Markkinointiviestinnän suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR003AS2A-3026

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2025 - 15.08.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on käynnissä.
Ajoitus
18.08.2025 - 10.10.2025
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Porvoon toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 45
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Anu Seppänen
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
TR3PCMAR1
Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Porvoo, markkinointi
Opintojakso
MAR003AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Ilmoitetaan tarkemmin Moodlessa

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot: Contact , Blended Online, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttötehtävänäsi on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Markkinointiviestintä on yritystoiminnan oleellinen osa, jonka avulla luot tunnettuutta sekä rakennat ja kehität yrityksen brändiä. Oivallat, miten käytännön markkinointitoimenpiteet ohjaavat ja auttavat asiakasta ostopäätöksissä. Opit myös suunnitelmallisen markkinointiviestinnän organisoimisesta ja mittaamisesta/seurannasta. Sinusta tulee luova ongelmanratkaisija. Osaat sovittaa erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja toimenpiteet asiakkaan tarpeisiin sekä autat yritystä saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.

Oppimateriaalit

Fill, C. & Turnbull, S. 2019. Marketing communications. Touchpoints, sharing and disruption. (e-kirja)
Eagle, L., Dahl, S., Czarnecka, B., Lloyd, J. 2021. Marketing communications (e-kirja)
Kolster, T. 2023. Advertising with purpose (e-kirja, selostettu)
Kotler, P. & Armstrong, G. 2024. Principles of marketing (e-kirja)

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Lähiopetukseen perustuvassa toteutuksessa oppimistavat ovat:
- lähiopetus (luennot, ryhmätehtävät tunnilla, keskustelut, esitykset)
- itsenäinen opiskelu (projektityöskentely, tiedonhaku, tuntitestit)
- projektityö:markkinointiviestintäsuunnitelman laatiminen (ryhmätyö)

Työelämäyhteydet

Työelämän konsultointi ja yhteistyö toimeksiantajan kanssa omaan projektiin liittyen.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ilmoitetaan tarkemmin Moodlessa.

Kansainvälisyys

Kansainväliset lähteet ja kirjallisuus.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

a) Suunnitelmaan pohjautuva omassa työssä oppiminen eli opinnollistaminen, mikäli opiskelija pystyy oppimaan opintojakson sisällöt työssään/harrastuksessaan. Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

b) Näyttö (jos opiskelija hallitsee jo opintojakson sisällöt). Lisätietoja opinto-ohjaajalta tai vastuuopettajalta.

Oppimistehtävät

Oppimistehtävä 1: Markkinointiviestintäsuunnitelma (max 70 p)
Oppimistehtävä 2: Tuntitestit (max 20 p)
Oppimistehtävä 3: Suunnitelman esitys (max 10 p)
Oppimistehtävä 4: Itse- ja vertaisarviointi

Arviointitavat

Opintojaksoon liittyy viisi oppimistehtävää. Näistä opiskelija voi saada yhteensä maksimissaan 100 pistettä. Opintojakson arvosana määräytyy pisteiden perusteella seuraavasti:

90-100 pistettä 5
80-89 pistettä 4
70-79 pistettä 3
60-69 pistettä 2
50-59 pistettä 1

Arvosanan saaminen opintojaksosta edellyttää kaikkien oppimistehtävien suorittamista hyväksytysti sekä aktiivista osallistumista opetukseen ja tiimityöhön.

Tiimin tasosta poikkeava yksilösuoritus voi vaikuttaa opiskelijan arvosanaan.

Siirry alkuun