Markkinointiviestinnän suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR003AS2A-3026
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.06.2025 - 15.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
- Ajoitus
- 18.08.2025 - 10.10.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Porvoon toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 45
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Anu Seppänen
- Ryhmät
-
CONTACTLähitoteutus
-
TR3PCMAR1Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Porvoo, markkinointi
- Opintojakso
- MAR003AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Ilmoitetaan tarkemmin Moodlessa
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot: Contact , Blended Online, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttötehtävänäsi on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Markkinointiviestintä on yritystoiminnan oleellinen osa, jonka avulla luot tunnettuutta sekä rakennat ja kehität yrityksen brändiä. Oivallat, miten käytännön markkinointitoimenpiteet ohjaavat ja auttavat asiakasta ostopäätöksissä. Opit myös suunnitelmallisen markkinointiviestinnän organisoimisesta ja mittaamisesta/seurannasta. Sinusta tulee luova ongelmanratkaisija. Osaat sovittaa erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja toimenpiteet asiakkaan tarpeisiin sekä autat yritystä saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.
Oppimateriaalit
Fill, C. & Turnbull, S. 2019. Marketing communications. Touchpoints, sharing and disruption. (e-kirja)
Eagle, L., Dahl, S., Czarnecka, B., Lloyd, J. 2021. Marketing communications (e-kirja)
Kolster, T. 2023. Advertising with purpose (e-kirja, selostettu)
Kotler, P. & Armstrong, G. 2024. Principles of marketing (e-kirja)
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Lähiopetukseen perustuvassa toteutuksessa oppimistavat ovat:
- lähiopetus (luennot, ryhmätehtävät tunnilla, keskustelut, esitykset)
- itsenäinen opiskelu (projektityöskentely, tiedonhaku, tuntitestit)
- projektityö:markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen (ryhmätyö)
Työelämäyhteydet
Työelämän konsultointi ja yhteistyö toimeksiantajan kanssa omaan projektiin liittyen.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ilmoitetaan tarkemmin Moodlessa.
Kansainvälisyys
Kansainväliset lähteet ja kirjallisuus.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
a) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
b) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.
Oppimistehtävät
Oppimistehtävä 1: Markkinointiviestintäsuunnitelma (max 70 p)
Oppimistehtävä 2: Tuntitestit (max 20 p)
Oppimistehtävä 3: Suunnitelman esitys (max 10 p)
Oppimistehtävä 4: Itse- ja vertaisarviointi
Arviointitavat
Opintojaksoon liittyy viisi oppimistehtävää. Näistä opiskelija voi saada yhteensä maksimissaan 100 pistettä. Opintojakson arvosana määräytyy pisteiden perusteella seuraavasti:
90-100 pistettä 5
80-89 pistettä 4
70-79 pistettä 3
60-69 pistettä 2
50-59 pistettä 1
Arvosanan saaminen opintojaksosta edellyttää kaikkien oppimistehtävien suorittamista hyväksytysti sekä aktiivista osallistumista opetukseen ja tiimityöhön.
Tiimin tasosta poikkeava yksilösuoritus voi vaikuttaa opiskelijan arvosanaan.