Taidon oppiminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: PHY001AS2A-3019
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 20.01.2026 - 29.04.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toimipiste
- Vierumäen toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 31 - 50
- Koulutus
- LIIKO Liikunnanohjaaja
- Opettajat
- Tomi Paalanen
- Moona Myllyaho
- Ryhmät
-
CONTACTLähitoteutus
-
LI2VIBLiikunnanohjaaja, päivä, 2.lukukausi, Vierumäki, ryhmä B
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- PHY001AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
19.8.-11.10.2024
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson oppimistavat riippuvat toteutuksesta ja tarkentuvat opintojakson alussa. Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
Toteutustapojen kuvaukset löytyvät Haaga-Helian verkkosivulta: https://www.haaga-helia.fi/fi/toteutustavat
Intro
Oletko kiinnostunut motoristen taitojen oppimisesta ja opettamisesta? Tule mukaan opintojaksolle, jolla pääset sukeltamaan taidon oppimisen perusteisiin ja opit hyödyntämään sopivia menetelmiä erilaisissa liikkumiseen liittyvissä ohjaus- ja valmennustilanteissa. Aiheeseen perehdytään niin teorian, kuin oman taidon oppimisen prosessin kautta.
Oppimateriaalit
Moodlen oppimateriaalit
Jaakkola, T. 2010. Liikuntataitojen oppiminen ja taitoharjoittelu. Jyväskylä: PS-kustannus.
Jaakkola, T. 2013. Liikuntataitojen oppiminen. Teoksessa: T. Jaakkola, J. Liukkonen, A. Sääkslahti. Liikuntapedagogiikka. Jyväskylä: PS-kustannus.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Kontaktiopetus.
Luennot ja käytännön harjoitukset/tehtävät:
- Motorinen kehitys ja motorinen oppiminen
- Motoriset perustaidot lajitaitojen pohjana
- Taidon oppimisen vaiheet
- Taitojen opettaminen
- Palautteen merkitys taitojen oppimisessa ja opettamisessa
- Taidon oppimisen harjoittelun suunnittelu ja toteutus
- Taidon arviointi
Työelämäyhteydet
Opiskelija hyödyntää oppimaansa teoriaa työelämäyhteyksissä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Kansainvälisyys
Ei kv yhteyttä.
Oppimistehtävät
-ohjaustunnin suunnittelu kirjallisesti
-suunnitellun tunnin käytännön toteus
-vertaispalaute ja reflektointi jokaisen käytännön tunnin jälkeen
-lopputehtävä kirjallisesti sekä seminaarissa esiteltynä
Arviointitavat
Itsearvioint, vertaisarviointi ja opettajan arviointi.