Liikuntapalveluiden kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: PHY004AS2A-3011
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 26.08.2024 - 27.08.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.08.2024 - 13.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Tampere
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 30
- Koulutus
- LIIKO Liikunnanohjaaja
- Opettajat
- Erkki Häkkilä
- Jenni Harala
- Ryhmät
-
LI3TAALiikunnanohjaaja, monimuoto, 3.lukukausi, Tampere
-
CONTACTLähitoteutus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- PHY004AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Syksyn 2024 LIIKO23tre ryhmän lähijaksot Varalassa Tampereella
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson oppimistavat riippuvat toteutuksesta ja tarkentuvat opintojakson alussa. Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
Toteutustapojen kuvaukset löytyvät Haaga-Helian verkkosivulta: https://www.haaga-helia.fi/fi/toteutustavat
Intro
Haluatko oppia kehittämään liikuntapalveluita, jotka todella vastaavat asiakkaiden tarpeisiin? Tällä opintojaksolla sukellat palvelumuotoilun ytimeen – opit suunnittelemaan, toteuttamaan ja arvioimaan kehittämisprojekteja asiakaslähtöisesti ja vastuullisesti.
Opintojakson aikana:
· Tutustut palveluiden kehittämisprosessin vaiheisiin ja kohderyhmien tarpeiden tutkimiseen.
· Kehität konkreettisen palveluratkaisun, joka pohjautuu sekä asiakasymmärrykseen että organisaation tavoitteisiin.
· Harjaannut keräämään ja analysoimaan aineistoa sekä hyödyntämään asiakaspalautetta palvelun testaamisessa ja arvioinnissa.
· Tämä opintojakso tarjoaa käytännönläheisiä työkaluja ja menetelmiä, joilla viet liikuntapalvelut uudelle tasolle – vastuullisesti ja vaikuttavasti.
Oppimateriaalit
Koivisto ym. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja. Sekä opintojakson aikana käytettävät materiaalit.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Totetus Tampereella Varalan sivupisteessä syyslukukauden 2023 neljän lähijakson ja etäjaksojen aikana. Opintojakso toteutuu yhdessä asiakaskokemus ja myynti- opintojakson kanssa integroituna kehittämisprojektina, jossa opiskelijatiimit kehittävät ratkaisun työelämäkumppanin antamaan toimeksiantoon.
Opiskelijatiimien työskentelyssä hyödynnetään Teams-ympäristöä ja moodlea. Etäjaksojen tapaamiset toteutuvat Teamsin kautta ja jokaisella opiskelijatiimillä on oma työskentelytila projektin Teams kanavalla.
Kehittämisprojektissa hyödynnetään palvelumuotoilun prosessia, menetelmiä ja työkaluja. Kehittämisprojekti päättyy syksyn -23 viimeiseen lähijaksoon, jolloin tiimit esittelevät (pitchaavat) omat ratkaisunsa työelämäkumppanin asettamalle tuomaristolle.
Työelämäyhteydet
Kehittämisprojektin työelämäkumppanina Forever Pihlajalinna
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttejä
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Ahot keskustelu ja raportointi aiemmasta käyttäjälähtöisen kehittämisprosessin toteuttamisesta keskustelussa sovitun mukaisesti.
Oppimistehtävät
Projektin tehtävät liittyvät kehittämisprojektiin ja sen vaiheisiin.
Arviointitavat
Palvelumuotoilun prosessi 70% (Suunnitelma 1/3, Ideointi ja protoilu 1/3, Loppuraportti 1/3),
Kehitetty ratkaisu 30% (ope 1/2, toimeksiantaja 1/2)
Lisätietoja:
Opintojaksojen contact-, online ja blended-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.