Basics of Graphic Design and Tools (5cr)

Course unit code: COM004AS2A

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Intro

Tutustu graafisen suunnittelun kiehtovaan maailmaan! Tällä kurssilla pääset tutustumaan visuaalisen viestinnän mahdollisuuksiin ja graafisen muotoilun perusteisiin. Saat oppia, miten suunnitteluprosessi etenee ideasta luovaan ratkaisuun, asiakkaan toiveita ja kohderyhmän tarpeita huomioiden. Yhdistelmällä aktiivisen lähiopiskelun itseohjautuvaan opiskeluun hankit hyvät perustaidot graafiseen suunnitteluun Adobe-ohjelmilla.

Learning objectives

Opiskelija:
• ymmärtää graafisen suunnittelun prosessin ja menetelmät
• hallitsee graafisen suunnittelun ja visuaalisen viestinnän perusteet ja osaa soveltaa niitä luovasti omassa työssään
• ratkaisee viestinnällisiä haasteita visuaalisilla menetelmillä
• tuottaa visuaalisen viestinnän ratkaisuja asianmukaisilla Adobe-suunnitteluohjelmilla.

Contents

Sisältö
• graafisen suunnittelun ja visuaalisen viestinnän perusteet.
• johdatus graafisentuotannon suunnittelun perusteisiin.
• tutustuminen suunnittelutyökaluihin ja Adobe ohjelmiin.
• tavoitteellisen visuaalisen suunnittelun osatekijät.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Opintojakson toteutusmuodot Contact, Online, Blended, näyttö ja opinnollistaminen.

Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Tehtävien ohjeet ja taustamateriaalit näet alla olevista tiedostoista. Näyttötehtävinä suunnittelet ja toteutat Adobe Illustratorilla
• vähittäiskauppabrändin visuaalisen ilmeen mukaisen mainoksen (tehtävä 1)
• graafisen ohjeiston mukaisen tapahtumajulisteen koulutusorganisaatiolle (tehtävä 2).
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Learning materials

Luokassa luentoja ja keskusteluja. Video-opetusohjelmat. Kirjallinen materiaali.

Starting level and linkage with other courses

Asiakasymmärrys ja markkinointi sekä Asiakaskokemus ja myynti. Opintojakso kuuluu tradenomitutkinnon markkinoinnin ja viestinnän suuntautumiseen.

Assessment criteria - grade 1

Opintojaksojen contact-, online- ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25 % , arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50 %, opintojakso hylätään.

Assessment criteria - grade 3

• tuntee hyvin graafisen suunnittelun perusprosessit, menetelmät ja tekniikat.
• osaa hyvin soveltaa graafisen suunnittelun ja visuaalisen viestinnän perusteita omissa töissään.
• ymmärtää kohderyhmän ja toimeksiantajan tarpeet ja osaa huomioida niitä suunnittelussa.
• osaa hyvin käyttää Adoben graafisen suunnittelun ohjelmia ja opiskelee niitä jokseenkin itseohjautuvasti
• osaa onnistuneesti ratkaista viestinnällisiä haasteita visuaalisilla menetelmillä

Assessment criteria - grade 5

• hallistee erinomaisesti graafisen suunnittelun perusprosessit, menetelmät ja tekniikat.
• soveltaa luovasti graafisen suunnittelun ja visuaalisen viestinnän perusteita omissa töissään.
• osaa suunnitella kohderyhmän ja toimeksiantajan tarpeita vastaavia graafisia ratkaisuja.
• opiskelee Adoben graafisen suunnittelun ohjelmia itseohjautuvasti ja osaa käyttää niitä monipuolisesti.
• osaa luovasti ja innovatiivisesti ratkaista viestinnällisiä haasteita visuaalisilla menetelmillä.

Go back to top of page