Markkinointiviestintä hotelli-, ravintola- ja matkailualalla (3 op)
Toteutuksen tunnus: MAR1HL001-3033
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2023 - 24.03.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 27.03.2023 - 19.05.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- MATKA Matkailun liikkeenjohdon koulutusohjelma
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Lähitunnit maanantaisin klo 11-13.45 Haagan kampuksella:
27.3, 3.4., 17.4, 24.4, 8.5. ja 15.5.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät
b. AHOT
Oppimateriaalit
Bergström & Leppänen (painos mielellään 2021 mutta myös 2015 käy): Yrityksen asiakasmarkkinointi, erityisesti osa Markkinointiviestintä kilpailukeinona.
Lisäksi suositellaan Rämö (2019): Viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa. Molemmat saatavilla Haaga-Helian kirjastosta e-kirjana, Bergström&Leppänen myös painettuna.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Vuorovaikutteiset luennot, pohdintatehtävät kontaktitunneilla. Lähiopetustuntien välillä itsenäistä työskentelyä yksilötehtävässä, sekä ryhmissä toimeksiantajalle tehtävässä projektityössä.
Työelämäyhteydet
Opintojaksolla tehdään toimeksianto alan yritykselle, Opintojaksolla hyödynnetään mahdollisesti myös vierasluennoitsijoita.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Tällä toteutuksella ei ole tenttiä.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä markkinointiviestinnän esimerkkejä ja materiaaleja.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät taikka AHOT näytön muodossa.
Oppimistehtävät
1) Markkinointiviestinnän projektitehtävä ryhmätyönä, max 8 opiskelijalle yksilötyövaihtoehtona kirjallinen työ Brändiaktivismista. 2) Yksilötehtävä, jossa suoritetaan somesertifikaatti Hubspot Academyssä.