Asiakasymmärrys ja asiakaskokemusLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: YHT1PI002
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija
• Osaa kerätä asiakasymmärrystä tukevaa tietoa eri lähteistä ja kanavista
• Tunnistaa asiakkaiden tarpeita
• Osaa tuottaa ratkaisuja asiakkaiden tarpeisiin
• Osaa toimia palveluhenkisesti ja asiakaslähtöisesti omassa roolissaan
• Osaa tunnistaa asiakaskokemuksen kehittämiskohteita
Arviointikriteerit - arvosana 1
Osaa etsiä lähteitä ja kanavia, joista asiakkaisiin liittyvää tietoa on saatavilla. Osaa nimetä keskeiset asiakaskohtaamisen tavoitteet. Tunnistaa omassa roolissaan keskeiset sisäiset ja ulkoiset asiakkaansa.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Osaa kuvata asiakastarpeita asiakaskokemuksen kehittämisen tueksi. Osaa nimetä ratkaisuja asiakastarpeisiin. Tunnistaa oman roolinsa asiakaskohtaamiset.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Osaa analysoida asiakastarpeita ja asiakaskokemuksia. Osaa tuottaa asiakaskokemusta ja liiketoimintaa edistäviä ratkaisuja. Osaa toimia palveluhenkisesti ja asiakaslähtöisesti ulkoisissa ja sisäisissä asiakaskohtaamisissa.