KREA Strategic Concept Design and StorytellingLaajuus (10 cr)

Course unit code: MAR004AS3A

General information


ECTS credits
10 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Opiskelija perehtyy markkinoinnin ja viestinnän strategiseen konsepti- ja sisältösuunnitteluun sekä sisällöntuotantoon. Opiskelija osaa ottaa huomioon eettisyyden, kestävän kehityksen ja vastuullisuuden ratkaisuissaan. Opiskelija osaa suunnitella tiimissä asiakasyrityksen ja/tai Luova toimisto Krean toimeksiannosta brändin mukaisen visuaalisen ja tarinallisen markkinoinnin konseptin. Opiskelija osaa tuottaa konseptin mukaista erottuvaa, houkuttelevaa ja hyödyllistä sisältöä kohderyhmälähtöisesti ja monikanavaisesti. Opiskelija osaa käyttää erilaisia graafisen suunnittelun ja kuvankäsittelyn ohjelmia sekä digitaalisen tarinankerronnan alustoja. Opiskelija osaa toimia yrittäjämäisesti asiakasprojektissa sekä myydä ja perustella ratkaisujaan.

Contents

- toimeksiantajan brändistrategia ja -ohjeistukset
- asiakasymmärrys ja markkina-analyysi
- strateginen konseptisuunnittelu
- visuaalinen viestintä ja graafinen suunnittelu
- monikanavainen sisällöntuotanto ja kohderyhmälähtöinen tarinankerronta
- yrittäjämäinen toiminta ja oma-aloitteinen tiimityöskentely asiakasprojektissa
- opintojaksolla työskennellään Luova toimisto Kreassa asiakasprojektissa

Starting level and linkage with other courses

Lähtötaso opintojaksolle on Haaga-Helian ja tradenomitutkinnon avainosaamiset. Opintojakso on osa Luova toimisto Krean tarjontaa. Suositeltavaa on, että opiskelija on suorittanut opintojaksot Strateginen brändin rakentaminen ja Markkinointiviestinnän suunnittelu sekä Graafisen suunnittelu ja työkalut tai hänellä on opintojaksojen sisältöjä vastaava osaaminen.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Opintojakson toteutusmuodot Contact, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Tehtävänäsi on laatia konseptisuunnitelma ja brändisisältöä valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Suunnittele kohteellesi brändin mukainen visuaalinen ja tarinallinen markkinointikonsepti. Tuota Lisäksi konseptin mukaista erottuvaa ja houkuttelevaa sisältöä kohderyhmälähtöisesti ja monikanavaisesti. Osoita osaamisesi myös käyttällä erilaisia graafisen suunnittelun ja kuvankäsittelyn ohjelmia sekä digitaalisen tarinankerronnan alustoja.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Assessment criteria - grade 1

Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija
· tuntee hyvin strategisen konseptisuunnittelun prosessin
· osaa käyttää hyvin graafisen suunnittelun ohjelmia ja opiskelee niitä jokseenkin itseohjautuvasti
· osaa suunnitella brändin mukaisen visuaalisen konseptin ja erottuvan tarinallisen sisältömarkkinointikonseptin
· osaa tuottaa tarinallista ja visuaalista sisältöä, joka tuo lisäarvoa kohderyhmille ja yritysasiakkaalle
· osaa tuottaa sisältöä monikanavaisesti siten, että sisällöt täydentävät toisiaan ja vahvistavat konseptin houkuttavuutta ja tunnettuutta
· osaa perustella ja myydä ratkaisujaan, joissa on huomioitu kestävä kehitys ja markkinoinnin vastuulliset näkökulmat
· kantaa vastuun omista tehtävistään projektissa, ottaa aktiivisesti vastuuta projektin onnistumisesta kokonaisuutena sekä jakaa osaamistaan tiimissä.

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija
· hallitsee erinomaisesti strategisen konseptisuunnittelun prosessin
· käyttää ammattimaisesti graafisen suunnittelun ohjelmia ja opiskelee niitä itseohjautuvasti
· osaa suunnitella ja toteuttaa erottuvan, brändiohjeistuksen mukaisen visuaalisen konseptin
· suunnitelee ja toteuttaa erottuvan ja tarinallisen sisältömarkkinointikonseptin
· tuottaa sisältöä monikanavaisesti ja erinomaista asiakaskokemusta kehittäen
· osaa myydä ja perustella ratkaisujaan erinomaisesti
· huomioi toiminnassaan vastuullisuuden, kestävän kehityksen ja markkinoinnin eettiset näkökulmat
· toimii itseohjautuvasti ja yrittäjämäisesti sekä osoittaa positiivista asennetta
· kantaa vastuuta projektissa kiitettävästi, on oma-aloitteinen sekä jakaa osaamistaan tiimissä ja yli tiimirajojen

Learning materials

Anderson, Donald L (2019). Organization design: creating strategic & agile organizations. Sage
Apunen. A. (2020). Haastajasta hittipalveluksi: tuotteista ideastasi menestyjä. Alma Talent. Helsinki. E-kirja.
Fraser, Heather M.A (2019). Design works: a guide to creating and sustaining value through business design. University of Toronto Press.
Gro?nroos, C. (2009). Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Talentum. Helsinki. E-kirja.
Hanlon, Annmarie (2019). Digital marketing: strategic planning & integration Sage 2019
Koivisto, Mikko & Säynäjäkangas, Johanna & Forsberg, Sofia (2019). Palvelumuotoilun bisneskirja. Alma Talent.
Lazauskas, J. & Snow, S. (2018). The storytelling edge: How to transform your business, stop screaming into the void, and make people love you. John Wiley & Sons, Inc. E-kirja.
Rodriguez, M. (2020). Brand storytelling: Put customers at the heart of your brand story. Kogan Page.
Sammallahti, Tiia & Murto, Pasi (2009). Konseptisuunnittelun supersankari Books on Demand.
Szatek, A. (2011). Konceptstyrd utveckling. Förnyelse av produkter, tjänster och marknader. Studentlitteratur. Malmö.

Go back to top of page