Asiakasymmärrys ja asiakaskokemus (5 op)
Toteutuksen tunnus: YHT1PI002-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 04.01.2021 - 27.01.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 18.01.2021 - 21.05.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 100
- Opettajat
- Minna Saukkonen
- Tarja Autio
- Ryhmät
-
NONSTOPNONSTOP -toteutus
-
AVOINAMKAvoimen AMK:n toteutus
-
VIRTUALVirtuaalitoteutus
- Opintojakso
- YHT1PI002
Arviointiasteikko
H-5
Oppimateriaalit
Bergström Seija, Leppänen Arja Yrityksen asiakkuusmarkkinointi luvut 3 ja 6. e-kirja tai 18.painos Edita 2018
Korkiakoski Kari, Gerdt Belinda: Ylivoimainen asiakaskokemus e-kirja
Kortesuo Katleena, Löytänä Janne : Asiakaskokemus ; palvelubisneksestä kokemusbisnekseen. e-kirja
Ficher Merja, Vainio Satu :Potkua palvelubisnekseen; asiakaskokemus luodaan yhdessä e-kirja
Lab8 toolkit https://www.lab8.fi/tool-factory/
Sekä muu Moodlessa oleva materiaali
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Opintojakso suoritetaan itsenäisesti ja opiskelija vastaa itse opintojen etenemisestä. Järjestelmä seuraa suoritusten etenemistä. Voit olla yhteydessä ongelmatilanteissa opettajaan keskustelualueen kautta. Hän antaa tukea viimeistään viiden työpäivän kuluessa.
Voit esittää kysymyksiä ja vastata muiden kysymyksiin keskustelualueella ja olla vuorovaikutuksessa muiden opintojakson opiskelijoiden kanssa. Keskustelualue löytyy opintojakson etusivulta.
Mikäli opintojaksolla ei ole aktiivisuutta ja suorituksia kahden viikon aikana, tästä lähetetään huomautusviesti Haaga-Helian sähköpostiin. Mikäli aktiivisuus ei muutu viikon kuluessa, katsotaan opintojakso keskeytetyksi.
Oppimistehtävät
Opintojaksolla on 4 erilaista tehtävää ja saadaksesi arvosanan opintojaksosta on sinun tehtävä tehtävät 1-2 ja 4 kokonaan sekä projektitehtävästä vähintään tason 1 tehtävät. Tällöin on mahdollista lopullinen arvosana on max 3. Mikäli haluat tavoitella 4 tai 5 opintojaksosta on sinun tehtävä projektitehtävästä myös tason 2 tehtävät .
Tehtävä 1 on esittelytehtävä, jolla varmistat paikkasi opintojaksolla. Tee siis tehtävä määräaikaan mennessä. Tehtävä arvioidaan hyväksytty/hylätty.
Tehtävä 2 on testi, jolla testaat, miten hyvin hallitset jo nyt käsitteitä. Testin lopputuloksena saat pistemäärän, millä voit arvioida oman tasosi. Pisteitä on mahdollista saada 20. Testi arvioidaan hyväksytty/hylätty.
Projektitehtävän (tehtävä 3) tarkoituksena on ymmärtää
Mitä segmentointi tarkoittaa ja miten sekä miksi sitä tehdään
Mitä tarkoittaa asiakaspolku ja mitkä asiat ovat missäkin vaiheessa asiakkaalle merkityksellisiä
Mitä tarkoittaa palveluprosessi ja miten arvolupaus asiakkaalle muodostetaan
Mitä tarkoittaa asiakaskokemus ja miten sitä mitataan sekä kehitetään
Tehtävä arvioidaan asteikolla 0-5
Projektitehtävästä tehdään pitch versio power pointina tai vastaavana raporttiina. Raportti palautetaan Moodleen sille varatulle paikalle.
Lisäksi jokainen tekee yksilötehtävänä top 3 videolistauksen ja perustellee oman listansa.
Tehtävä 4 on testi. Disc-testi on kehitetty erityisesti asiakaspalvelun ja myynnin parissa työskenteleville. Tehtävä arvioidaan asteikolla 0-5