Asiakas- ja henkilöstökokemuksen kehittäminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: HOS008AS2A-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
12.06.2023 - 18.08.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
21.08.2023 - 15.12.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Haagan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
RESTO Restonomi matkailu- ja ravitsemisala
Opettajat
Anna-Liisa Aarti
Jaana Laaksonen
Ryhmät
REB2HA1
Restonomi, monimuoto, 2. lukukausi, Haaga, ryhmä 1
CONTACT
Lähitoteutus
BLENDED
Monimuotototeutus
Opintojakso
HOS008AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Lukujärjestyksen mukaiset lähitunnit, opintojakso kokonaisuudessaan yhden lukukauden puitteissa.

Intro

Tällä opintojaksolla pääset syventämään tietoasi asiakas- ja henkilöstökokemuksen tärkeydestä majoitus- ja ravintola-alalla. Opit miten asiakaskokemusta ja henkilöstökokemusta mittaamalla ja kehittämällä voi parantaa yrityksen palveluprosesseja ja luoda kilpailuetua. Konkreettista harjoitusta mallien ja työvälineiden käytössä saat opintojaksolla toteutettavan käytännön projektin kautta.

Oppimateriaalit

Korkiakoski, K. & Karhinen, R. (2019). Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus: Uusi aika, uudenlainen johtaminen. Helsinki: Alma Talent.
Saatavana myös e-kirjana: https://bisneskirjasto-almatalent-fi.ezproxy.haaga-helia.fi/teos/BAGBGXDTEB#piste:t1
Fischer, M. & Vainio, S. (2015). Potkua palvelubisnekseen: Asiakaskokemus luodaan yhdessä (2. p.). Helsinki: Talentum Pro.
Saatavana myös e-kirjana https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-14-2132-7

Opintojaksolla jaettu muu materiaali.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

• Kontaktitunnit kampuksella
• Osoitetut tuntiharjoitteet
• Itsenäinen opiskelu
• Tiimityöskentely
• Yksilö- ja tiimitehtävät
• Tentti

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksoon sisältyy osasuorituksena tentti, joka ajoittuu lukujärjestyksen mukaiseen lähiopetukseen. Tarkempi ajankohta uusintapäivineen ilmoitetaan lukukauden alussa.

Kansainvälisyys

Toimialan trendejä, liikeideoita, konsepteja ja asiakassegmenttejä tarkastellaan myös kv- näkökulmasta.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Toteutusvaihtoehtoina

a) Lähiopetustoteutus, johon liittyy oppimistehtäviä, tiimityöskentelyä, itsenäistä työskentelyä sekä tentti

b) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

c) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Oppimistehtävät

Opintojaksolla ilmoitettavat yksilötehtävät ja tiimiharjoitteet.

Arviointitavat

Opintojakso arvioidaan käyttäen asteikkoa kiitettävä (5), erittäin hyvä (4), hyvä (3), tyydyttävä (2), välttävä (1), hylätty (0). Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.
Englanniksi

Siirry alkuun