Basics of marketing and salesLaajuus (5 cr)
Course unit code: MAR1HR001
General information
- ECTS credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
Learning objectives
Opiskelija osaa:
- määritellä markkinoinnin ja myynnin prosessit sekä peruskäsitteet
- kuvailla asiakaskeskeisyyden, brändin ja palvelulupauksen merkityksen organisaatiolle
- kuvata myyntikohtaamisen eri vaiheet ja myydä omat ideansa muille
- rakentaa asiakkuuksia myynnin ja markkinoinnin keinoilla eettisesti ja kestävä kehitys huomioiden
Contents
Sisältö
- Markkinoinnin ja myynnin peruskäsitteet ja prosessit
- Markkinoinnin kilpailukeinot 7P ja brändi
- Asiakaslähtöisyys ja asiakaspolkujen ymmärtäminen
- Henkilökohtainen myyntityö ja tavoitteellinen myyntikeskustelu
- Asiakkuuksien rakentaminen myynnin ja markkinoinnin keinoin
Implementation methods, demonstration and Work&Study
Oppimistavat
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-, monimuoto- tai intensiivitoteutuksena
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t)
c. Omassa työssä oppiminen (opinnollistaminen)
Assessment criteria - grade 1
Opiskelija osaa kuvata omassa roolissaan myyntiin ja markkinointiin liittyvät peruskäsitteet ja prosessit. Hän tunnistaa brändin ja asiakkuuksien merkityksen organisaatiolle.
Assessment criteria - grade 3
Opiskelija osaa hyödyntää brändiä ja palvelulupauksia asiakkuuksien määrittämisessä. Hän osaa esittää omat ideansa ja ratkaisunsa.
Assessment criteria - grade 5
Opiskelija osaa hyödyntää markkinointiprosessien tuntemustaan ja ideoida markkinointitoimenpiteitä. Hän osaa perustella ideansa ja ratkaisunsa vakuuttavasti asiakkaalle.
Learning materials
Bergström, S. & Leppänen, A. 2015. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. Löytyy myös e-kirjana.
Tuntityöskentelyn materiaali sekä muu ohjaajan ilmoittama ja jakama materiaali.
Further information
Moduuliin sisältyy myös pakollisena oman oppimisen arviointi.