Product Planning and PricingLaajuus (5 cr)

Course unit code: HOS002AS2A

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Osaa analysoida ja kehittää majoitusliikkeen liiketoimintamalleja. Osaa suunnitella kannattavia tuotteita ja palveluita asiakaslähtöisesti seuraten toimintaympäristöä. Osaa tunnistaa erilaisia ansaintaperiaatteita ja voi perustella niillä kannattavat päätökset majoitusliiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.

Contents

Majoitusalan trendit, konseptit ja toimintaympäristö. Asiakasymmärryksen ja asiakaslähtöisyyden merkitys liiketoiminnan kehittämisessä. Alan erilaiset ansaintaperiaatteet, kannattavuuslaskelmat ja tunnusluvut. Tuotesuunnittelun osa-alueet ja tuotteistaminen. Majoituspalvelujen hinnoittelumenetelmät.

Assessment criteria - grade 1

Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Tunnistaa majoitusliikkeen liiketoimintamalleja. Ymmärtää kannattavuuden ja asiakaslähtöisyyden merkityksen majoitusalalla. Tunnistaa erilaisia ansaintaperiaatteita majoitusliiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.

Assessment criteria - grade 3

Ymmärtää majoitusliikkeen liiketoimintamalleja sekä kannattavuuden ja asiakaslähtöisyyden merkityksen majoitusalalla. Ymmärtää ja vertailla erilaisia ansaintaperiaatteita majoitusliiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.

Assessment criteria - grade 5

Ymmärtää ja analysoi majoitusliikkeen liiketoimintamalleja. Osaa kehittää kannattavia ja asiakaslähtöisiä tuotteita. Ymmärtää, analysoi ja osaa perustella erilaisia ansaintaperiaatteita majoitusliiketoiminnan suunnittelussa, kehityksessä ja toteutuksessa.

Go back to top of page