Educational Expertise in Health Enhancing Physical ActivityLaajuus (10 cr)

Course unit code: VAL4SL418

General information


ECTS credits
10 cr
Teaching language
Finnish

Learning objectives

Osaamistavoitteet löytyvät kohdasta arviointikriteerit. Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.

Contents

- Oppimisteoriat - oppimiskäsitykset
- Oppijakeskeisyys
- Oppimisympäristöajattelu
- Oppimisprosessin suunnittelu, toteutus, arviointi
- Oppimisen ohjaus – oppijalähtöiset menetelmät
- Arviointi oppimisen tukena
- Kasvun asenne
- Reflektointi

Starting level and linkage with other courses

1. ja 2. vuoden opinnot tai vastaavat tiedot.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Tämän opintojakson osaamistavoitteet saavutetaan pääsääntöisesti oppimistehtävillä. Muut alla kuvatut oppimistavat täsmentyvät opintojen edetessä:
a Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-,monimuoto- tai intensiivitoteutuksena TAI
b Oppimistehtävä(t) TAI
c Verkkototeutus

Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.

Assessment criteria - grade 1

Hallitseva koulutusorientaatio on kouluttajakeskeinen, joka näkyy kouluttajakeskeisinä menetelmävalintoina ja toimintatapoina. Kouluttajuuden ydintehtävänä nähdään tiedon jakaminen.
Opiskelija osaa hyödyntää olemassa olevat resurssit (ajan, paikan, välineet) koulutustilanteen suunnittelussa ja toteutuksessa.
Opiskelija osaa suunnitella oppimisen arviointiprosessin.

Assessment criteria - grade 3

Koulutusorientaation tavoitteena on oppijalähtöisyys, mikä näkyy oppijaa osallistavien menetelmien (ajoittaisena) hyödyntämisenä. Kouluttajuus rakentuu menetelmähallinnan ympärille.

Opiskelija tunnistaa oppimisympäristöjen merkityksen ja huomioi erilaiset ympäristöt oppimisprosesseissa. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa johdonmukaisen oppimisen arviointiprosessin.

Assessment criteria - grade 5

Hallitseva koulutusorientaatio on oppijalähtöinen, jossa koko prosessin lähtökohta on yksilön kehittyminen ja osallistaminen toiminnan suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin. Kouluttaja on oppimisen tukija ja se näkyy oppimista ohjaavina kysymyksinä, yksilöllisenä oppimisen ohjaamisena sekä yksilön oppimaan oppimisen taitojen tukemisena.
Opiskelija osaa ennakoida ja soveltaa oppimisympäristöjä oppimista tukevaksi sekä kokeilee rohkeasti uutta oppijalähtöisesti. Opiskelija osaa arvioida yksilön oppimista prosessimaisesti monipuolisin menetelmin ja hyödyntää arvioinnin tuloksia yksilön kehittymisen hyväksi.

Assessment criteria, approved/failed

Opiskelija tunnistaa ja osaa kertoa arvojen, oppimisteorioiden ja ihmiskäsityksen merkityksen kouluttajana kehittymiselle ja käyttää tätä tietoa oman kehittymisensä tukena.

Learning materials

Ilmoitetaan opintojakson alussa.

Go back to top of page