KREA Markkinoinnin teknologiat ja trendit (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR016AS3A-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2025 - 10.01.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.01.2025 - 14.03.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 60
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Teemu Ruohonen
- Johanna Mäkeläinen
- Ryhmät
-
BLENDEDMonimuotototeutus
-
ONLINEVerkkototeutus
- Opintojakso
- MAR016AS3A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Yksi kontaktikerta viikossa ja yksi verkko-ohjauskerta. Katso tarkemmin lukujärjestyksestä ja opintojakson Moodlesta.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot Contact blended, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttötehtäväsi on todentaa omaan toimialaasi liittyvien kehittyvien markkinointiteknologioiden ja -trendien tuntemus valmistelemalla esitys, jossa kuvaat osaamistasi. Valmistaudu keskustelun esiintuomistasi aiheista. Lisäksi näyttöön kuuluu oman tulevaisuustietoisuuden reflektointi ja itsearviointi lyhyellä kirjallisella tehtävällä.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Tervetuloa kurkistamaan tulevaisuuden digimaisemaan. Opintojakso perehdyttää sinut laaja-alaisesti markkinoinnin, viestinnän ja digitaalisuuden trendeihin ja teknologioihin. Opintojaksolla pääset itsenäisesti tai monialaisissa tiimeissä ja käytännön kehitysprojekteissa tai yritystoimeksiannoissa työskennellen tutkimaan tulevaisuutta, kokeilemaan nousussa olevia teknologioita ja arvioimaan niiden vaikutuksia niin toimialan kuin oman ammatillisen tulevaisuutesi kannalta.
Oppimateriaalit
- Projektin toimeksiantoon liittyvä materiaali
- Luennoilla ja oppimisympäristöissä jaettavat artikkelit ja muu materiaali
- Toteutukseen sisältyy myös omatoimista tiedonhakua
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Tämä kurssi perehdyttää sinut laaja-alaisesti markkinoinnin, viestinnän ja digitaalisuuden trendeihin ja teknologioihin. Opiskelu tapahtuu monialaisissa tiimeissä ja käytännön kehitysprojekteissa työskennellen. Projektityössä tutkit markkinoinnin tulevaisuutta, kokeilet nousussa olevia teknologioita ja arvioit niiden vaikutuksia niin toimialan kuin oman ammatillisen tulevaisuutesi kannalta. Ryhmätyön rinnalla opiskelet aihetta myös itsenäisesti.
Kurssin viikko-ohjelmaan sisältyy kaksi opetus- ja ohjaustapaamista: yksi kontaktikerta lähiopetuksessa ja yksi etäohjauskerta verkossa.
Työelämäyhteydet
Opintojaksolla tehdään toimeksianto yritykselle.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Kurssilla tehdään projektityö ja itsenäinen oppimispäiväkirja. Ei tenttiä.
Kansainvälisyys
Toimeksiantajayritys saattaa olla kansainvälisesti toimiva yritys. Osa opetusmateriaalista on kansainvälistä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Näyttö ja työssäoppiminen.
Oppimistehtävät
1. Ryhmätyönä tehtävä opas asiakasyritykselle
2. Itsenäisesti tehtävä oppimispäivökirja
Arviointitavat
Kurssilla arvioidaan ryhmätyönä tehtävä opas asiakasyritykselle 60 % ja itsenäisesti tehtävä oppimispäivökirja 40 %. Aktiivinen osallistuminen lähiopetukseen ja etävalmennukseen vaikuttaa arvosanaan.
Tämän ollessa lähi- / online-toteutus edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25 %, arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50 %, opintojakso hylätään.