KREA Luova suunnittelu ja mediaratkaisutLaajuus (10 op)

Opintojakson tunnus: MAR007AS3A

Opintojakson perustiedot


Laajuus
10 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
- hankkia ja tulkita asiakasymmärrystä tukevaa tietoa integroidun markkinointiviestinnän suunnittelun pohjaksi
- suunnitella ja toteuttaa markkinoinnin ja viestinnän ratkaisuja brändin arvot ja kestävä kehitys huomioiden
- esittää luovan markkinoinnin ratkaisun sekä toteuttamiskelpoisen kanavasuunnitelman asiakasyritykselle
- tuottaa kohderyhmille merkityksellistä sisältöä asiakaspolun mukaisesti valittuihin kanaviin huomioiden yrityksen tavoitteet, kohderyhmät sekä markkinatilanne
- asettaa toteutettaville markkinointitoimenpiteille täsmällisiä, relevantteja ja mitattavia tavoitteita ja seurata toimenpiteiden onnistumista kanavakohtaisesti
- arvioida kampanjan kokonaisuuden onnistumista erilaisten mittarien avulla sekä suhteessa kampanjan budjettiin.

Sisältö

- markkinoinnin ja viestinnän suunnittelu asiakasymmärryksen perusteella
- vastuullinen ja brändin arvot huomioiva markkinointiviestintä
- kohderyhmän tavoittavat keinot ja kanavat
- kohderyhmää kiinnostavan ja merkityksellisen sisällön luominen
- ostetun ja ansaitun näkyvyyden merkitys brändin rakentamisessa
- luovan alan toimistoihin ja niiden palveluihin tutustuminen
- opintojaksolla työskennellään Luova toimisto Kreassa asiakasprojektissa

Lähtötaso ja sidonnaisuudet muihin opintojaksoihin

Lähtötaso opintojaksolle on Haaga-Helian avainosaamiset ja tradenomitutkinnon avainosaamiset. Suositeltavaa on, että opiskelija on suorittanut opintojaksot Graafisen suunnittelu perusteet ja työkalut, markkinointiviestinnän suunnittelu sekä Strateginen brändin rakentaminen tai hänellä on sisältöjä vastaava osaaminen. Opintojakso sijaitsee tradenomitutkinnon Markkinoinnin suuntautumisessa ja on osa Luova toimisto Krean tarjontaa.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot Contact, näyttö ja opinnollistaminen.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi. Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttötehtävänäsi on laatia markkinointiviestinnän kampanjasuunnitelma ja toteutus valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Arviointikriteerit - arvosana 1

Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

(min. 40 % tavoitteesta)
Opintojakson tehtävät on suoritettu ohjeiden mukaisesti. Opiskelija on jossain määrin omaksunut käsiteltävät asiat, mutta kokonaisuuden hahmottamisessa on kehittämisen varaa. Työskentelyyn sitoutumisessa ja aikatauluttamisessa on toivomisen varaa.

Arviointikriteerit - arvosana 3

(min. 70 % tavoitteesta)
Opintojakson tehtävät on suoritettu ohjeiden mukaisesti ja sisältö on hyvätasoista. Opiskelija on omaksunut käsiteltävät asiat melko hyvin ja ymmärtää kokonaisuuden. Opiskelija työskentelee sitoutuneesti ja osoittaa aktiivisuutta sekä positiivista asennetta.

Arviointikriteerit - arvosana 5

(min. 90 % tavoitteesta)
Opintojakson tehtävät on suoritettu ammattitaitoisesti. Opiskelija on omaksunut käsiteltävät asiat erinomaisesti. Opiskelija työskentelee erittäin sitoutuneesti ja ammattimaisesti. Lisäksi hän osoittaa positiivista asennetta.

Lisätiedot

Opintojakson suorittaminen edellyttää vahvaa ja tavoitteellista sitoutumista verkkotyöskentelyyn ja opintojakson lähitapaamisiin sekä asiakasprojektiin. Arvosana määräytyy tuotosten perusteella sekä opiskelijan oman sitoutumisen ja aktiivisuuden perusteella.Suositeltavaa on, että opiskelija on suorittanut opintojaksot Strateginen brändin rakentaminen ja Markkinointiviestinnän suunnittelu tai hänellä on näiden sisältöjä vastaava osaaminen.

Siirry alkuun