Kunto- ja terveysliikunnan kouluttajuus (10 op)
Toteutuksen tunnus: VAL4SL418-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 29.11.2021 - 17.12.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 31.10.2022 - 19.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toimipiste
- Vierumäen toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 30
- Koulutus
- LOT Liikunnan ja vapaa-ajan koulutusohjelma
- Opettajat
- Milla Reponen
- Tiina Laiho
- Ryhmät
-
LOT20Liikunta ja vapaa-aika, päivä
-
CONTACTLähitoteutus
- Opintojakso
- VAL4SL418
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Opinnot alkavat marraskuussa 2022 ja päättyvät huhtikuussa 2023.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti oppimistehtävillä. Muut alla kuvatut oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä:
a Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-,monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b Oppimistehtävä(t) TAI
c Verkkototeutus
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
Oppimateriaalit
Koli, H. 2017. Innoita oppimaan: Miten luoda oppimiselle mahdollisuuksia ja tehdä oppimisesta mukaansatempaavaa. [Karjalohja]: House of Leading & Learning Oy.
Toivola, M., Peura, P. & Humaloja, M. 2017. Flipped learning: Käänteinen oppiminen. 1. painos. Helsinki: Edita.
Dweck, C. S. & Mustavuori, J. 2021. Mindset: Menestymisen psykologia. 2. uudistettu painos. Helsinki: Viisas Elämä. Myös 1. painos käy.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
KONTAKTITUNNIT (teemat)
Orientaatio, käyttöteoria
Oppijakeskeisyys, oppimisympäristöajattelu
Pedagogisen prosessin rakentaminen, arviointi oppimisen tukena
Tammikuu: yhteisen tekemisen jakaminen, Dweck: Kasvun asenne, menetelmät
Koulutusseminaarit 2X kokopäivä
Ryhmäkohtaiset: 2 X käsikirjoituksen sparraus (opiskelija itse varaa ajan
2 kertaa opettaja seuraamassa opetusta (opiskelija infoaa aikataulun)
KÄYTÄNNÖN TOTEUTUS
OPISKELIJA SUUNNITELEE JA TOTEUTTAA KOULUTUSPROSESSIN
Opiskelija observoi erilaisia oppimisympäristöjä ja oppimisprosesseja oppijan näkökulmasta
Opiskelijaa suunnittelee ja toteuttaa koulutuskokeilussaan oppimisen arviointiprosessin
Työelämäyhteydet
Opinnoissa on työelämätoimeksianto.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakso ei sisällä tenttiä.
Kansainvälisyys
Ei kv-yhteyttä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Ei vaihtoehtoisia toteutustapoja.
Oppimistehtävät
Opintojaksolla opiskelija kouluttaa noin 10 h koulutuskokonaisuuden valitsemalleen kohderyhmälle. Koulutuksen suunnitteluvaiheessa hän tekee taustoittavan tehtävän, pedagogisen käsikirjoituksen sekä loppuvaiheessa reflektoi oppimaansa.
Näiden tehtävien lisäksi opiskelija kirjoittaa lukupäiväkirjan kirjasta Carol Dweck: Mondset.
Arviointitavat
Itse-, vertais- ja opettaja-arviointi.