Markkinointiviestintä hotelli-, ravintola- ja matkailualalla (3op)

Toteutuksen tunnus: MAR1HL001-3021

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
14.06.2021 - 22.10.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.10.2021 - 17.12.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Toimipiste
Haagan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
HOTRA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma
Opettajat
Rilla Engblom
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
Opintojakso
MAR1HL001

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

28.10.2021 11.00 - 13.45 HA/G316-Teoria_32 (32 henkilöä)
04.11.2021 14.15 - 17.00 HA/G316-Teoria_32 (32 henkilöä) Huom! Poikkeava aikataulu.
11.11.2021 11.00 - 13.45 HA/G316-Teoria_32 (32 henkilöä)
18.11.2021 11.00 - 13.45 HA/G316-Teoria_32 (32 henkilöä)
25.11.2021 11.00 - 13.45 HA/G316-Teoria_32 (32 henkilöä)
02.12.2021 11.00 - 13.45 HA/G316-Teoria_32 (32 henkilöä)
09.12.2021 11.00 - 13.45 HA/G316-Teoria_32 (32 henkilöä)
16.12.2021 11.00 - 13.45 HA/G316-Teoria_32 (32 henkilöä)

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Tämän opintojakson osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät
b. AHOT

Oppimistehtävät

KURSSITEHTÄVÄT

1. Markkinointikampanjasuunnitelma (3-4 hengen ryhmissä)

Varsinainen toimeksianto on Moodlessa ja se annetaan tunnilla to 11.11.2021.
Toimeksiantajana on Aromi/Evento/Shaker-lehtikonserni ja toimeksiannon antaa päätoimittaja Outi Tuomivaara.

Markkinointikampanjasuunnitelma on 12-16 sivun kirjallinen esitys, joka tehdään Haaga-Helian pitkien raporttien raportointipohjaan. Se kirjoitetaan asiatyylille, ei listauksina. Raportti sisältää:
- lähtökohta-analyysi ja markkinatilanteen kuvaus (toiminta-alueen arviointi, tuotteen kilpailuedut, kilpailijat yms)
- kampanjan tavoitteiden määrittely
- kohderyhmät
- sanoma (ydinviesti)
- budjetti
- mediavalinnat (oma, ostettu, ansaittu)
- esimerkkejä markkinointisisällöistä (some-sisällöt, markkinointiviestit, verkkosisällöt, painetut materiaalit, promot)
- kampanjan aikataulu ja resurssien käyttö (budjetti, henkilöt ja osaaminen)
- tulosten seuranta ja kehittäminen, miten kampanjan onnistumista mitataan

https://student.home.haaga-helia.fi/group/pakki/raportointiohjeet
Palautus Moodleen viimeistään ma 13.12.2021.

2. Markkinointikampanjasuunnitelman lyhyt versio (sama 3-4 hengen ryhmä)

Lyhyt versio Powerpoint-tiedostona, josta asiakas/tilaaja/johtoryhmä saa nopealla silmäyksellä käsityksen miksi juuri teidän ehdottomanne markkinointikampanjasuunnitelma kannattaa toteuttaa.

- miksi, mitä ja miten
- mikä on viesti ja miten se toteutetaan
- mitä maksaa ja mitä hyötyä asiakkaalle
- millaisia flyereita, instagram-päivityksiä, tviittejä

Palautus Moodleen viimeistään ma 13.12.2021 ja se on myyntiesityksenne pohjana.

3. Markkinointikampanjasuunnitelman myyntiesitys 16.12.2021 (sama 3-4 hengen ryhmä)

Valmistele 10 minuutin esitys, jossa vakuutatte asiakkaan johtoryhmän jäsenet kampanjan hyödyllisyydestä ja näin saada lupa sen toteuttamiseen. Toimeksiantaja mukana luennolla kuuntelemassa esitykset ja antamassa palautetta.

Muistakaa esityksessä:
- ajanhallinta (esitys 10 minuuttia ja kysymykset 5 min)
- vakuuttavuus (asianhallinta, tilanteen hallinta, vuorovaikutteisuus) ja innostavuus
- ryhmän jäsenten roolit
- asiasisältö ja havainnollistaminen

Läsnäolo myyntiesityksissä on pakollinen!

4. Markkinointiviestintäkurssin itsereflektointi (yksilötyö)

Tehtävä palautetaan 16.12.2021 Moodleen. Vastaus voi olla joko lyhyt kirjallinen teksti ja enintään 3 minuutin video.

Reflektoinnissa hyödynnä opintojakson osaamistavoitteita, jotka ovat:

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- osaa tehdä ja myydä kampanja- ja mediasuunnitelman
- tietää ja osaa hyödyntää markkinointiviestinnän muotoja
- tuntee PR:n, myyntityön, mainonnan ja menekinedistämisen merkityksen ja keinoja
- osaa kehittää yrityksen imagoa ja brändiä

Peilaa osaamistasi sekä opintojakson luentomuistiinpanoihin että opintojakson kirjalliseen materiaaliin,
Kerro kuinka hallitset tämä asiat ja mitä opit opintojaksolla.

Kaikki opintojakson oppimistehtävät arvioidaan asteikolla 1-5.

ARVIOINTI:
Markkinointikampanjasuunnitelma 60 p
Kampanjan myyntiesitys 30 p
Itsereflektointi 10 p
Yhteensä 100 p

Arviointitavat

ARVIOINTI:

Markkinointikampanjasuunnitelma 60 p (60%)
Kampanjan myyntiesitys 30 p (30%)
Itsereflektointi 10 p (10%)
Yhteensä 100 p (100%)

Go back to top of page