Asiakas- ja henkilöstökokemuksen kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: HOS008AS2A-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.06.2023 - 18.08.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 21.08.2023 - 15.12.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
- Opettajat
- Anna-Liisa Aarti
- Jaana Laaksonen
- Ryhmät
-
REB2HA1Restonomi, monimuoto, 2. lukukausi, Haaga, ryhmä 1
-
CONTACTLähitoteutus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- HOS008AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Lukujärjestyksen mukaiset lähitunnit, opintojakso kokonaisuudessaan yhden lukukauden puitteissa.
Intro
Tällä opintojaksolla pääset syventämään tietoasi asiakas- ja henkilöstökokemuksen tärkeydestä majoitus- ja ravintola-alalla. Opit miten asiakaskokemusta ja henkilöstökokemusta mittaamalla ja kehittämällä voi parantaa yrityksen palveluprosesseja ja luoda kilpailuetua. Konkreettista harjoitusta mallien ja työvälineiden käytössä saat opintojaksolla toteutettavan käytännön projektin kautta.
Oppimateriaalit
Korkiakoski, K. & Karhinen, R. (2019). Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus: Uusi aika, uudenlainen johtaminen. Helsinki: Alma Talent.
Saatavana myös e-kirjana: https://bisneskirjasto-almatalent-fi.ezproxy.haaga-helia.fi/teos/BAGBGXDTEB#piste:t1
Fischer, M. & Vainio, S. (2015). Potkua palvelubisnekseen: Asiakaskokemus luodaan yhdessä (2. p.). Helsinki: Talentum Pro.
Saatavana myös e-kirjana https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-14-2132-7
Opintojaksolla jaettu muu materiaali.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
• Kontaktitunnit kampuksella
• Osoitetut tuntiharjoitteet
• Itsenäinen opiskelu
• Tiimityöskentely
• Yksilö- ja tiimitehtävät
• Tentti
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksoon sisältyy osasuorituksena tentti, joka ajoittuu lukujärjestyksen mukaiseen lähiopetukseen. Tarkempi ajankohta uusintapäivineen ilmoitetaan lukukauden alussa.
Kansainvälisyys
Toimialan trendejä, liikeideoita, konsepteja ja asiakassegmenttejä tarkastellaan myös kv- näkökulmasta.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Toteutusvaihtoehtoina
a) Lähiopetustoteutus, johon liittyy oppimistehtäviä, tiimityöskentelyä, itsenäistä työskentelyä sekä tentti
b) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
c) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Oppimistehtävät
Opintojaksolla ilmoitettavat yksilötehtävät ja tiimiharjoitteet.
Arviointitavat
Opintojakso arvioidaan käyttäen asteikkoa kiitettävä (5), erittäin hyvä (4), hyvä (3), tyydyttävä (2), välttävä (1), hylätty (0). Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.
Englanniksi