Taidon oppiminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: PHY001AS2A-3019

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
20.01.2026 - 29.04.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
1 op
Toimipiste
Vierumäen toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
31 - 50
Koulutus
LIIKO Liikunnanohjaaja
Opettajat
Tomi Paalanen
Moona Myllyaho
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
LI2VIB
Liikunnanohjaaja, päivä, 2.lukukausi, Vierumäki, ryhmä B
BLENDED
Monimuotototeutus
Opintojakso
PHY001AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

19.8.-11.10.2024

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson oppimistavat riippuvat toteutuksesta ja tarkentuvat opintojakson alussa. Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.

Toteutustapojen kuvaukset löytyvät Haaga-Helian verkkosivulta: https://www.haaga-helia.fi/fi/toteutustavat

Intro

Oletko kiinnostunut motoristen taitojen oppimisesta ja opettamisesta? Tule mukaan opintojaksolle, jolla pääset sukeltamaan taidon oppimisen perusteisiin ja opit hyödyntämään sopivia menetelmiä erilaisissa liikkumiseen liittyvissä ohjaus- ja valmennustilanteissa. Aiheeseen perehdytään niin teorian, kuin oman taidon oppimisen prosessin kautta. 

Oppimateriaalit

Moodlen oppimateriaalit

Jaakkola, T. 2010. Liikuntataitojen oppiminen ja taitoharjoittelu. Jyväskylä: PS-kustannus.

Jaakkola, T. 2013. Liikuntataitojen oppiminen. Teoksessa: T. Jaakkola, J. Liukkonen, A. Sääkslahti. Liikuntapedagogiikka. Jyväskylä: PS-kustannus.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Kontaktiopetus.

Luennot ja käytännön harjoitukset/tehtävät:
- Motorinen kehitys ja motorinen oppiminen
- Motoriset perustaidot lajitaitojen pohjana
- Taidon oppimisen vaiheet
- Taitojen opettaminen
- Palautteen merkitys taitojen oppimisessa ja opettamisessa
- Taidon oppimisen harjoittelun suunnittelu ja toteutus
- Taidon arviointi

Työelämäyhteydet

Opiskelija hyödyntää oppimaansa teoriaa työelämäyhteyksissä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Kansainvälisyys

Ei kv yhteyttä.

Oppimistehtävät

-ohjaustunnin suunnittelu kirjallisesti
-suunnitellun tunnin käytännön toteus
-vertaispalaute ja reflektointi jokaisen käytännön tunnin jälkeen
-lopputehtävä kirjallisesti sekä seminaarissa esiteltynä

Arviointitavat

Itsearvioint, vertaisarviointi ja opettajan arviointi.

Siirry alkuun