Myyntisuuntautuneen organisaation kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: SAL4HM002-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2025 - 21.03.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 24.03.2025 - 16.05.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 31 - 60
- Koulutus
- LUJOM Liiketoiminnan uudistamisen ja johtamisen koulutus
- PAKEM Palveluliiketoiminnan johtamisen ja kehittämisen koulutus
- Opettajat
- Riku Hytönen
- Ryhmät
-
EVENINGIltaopetus
-
ONLINEVerkkototeutus
-
MASALFMyynnin ja asiakaskokemuksen johtaminen, masterit, Pasila
- Opintojakso
- SAL4HM002
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Kevään jälkimmäinen periodi
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.
Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa näytöllä toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Lisätietoja näyttöprosessista löytyy: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study katso kohta "Ohjeet osaamisen tunnistamiseen (master)".
Intro
Mitä myyntiorganisaatioilta vaaditaan nyt ja tulevaisuudessa? Miten pystymme tuottamaan arvoa asiakkaille? Tule mukaan tutustumaan siihen, mitä asiakaslähtöisyys tarkoittaa myynnissä ja kehitä organisaatiosi myyntiä vastaamaan tulevaisuuden haasteisiin.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali on koottu Moodleen.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Online-kurssi. Yksilötehtäviä, keskusteluja ja luentoja.
Työelämäyhteydet
Yksilötehtävänä osallistujat tekevät valitsemansa organisaation kehittämissuunnitelman.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Kansainvälisyys
Kurssi on suomenkielinen, mutta oppimateriaali on pääosin englanninkielistä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Ahotointi-mahdollisuus Haaga-Helian ohjeistuksen mukaisesti.
Oppimistehtävät
Kurssin aiheet:
1. Johdatus kurssiaiheisiin sekä lopputehtävään
2. Asiakassuuntautunut myyntiorganisaatio
3. Kuinka organisaatiot kehittävät arvoa asiakkaalle
4. Sales enablement & AI
5. Myyntikulttuurin rakentaminen organisaatioissa
6. Kuinka (myynti)organisaation muutosta johdetaan
7. Tulevaisuuden myyntiorganisaatio
8. Loppuyhteenveto
Arviointitavat
Kehittämissuunnitelma max. 76 pistettä
Aktiivisuus online-opetuksessa max. 24 pistettä
Kokonaispisteet: max 100 pistettä
Pisteet/arvosana: -39/0, 40-49/1, 50-61/2, 62-74/3, 75-87/4, 88-100/5
Arviointi 1-5
Arviointikriteeri - arvosana 1
Opiskelija tuntee myynnin strategisen roolin ja osaa kuvata sen merkityksen myyntiorientoituneessa organisaatiossa. Hän tunnistaa ja osaa osittain selittää keskeiset rakenteet ja tekijät, jotka edistävät myyntiorientoituneen organisaation kehittymistä ja johtamista. Opiskelija tunnistaa organisaation myyntiprosessit sekä strategisen myynnin keskeiset tekijät.
Arviointikriteeri - arvosana 3
Opiskelija osaa kuvata myynnin strategisen roolin ja merkityksen myyntiorientoituneessa organisaatiossa. Hän tunnistaa ja osaa selittää keskeiset rakenteet ja tekijät, jotka vaikuttavat myyntiorientoituneen organisaation kehittämiseen ja johtamiseen. Opiskelija tunnistaa myynnin prosesseja ja osaa kehittää niitä sekä strategista myyntiä organisaatiossa.
Arviointikriteeri - arvosana 5
Opiskelija osaa määritellä myynnin strategisen roolin ja merkityksen myyntiorientoituneessa organisaatiossa. Opiskelijalla on erinomaiset valmiudet arvioida ja kehittää myyntiorientoituneen organisaation rakenteita ja toimintoja. Opiskelija tunnistaa organisaation myyntiprosesseja ja osaa kehittää sekä niitä että strategista myyntiä kokonaisvaltaisesti.