Markkinoinnin ja myynnin perusteet (5op)
Toteutuksen tunnus: MAR1HR001-3019
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 16.08.2021 - 22.10.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.10.2021 - 17.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- RUOKAT Ruokatuotannon johtamisen koulutusohjelma
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Lähiopetus Haagan kampuksella 28.10. - 17.12 välisenä aikana. Tunnit torstaisin klo 11.15 - 13.45 (syökää to lounas ennen tuntien alkua) ja perjantaisin klo 11.00 - 13.45 (lounas syödään pe tuntien aikana).
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Oppimistavat
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-, monimuoto- tai intensiivitoteutuksena
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t)
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)
Oppimateriaalit
Bergström&Leppänen (2015 tai uudempi): Yrityksen asiakasmarkkinointi. 2015 painosta löytyy painettuna ja e-kirjana Haaga-Helian kirjastosta, 2021 painosta enimmäkseen e-kirjana.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Vuorovaikutteiset luennot, pohdintatehtävät kontaktitunneilla ja muut erimuotoiset menetelmät vaihtelevasti.
Työelämäyhteydet
Opintojaksolla tehdään tehtävä pienryhmän valitsemalle kohdeyritykselle. Opintojaksolla hyödynnetään vierasluennoitsijoita elinkeinoelämästä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojakson viimeisellä viikolla.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä markkinoinnin esimerkkejä ja materiaaleja.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät taikka AHOT näytön muodossa.
Oppimistehtävät
1) Markkinoinnin kilpailukeinot -ryhmätyö ryhmän valitsemalle kohderyhmälle
2) Uskottava pitchauspuhe tai onnistunut myyntikohtaaminen -roolipeli
3) Tentti
Arviointitavat
Toteava diagnostinen arviointi; ohjaava ja oppimista edistävä formatiivinen arviointi; osaamista kuvaava summatiivinen arviointi; opiskelijoiden vertaisarviointi.