Markkinointiviestintä hotelli-, ravintola- ja matkailualalla (3op)
Toteutuksen tunnus: MAR1HL001-3023
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 25.08.2021 - 03.09.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 23.08.2021 - 17.12.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 3 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 40
- Koulutus
- MATKA Matkailun liikkeenjohdon koulutusohjelma
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
10.9. klo 9-14; 23.9. klo 10-14; 12.10. klo 9-14; 5.11. klo 14-17.30. Kaikki kerrat lähiopetuksena koululla Haagassa (13.8. tarkistetun tilanteen mukaisesti).
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät
b. AHOT
Oppimateriaalit
Suositeltavaa luettavaa: Bergström & Leppänen (2015): Yrityksen asiakasmarkkinointi, erityisesti osa Markkinointiviestintä kilpailukeinona. Lisäksi suositellaan Rämö (2019): Viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa. Molemmat saatavilla Haaga-Helian kirjastosta e-kirjana, Bergström&Leppänen myös painettuna.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Vuorovaikutteiset luennot, pohdintatehtävät kontaktitunneilla. Lähiopetustuntien välillä itsenäistä työskentelyä yksilötehtävässä, sekä ryhmissä toimeksiantajalle tehtävässä projektityössä.
Työelämäyhteydet
Opintojaksolla tehdään toimeksianto alan yritykselle, Viking Linelle. Opintojaksolla hyödynnetään myös vierasluennoitsijoita.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Kansainvälisyys
Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä markkinointiviestinnän esimerkkejä ja materiaaleja.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
AHOT näytön muodossa.
Oppimistehtävät
Projektitehtävä ryhmätyönä, yksilötehtäviä.