KREA Marketing Technologies and TrendsLaajuus (5 cr)

Course unit code: MAR016AS3A

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• tunnistaa markkinoinnin, viestinnän ja digitaalisen tulevaisuuden kannalta merkittäviä trendejä ja teknologioita sekä arvioida niiden vaikuttavuutta yritysten liiketoiminnan menestystekijöinä
• soveltaa yritysten tarpeisiin erilaisia teknologiakokeiluja ja -ratkaisuja sekä ketterän kehittämisen menetelmiä ja työkaluja
• osana monialaista kehitystiimiä tai itsenäisesti toteuttaa tietoteknisiä projekteja koodaamatta sekä luoda sisältöjä erilaisiin digitaalisiin ympäristöihin
• ideoida, havainnollistaa ja esitellä palvelukonsepteja toimeksiantajalle
• Tunnistaa omaa osaamistaan tulevaisuusajattelun ja digitaalisten työkalujen soveltamisessa osaksi yritysten toimintaa

Contents

• Markkinoinnin, viestinnän ja digitalisaation trendit ja teknologiat
• Tulevaisuusajattelu ja skenaariotyö
• Palvelumuotoilun menetelmien hyödyntäminen asiakastyössä
• Ketterän teknologiakokeilun ideointi ja toteuttaminen / prototypointi
• Monialainen kehitysprojekti yritystoimeksiantona

Starting level and linkage with other courses

Lähtötaso opintojaksolle on Haaga-Helian kaikille yhteisistä avainosaamista ammatillinen viestintä, asiakasymmärrys ja markkinointi, asiakaskokemus ja myynti sekä ICT-valmiudet. Toteutetaan yhdessä Markkinoinnin ja viestinnän sekä Digitaalisten palvelujen osaamisalueen kanssa.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Opintojakson toteutusmuodot Contact blended, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttötehtäväsi on todentaa omaan toimialaasi liittyvien kehittyvien markkinointiteknologioiden ja -trendien tuntemus valmistelemalla esitys, jossa kuvaat osaamistasi. Valmistaudu keskustelun esiintuomistasi aiheista. Lisäksi näyttöön kuuluu oman tulevaisuustietoisuuden reflektointi ja itsearviointi lyhyellä kirjallisella tehtävällä.

Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Assessment criteria - grade 1

Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Opiskelija
• tuntee perustasolla ketterän kehittämisen prosessin ja työkalut
• kykenee tuettuna hyödyntämään tulevaisuusajattelua
• kykenee tuettuna tunnistamaan toimeksiantajan kehitystarpeita sekä keräämään ja hyödyntämään niiden työstämisessä tarvittavaa tietoa
• osallistuu palvelukonseptin ideointiin, prototyypin laatimiseen, sisällöntuotantoon sekä esittelyyn
• suorittaa tehtävän itsenäisesti tai omat tehtävänsä osana tiimiä tyydyttävällä tasolla

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija
• tuntee hyvin ketterän kehittämisen prosessin ja työkalut
• kykenee hyödyntämään tarkoituksenmukaisesti tulevaisuusajattelua
• tunnistaa keskeiset toimeksiantajan kehitystarpeet ja osaa kerätä ja hyödyntää niiden työstämisessä tarvittavaa tietoa
• osaa ideoita toteutuskelpoisen palvelukonseptin, havainnollistaa sen prototyypin muotoon, tuottaa konseptia tukevaa tietoa sekä esitellä kehitetyn ratkaisun
• suorittaa tehtävän itsenäisesti tai omat tehtävänsä osana tiimiä hyvällä tasolla

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija
• tuntee syvällisesti ketterän kehittämisen prosessin ja työkalut
• kykenee hyödyntämään luovasti ja kriittisesti tulevaisuusajattelua
• osaa analysoida toimeksiantajan kehitystarpeita sekä kerätä ja hyödyntää monipuolisesti tietoa niiden ratkaisemiseen
• osaa ideoida toimitusvalmiin palvelukonseptin, laatia sitä havainnollistavan prototyypin, tuottaa julkaisuvalmista sisältöä konseptin tueksi sekä esitellä sen vakuuttavasti
• suorittaa tehtävän itsenäisesti tai omat tehtävänsä osana tiimiä erinomaisella tasolla

Learning materials

• Projektin toimeksiantoon liittyvä materiaali
• Luennoilla ja oppimisympäristöissä jaettavat artikkelit ja muu materiaali

Go back to top of page