Liikuntapalveluiden kehittäminenLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: PHY004AS2A
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
- Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
Kuvata palveluiden kehittämisprosessin eri vaiheet ja tutkia kohderyhmän tarpeita.
Kehittää palvelulle ratkaisun huomioiden kohderyhmän ja organisaation määritellyt tarpeet.
Analysoida kohderyhmän tarpeita ja soveltaa asiakaslähtöisen kehittämistyön menetelmiä sekä testata palvelua ja arvioida ratkaisua asiakaspalautteen perusteella.
Opintojakson sisällöistä/teemoista johdetut osaamistavoitteet löydät kohdasta arvointikriteerit. Opintojakso arvioidaan asteikolla 1-5.
Sisältö
- Kehittämisprojektin suunnittelu, käytännön toteutus ja arviointi
- Palveluiden kehittämistyön menetelmät
- Tutkimus- ja aineistonkeruu osana palveluiden kehittämistä
- Aineistonkäsittely ja –analysointi
- Vastuullinen palvelutuotanto
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson oppimistavat riippuvat toteutuksesta ja tarkentuvat opintojakson alussa. Aikaisemmin hankitun osaamisen tunnistamisessa noudatetaan Haaga-Helia ammattikorkeakoulun laatimaa ohjeistusta.
Toteutustapojen kuvaukset löytyvät Haaga-Helian verkkosivulta: https://www.haaga-helia.fi/fi/toteutustavat
Arviointikriteerit - arvosana 1
Opintojaksojen CONTACT, ONLINE ja BLENDED -toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa:
Kuvata palveluiden kehittämisprosessin eri vaiheet ja tutkia kohderyhmän tarpeita.
Arviointikriteerit - arvosana 3
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa edellisen lisäksi:
Kehittää palvelulle ratkaisun huomioiden kohderyhmän ja organisaation määritellyt tarpeet.
Arviointikriteerit - arvosana 5
Tämän opintojakson suorittanut tai vastaavan osaamisen hankkinut opiskelija osaa edellisten lisäksi:
Analysoida kohderyhmän tarpeita ja soveltaa asiakaslähtöisen kehittämistyön menetelmiä sekä testata palvelua ja arvioida ratkaisua asiakaspalautteen perusteella.
Oppimateriaalit
Koivisto ym. 2019. Palvelumuotoilun bisneskirja.
Opintojakson aikana käytettävät muut materiaalit, jotka löytyvät Moodlesta, ilmoitetaan opintojakson alussa.