KREA Marketing Technologies and TrendsLaajuus (5 cr)
Course unit code: MAR016AS3A
General information
- ECTS credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
• tunnistaa markkinoinnin, viestinnän ja digitaalisen tulevaisuuden kannalta merkittäviä trendejä ja teknologioita sekä arvioida niiden vaikuttavuutta yritysten liiketoiminnan menestystekijöinä
• soveltaa yritysten tarpeisiin erilaisia teknologiakokeiluja ja -ratkaisuja sekä ketterän kehittämisen menetelmiä ja työkaluja
• osana monialaista kehitystiimiä tai itsenäisesti toteuttaa tietoteknisiä projekteja koodaamatta sekä luoda sisältöjä erilaisiin digitaalisiin ympäristöihin
• ideoida, havainnollistaa ja esitellä palvelukonsepteja toimeksiantajalle
• Tunnistaa omaa osaamistaan tulevaisuusajattelun ja digitaalisten työkalujen soveltamisessa osaksi yritysten toimintaa
Contents
• Markkinoinnin, viestinnän ja digitalisaation trendit ja teknologiat
• Tulevaisuusajattelu ja skenaariotyö
• Palvelumuotoilun menetelmien hyödyntäminen asiakastyössä
• Ketterän teknologiakokeilun ideointi ja toteuttaminen / prototypointi
• Monialainen kehitysprojekti yritystoimeksiantona
Starting level and linkage with other courses
Lähtötaso opintojaksolle on Haaga-Helian kaikille yhteisistä avainosaamista ammatillinen viestintä, asiakasymmärrys ja markkinointi, asiakaskokemus ja myynti sekä ICT-valmiudet. Toteutetaan yhdessä Markkinoinnin ja viestinnän sekä Digitaalisten palvelujen osaamisalueen kanssa.
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Opintojakson toteutusmuodot Contact blended, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttötehtäväsi on todentaa omaan toimialaasi liittyvien kehittyvien markkinointiteknologioiden ja -trendien tuntemus valmistelemalla esitys, jossa kuvaat osaamistasi. Valmistaudu keskustelun esiintuomistasi aiheista. Lisäksi näyttöön kuuluu oman tulevaisuustietoisuuden reflektointi ja itsearviointi lyhyellä kirjallisella tehtävällä.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Assessment criteria - grade 1
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
Opiskelija
• tuntee perustasolla ketterän kehittämisen prosessin ja työkalut
• kykenee tuettuna hyödyntämään tulevaisuusajattelua
• kykenee tuettuna tunnistamaan toimeksiantajan kehitystarpeita sekä keräämään ja hyödyntämään niiden työstämisessä tarvittavaa tietoa
• osallistuu palvelukonseptin ideointiin, prototyypin laatimiseen, sisällöntuotantoon sekä esittelyyn
• suorittaa tehtävän itsenäisesti tai omat tehtävänsä osana tiimiä tyydyttävällä tasolla
Assessment criteria - grade 3
Opiskelija
• tuntee hyvin ketterän kehittämisen prosessin ja työkalut
• kykenee hyödyntämään tarkoituksenmukaisesti tulevaisuusajattelua
• tunnistaa keskeiset toimeksiantajan kehitystarpeet ja osaa kerätä ja hyödyntää niiden työstämisessä tarvittavaa tietoa
• osaa ideoita toteutuskelpoisen palvelukonseptin, havainnollistaa sen prototyypin muotoon, tuottaa konseptia tukevaa tietoa sekä esitellä kehitetyn ratkaisun
• suorittaa tehtävän itsenäisesti tai omat tehtävänsä osana tiimiä hyvällä tasolla
Assessment criteria - grade 5
Opiskelija
• tuntee syvällisesti ketterän kehittämisen prosessin ja työkalut
• kykenee hyödyntämään luovasti ja kriittisesti tulevaisuusajattelua
• osaa analysoida toimeksiantajan kehitystarpeita sekä kerätä ja hyödyntää monipuolisesti tietoa niiden ratkaisemiseen
• osaa ideoida toimitusvalmiin palvelukonseptin, laatia sitä havainnollistavan prototyypin, tuottaa julkaisuvalmista sisältöä konseptin tueksi sekä esitellä sen vakuuttavasti
• suorittaa tehtävän itsenäisesti tai omat tehtävänsä osana tiimiä erinomaisella tasolla
Learning materials
• Projektin toimeksiantoon liittyvä materiaali
• Luennoilla ja oppimisympäristöissä jaettavat artikkelit ja muu materiaali
- Professional Communication
- Customer Insight and Marketing
- ICT Competencies
- Customer Experience and Sales
- Teamwork and Project Management
- Basics of Financial Management
- Entrepreneurship and Business Operations
- Principles of Economics
- People and Culture
- Business Law
- Principles of Accounting and Finance
- Introduction to Data Analytics for Business
- Research and Development Skills
- Professional English
- Professional Swedish
- Expanding to Foreign Markets