Development of Sales Oriented OrganisationLaajuus (5 cr)

Course unit code: SAL4HM002

General information


ECTS credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Contents

- Myyntiorganisaation kehittäminen ja johtaminen
- Myyntiorganisaation motivoiminen
- Myynnin ja markkinoinnin integraatio
- Organisaatioiden rakenteet ja toimintamallit myynnin näkökulmasta
- Myynnin ja asiakaspolkujen prosessit organisaatiossa
- Myynnin strateginen kehittäminen

Starting level and linkage with other courses

Opintojaksolla ei ole edeltävyysehtoja.

Implementation methods, demonstration and Work&Study

Toteutuksesta riippuen lähiopetusta, itsenäistä työskentelyä, pienryhmätyöskentelyä ja verkko-opintoja. Opintojaksoon sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.

Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (AHOT)
Jos opiskelija omaa työn, opintojen tai muun syyn (esim. sertifiointi) takia kurssin tuottaman osaamisen, voi hän osoittaa osaamisensa näytöllä toteutuksen vastuuopettajan kanssa sovittavalla tavalla. Lisätietoja näyttöprosessista löytyy: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study katso kohta "Ohjeet osaamisen tunnistamiseen (master)".

Assessment criteria - grade 1

Opiskelija tietää myynnin strategisen roolin ja osaa kuvata sen merkitystä myyntisuuntautuneessa organisaatiossa. Hän tunnistaa ja osaa osin selittää niitä keskeisiä rakenteita ja tekijöitä, jotka edesauttavat myyntisuuntautuneen organisaation kehittämistä ja johtamista. Opiskelija tunnistaa asiakaspolkujen keskeiset kohtaamispisteet ja prosessit organisaatiossa sekä keskeiset strategisen myynnin tekijät.

Assessment criteria - grade 3

Opiskelija osaa kuvata myynnin strategista roolia ja sen merkitystä myyntisuuntautuneessa organisaatiossa. Hän tunnistaa ja osaa selittää niitä keskeisiä rakenteita ja tekijöitä, jotka edesauttavat myyntisuuntautuneen organisaation kehittämistä ja johtamista. Opiskelija tunnistaa asiakaspolkujen keskeiset kohtaamispisteet ja prosessit ja pystyy kehittämään niitä ja strategista myyntiä organisaatiossa.

Assessment criteria - grade 5

Opiskelija osaa hyvin määritellä myynnin strategisen roolin ja sen merkityksen myyntisuuntautuneessa organisaatiossa. Opiskelijalla on erinomaiset valmiudet myyntisuuntautuneen organisaation rakenteiden ja toimintojen arviointiin ja kehittämiseen. Opiskelija tunnistaa asiakaspolkujen kohtaamispisteet ja prosessit organisaatiossa ja pystyy kehittämään sekä niitä että strategista myyntiä kokonaisvaltaisesti.

Learning materials

Materiaalit julkaistaan toteutussuunnitelmassa.

Further information

Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.

Go back to top of page