Markkinointiviestinnän suunnittelu (5op)

Toteutuksen tunnus: MAR003AS2A-3024

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.06.2025 - 17.10.2025
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
20.10.2025 - 12.12.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Verkkokampus
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 50
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Mia-Maria Salmi
Ryhmät
TRB3HEMAR
Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, monimuoto, Helsinki, Markkinointi ja viestintä
EVENING
Iltaopetus
BLENDED
Monimuotototeutus
ONLINE
Verkkototeutus
Opintojakso
MAR003AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Neljä online tapaamista klo 17.40-20.30
ke 22.10.
ke 5.11.
ke 19.11.
ke 3.12.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutustavat:
CONTACT
ONLINE BLENDED
Toteutustapojen kuvaukset löytyvät Haaga-Helian verkkosivulta: https://www.haaga-helia.fi/fi/toteutustavat
Voit suorittaa opintojakson näyttämällä tai opinnollistamalla vaikka opintojaksosta ei olisi DEMO tai WORKSTUDY -toteutuksia. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta Haaga-Helian verkkosivulla: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study

Näyttötehtävänä on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.

Intro

Markkinointiviestintä on yritystoiminnan oleellinen osa, jonka avulla luot tunnettuutta sekä rakennat ja kehität yrityksen brändiä. Oivallat, miten käytännön markkinointitoimenpiteet ohjaavat ja auttavat asiakasta ostopäätöksissä. Opit myös suunnitelmallisen markkinointiviestinnän organisoimisesta ja mittaamisesta/seurannasta. Sinusta tulee luova ongelmanratkaisija. Osaat sovittaa erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja toimenpiteet asiakkaan tarpeisiin sekä autat yritystä saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.

Oppimateriaalit

Oppimateriaali vahvistetaan opintojakson alussa.
Projektiin liittyvät materiaalit; briiffi, yrityksen taustamateriaalit

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojakson aikana tuotetaan markkinointiviestintäsuunnitelma media-alan yritykselle
Yhteistyöyritys: Kärkimedia
Keskeisessä roolissa on tiimi- ja projektityöskentely etänä ja online-tapaamisissa, joita on neljä.

Työelämäyhteydet

Toteutuksessa tehdään markkinointiviestintäsuunnitelma media-alan yritykselle.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei aikaan ja paikkaan sidottuja tenttejä.

Kansainvälisyys

Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä esimerkkejä markkinointiviestinnästä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

AHOT; näyttö

Oppimistehtävät

Ryhmissä tehtävä markkinointiviestintäsuunnitelma .

Projektin suunnitelma ja arviointi

Siirry alkuun