoitteet ovat kuitenkin samat kuin muiden Master-tutkintojen toteutuksissa.
Menetelminä lähiopetus sekä kirjalliset tehtävät.
Heidi Rajamäki-Partanen
Ojasalo - Moilanen - Ritalahti: Kehittämistyön menetelmät.
Moodlessa jaettu oppimateriaali.
Pasilan toimipiste
Ei tenttejä.
Suomi
12.02.2024 - 19.04.2024
Opintojaksolla tehdään 2-3 suppeampaa kirjallista tehtävää sekä lopputehtävänä opinnäytetyösuunnitelma.
02.01.2024 - 09.02.2024
Lähiopetusta maanantaisin klo 16.45-19.00 luokassa 6204, ellei toisin ilmoiteta. HUOM! KORJAUS HELMIKUUN PÄIVÄMÄÄRÄÄN! Opetusta ei ole 19.2. Opetusta on sen sijaan 26.2. Korjattu 14.1.
ALUSTAVA OHJELMA:
Ma 12.2. Opintojakson esittely. Soveltavat tutkimus ja tutkimuksellinen kehittäminen. Lähestymistavat.
Ma 26.2. Haastattelu ja muut tiedonhankintamenetelmät. Tutkimusetiikka ja aineistonhallinta.
Ma 4.3. Opinnäytetyön tavoite ja tutkimuskysymykset.
Ma 11.3. Ei opetusta
Ma 25.3. Sisällön analyysi ja muut aineiston analyysin menetelmät.
Ma 8.4. Tutkimkusen ja kehittämistyön onnistumisen arviointi. Vinkit opinnäytetyösuunnitelman viimeistelyyn.
Ma 15.4. Ei opetusta
Kaarina Järventaus, Juha Olava
5 - 5
Arviointi perustuu kirjallisiin tehtäviin.
YJO Journalismin ylempi amk, JouMa Journalismi YAMK
0.00 op
3.00 op
H-5