Opinnot suoritetaan itsenäisesti verkko-opintoina. Moodlessa on tehtäviä, jotka pitää suorittaa hyväksytysti, jotta pääsee jatkamaan seuraavaan tehtävään. Tehtävien suorittaminen edellyttää oppimateriaaliin perehtymistä. Lisäksi opiskelijan tulee suunnitella ja toteuttaa n. 6 viikon mittainen taidon kehittämisen prosessi, jossa hän vie käytäntöön teoriassa opiskelemiaan asioita. Opettaja ohjaa tarvittaessa esim. sähköpostin välityksellä. Opettaja arvioi tehtävät ja loppuraportin, joiden perusteella arvosana annetaan.
Teemu Lehmusto
Moodlen oppimateriaalit
Jaakkola, T. 2010. Liikuntataitojen oppiminen ja taitoharjoittelu. Jyväskylä: PS-kustannus.
Jaakkola, T. 2013. Liikuntataitojen oppiminen. Teoksessa: T. Jaakkola, J. Liukkonen, A. Sääkslahti. Liikuntapedagogiikka. Jyväskylä: PS-kustannus.
Opiskelija hyödyntää oppimaansa teoriaa työelämäyhteyksissä.
Vierumäen toimipiste
Opintojakson lopussa on tentti.
Suomi
13.01.2025 - 31.07.2025
Teoriaan perehtyminen ja niistä kertyneen tiedollisen osaamisen osoittaminen, itsearvioinnit, taidon opettamisen prosessin suunnittelu, käytännön toteutus ja reflektointi.
01.01.2024 - 01.01.2024
15.1-31.7.2024 non stop. Non-stop toteutuksissa kurssille voi liittyä lähes koko sen aukioloajan. Huomioi kuitenkin, että varaat riittävästi aikaa opintojen suorittamiseen.
Opiskelijoita lisätään kokonaisuuksiin n. kerran viikossa.
Taidon oppimisen prosessin voi toteuttaa myös opettelemalla/kehittämällä itse jotain taitoa, jos siihen ei löydy soveltuvaa ulkopuolista henkilöä.
Tomi Paalanen, Tiina Sihvola
30 - 100
Opettajan arviointi, itsearviointi.
AVO Avoin ammattikorkeakoulu
0.00 op
5.00 op
H-5
Vierumäen toimipiste
Suomi
01.08.2023 - 17.05.2024
Maria Ruutiainen
15 - 60
LIIKO Liikunnanohjaaja
0.00 op
0.00 op
H-5
Opinnot suoritetaan itsenäisesti verkko-opintoina. Moodlessa on tehtäviä, jotka pitää suorittaa hyväksytysti, jotta pääsee jatkamaan seuraavaan tehtävään. Tehtävien suorittaminen edellyttää oppimateriaaliin perehtymistä. Lisäksi opiskelijan tulee suunnitella ja toteuttaa n. 6 viikon mittainen taidon kehittämisen prosessi, jossa hän vie käytäntöön teoriassa opiskelemiaan asioita. Opettaja ohjaa tarvittaessa esim. sähköpostin välityksellä. Opettaja arvioi tehtävät ja loppuraportin, joiden perusteella arvosana annetaan.
Maria Ruutiainen
Moodlen oppimateriaalit
Jaakkola, T. 2010. Liikuntataitojen oppiminen ja taitoharjoittelu. Jyväskylä: PS-kustannus.
Jaakkola, T. 2013. Liikuntataitojen oppiminen. Teoksessa: T. Jaakkola, J. Liukkonen, A. Sääkslahti. Liikuntapedagogiikka. Jyväskylä: PS-kustannus.
Opiskelija hyödyntää oppimaansa teoriaa työelämäyhteyksissä.
Vierumäen toimipiste
Opintojakson lopussa on tentti.
Suomi
15.01.2024 - 31.07.2024
Teoriaan perehtyminen ja niistä kertyneen tiedollisen osaamisen osoittaminen, itsearvioinnit, taidon opettamisen prosessin suunnittelu, käytännön toteutus ja reflektointi.
02.01.2024 - 05.04.2024
15.1-31.7.2024 non stop. Non-stop toteutuksissa kurssille voi liittyä lähes koko sen aukioloajan. Huomioi kuitenkin, että varaat riittävästi aikaa opintojen suorittamiseen.
Opiskelijoita lisätään kokonaisuuksiin n. kerran viikossa.
Taidon oppimisen prosessin voi toteuttaa myös opettelemalla/kehittämällä itse jotain taitoa, jos siihen ei löydy soveltuvaa ulkopuolista henkilöä.
Tiina Sihvola, Maiju Kokkonen
61 - 80
Opettajan arviointi, itsearviointi.
AVO Avoin ammattikorkeakoulu
0.00 op
5.00 op
H-5
Monimuotototeutus (BLENDED). Opinnot sisältävät kontaktiopetusta sekä itsenäistä työskentelyä annettuja aikatauluja noudattaen
Sanna Vuorio
Moodlen materiaali
Tampere
Opintojakson lopussa
Suomi
12.10.2023 - 18.01.2024
Oppimistehtäviä, joissa määritellään motorisen kehityksen vaiheet, motoriset perustaidot ja taitojen oppimisen keskeiset käsitteet. Oppimistehtävänä valita ja hyödyntää sopivia menetelmiä vaihdellen motoristen taitojen oppimiseksi sekä suunnitella, toteuttaa ja arvioida monipuolisesti motoristen perustaitojen ja lajitaitojen oppimisen harjoittelua yksilön lähtökohdat sekä oppimistavoitteet huomioiden.
21.08.2023 - 24.08.2023
12.10.2023, 8.11.2023, 11.12.2023 ja 18.1.2024.
Moona Myllyaho
31 - 50
Itsearviointi, vertaisarviointi, opettaja-arviointi
LIIKO Liikunnanohjaaja
0.00 op
2.00 op
H-5
Kontaktiopetus.
Luennot ja käytännön harjoitukset/tehtävät:
- Motorinen kehitys ja motorinen oppiminen
- Motoriset perustaidot lajitaitojen pohjana
- Taidon oppimisen vaiheet
- Taitojen opettaminen
- Palautteen merkitys taitojen oppimisessa ja opettamisessa
- Taidon oppimisen harjoittelun suunnittelu ja toteutus
- Taidon arviointi
Outi Kangas-Korhonen
Moodlen oppimateriaalit
Jaakkola, T. 2010. Liikuntataitojen oppiminen ja taitoharjoittelu. Jyväskylä: PS-kustannus.
Jaakkola, T. 2013. Liikuntataitojen oppiminen. Teoksessa: T. Jaakkola, J. Liukkonen, A. Sääkslahti. Liikuntapedagogiikka. Jyväskylä: PS-kustannus.
Opiskelija hyödyntää oppimaansa teoriaa työelämäyhteyksissä.
Vierumäen toimipiste
Suomi
16.10.2023 - 15.12.2023
-ohjaustunnin suunnittelu kirjallisesti -suunnitellun tunnin käytännön toteus -vertaispalaute ja reflektointi jokaisen käytännön tunnin jälkeen -lopputehtävä kirjallisesti sekä seminaarissa esiteltynä
14.08.2023 - 13.10.2023
16.10.-15.12.2023
Tomi Paalanen, Tiina Sihvola
31 - 50
Ohjausharjoituksen suunnitelman arviointi/ vertaiset ja opettajat.
Ohjausharjoituksen arviointi.´/vertaiset ja opettajat.
Itsearviointi.
LIIKO Liikunnanohjaaja
1.00 op
0.00 op
H-5