Tutkimuksellinen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: TKI2HM001-3055

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2025 - 10.01.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.01.2025 - 18.05.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
3 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
31 - 60
Koulutus
LIAM Liikunta-alan koulutus
Opettajat
Kirsi Hämäläinen
Ryhmät
LIAM24
LIAM (YAMK)
CONTACT
Lähitoteutus
BLENDED
Monimuotototeutus
Opintojakso
TKI2HM001

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Joulukuu 2024: Moodlessa ennakkotehtävä ennen tammikuun lähijaksoa. Alustava ajatus Tutkimuksellisesta kehittämistehtävästä, josta syntyy opinnäytetyö.
15.1.2015 Lähiopetus: Opintojakson esittely. Tutkimuksellinen kehittäminen. Työkalut ja ohjeet. Tiedonhaku ja tiedon arviointi.
Oppimistehtävä (palautus 9.2.2025): tiedonhaku ja tutkimusartikkelien lukeminen.
Etäopetukset: Etäopetuksiin liittyy ennakkomateriaaleja.
1. Opinnäytetyön kehittämistavoitteet ja tutkimuskysymykset ma 3.2 kello 15.00-16.00
2. Tutkimusmenetelmät pe 7.3 kello 14.00-15.30
3. Tutkimusmenetelmät pe 21.3 kello 14.00-15.30
4. Aineistonhallinta ja eettiset kysymykset ma 7.4 kello 15.00-16.00
Oppimistehtävä: Opinnäytetyösuunnitelma, palautus 27.4, joiden läpikäynti 5.5. Lähijaksolla

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Toteutus voi sisältää kirjallisuutta, tehtäviä, T&K yhteistyötä ja yritysprojekteja. Opintojaksoon sisältyy pakollisena oman oppimisen arviointi.

Oppimateriaalit

Haaga-Helian opinnäytetyöohjeet
Tutkimusmenetelmäkirjallisuutta

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojakso sisältää ennakkotehtävän ennen ensimmäsitä lähijaksoa. Lähijakson lisäksi opinnot sisältävät neljä etätapaamista ja oppimistehtävän.
Tämä opintojakso kuuluu kaikkiin Haaga-Helian YAMK tutkintoihin. Tämä kyseinen toteutus on suunnattu Liikunta-alan opiskelijoille.

Oppimistehtävät

Joulukuu 2024: Moodlessa ennakkotehtävä ennen tammikuun lähijaksoa. Alustava ajatus Tutkimuksellisesta kehittämistehtävästä, josta syntyy opinnäytetyö.
15.1 Lähiopetus: Opintojakson esittely. Tutkimuksellinen kehittäminen. Työkalut ja ohjeet. Tiedonhaku
Oppimistehtävä: tiedonhaku ja tutkimusartikkelien lukeminen
Etäopetukset:
1. Opinnäytetyön tavoitteet ja tutkimuskysymykset
2. Tutkimusmenetelmät
3. Tutkimusmenetelmät
4. Aineistonhallinta ja eettiset kysymykset
Oppimistehtävä: Opinnäytetyösuunnitelma, joiden läpikäynti 5.5. Lähijaksolla

Arviointitavat

Oppimistehtävien arviointi:
Arviointikriteerit
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija osaa tunnistaa ja määritellä organisaatioiden ja yritysten kehittämistehtävät sekä valita kehittämistehtävälle oikean tutkimuksen lähestymistavan ja tiedonkeruumenetelmän. Hän osaa suunnitella ja aikatauluttaa tutkimus- ja kehitystehtäväprojektin. Opiskelija osaa käyttää tutkimus- ja kehittämismenetelmiin liittyviä tärkeimpiä konsepteja mutta ei osaa arvioida niitä kriittisesti. Kyky tuottaa uutta tietoa organisaation kehittämiseen on heikko.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Edellisen lisäksi opiskelija osaa soveltaa valittua tutkimuksen ja kehittämisen lähestymistapaa sekä tiedon keruumenetelmää kehittämistehtävän tai opinnäytetyön suunnitelmassa tai jossain muussa projektitehtävässä kurssin aikana. Opiskelija ymmärtää kriittisen ajattelun tärkeyden tutkimus- ja kehittämismenetelmän valinnassa sekä kirjallisuuden että empiirisen datan suhteen. Hän pystyy käyttämään tutkimus- tai kehittämistyön tuloksia organisaation kehittämisessä.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Edellisten lisäksi opiskelija pystyy arvioimaan soveltavan tutkimuksen lähestymistavan onnistumista sekä tutkimusmenetelmien sopivuutta omassa opinnäytetyössään tai muussa projektissa. Opiskelija pystyy perustelemaan tutkimuksen lähestymistavan ja metodit sekä kriittisesti arvioimaan valitun lähestymistavan, tiedon keruumenetelmän sekä kirjallisuus- ja empiiriset lähteet. Hän pystyy hyödyntämään tutkimus- ja kehitysprojektin tuloksia strategisessa organisaation kehittämisessä.

Siirry alkuun