Asiakas- ja henkilöstökokemuksen kehittäminenLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: HOS008AS2A

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Tämän opintojakson suorittanut opiskelija osaa hahmottaa palvelukokemuksen kehittämisen merkityksen liiketoiminnassa. Osaa analysoida asiakkaan polkua ja sen eri osa-alueita. Tunnistaa erilaisia asiakkuuksia majoitus- ja ravintolapalveluiden käyttäjinä. Osaa soveltaa tutkimustietoa, sekä asiakaskokemuksen ja henkilöstökokemuksen kehittämisen teorioita. Osaa ohjata, tuotteistaa ja kaupallistaa palveluelämyksiä ja -prosesseja.

Sisältö

Majoitus- ja ravintola-asiakkaan profiilin ja asiakaspolun vaiheiden tunnistaminen. Asiakaskokemuksen sekä henkilöstökokemuksen tutkimustiedon analysointi ja teorioihin tutustuminen. Palveluelämyksen tuotteistaminen, tarinallistaminen ja kaupallistaminen palvelupolkua hyödyntäen.

Arviointikriteerit - arvosana 1

Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Tunnistaa majoitus- ja ravintola-asiakkaan profiilin sekä asiakaspolun vaiheet. Ymmärtää asiakaskokemuksen ja henkilöstökokemuksen tutkimustiedon ja teorioiden merkityksen. Tunnistaa mahdollisuuksia miten palveluelämyksiä tuotteistetaan, tarinallistetaan ja kaupallistetaan palvelupolkua hyödyntäen.

Arviointikriteerit - arvosana 3

Ymmärtää majoitus- ja ravintola-asiakkaan profiilin sekä asiakaspolun vaiheet. Osaa osittain hyödyntää asiakaskokemukseen ja henkilöstökokemukseen liittyvää tutkimustietoa ja teorioita käytännön ratkaisuissa. Osaa osittain tuotteistaa, tarinallistaa ja kaupallistaa palveluelämystä palvelupolkua hyödyntäen.

Arviointikriteerit - arvosana 5

Ymmärtää majoitus- ja ravintola-asiakkaan profiilin sekä osaa kehittää asiakaspolun vaiheita. Osaa hyödyntää ja analysoida asiakaskokemukseen ja henkilöstökokemukseen liittyvää tutkimustietoa ja teorioita käytännön ratkaisuissa. Osaa tuotteistaa, tarinallistaa ja kaupallistaa palveluelämystä palvelupolkua hyödyntäen.

Siirry alkuun