Markkinointiviestinnän suunnittelu (5op)
Toteutuksen tunnus: MAR003AS2A-3024
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.06.2025 - 17.10.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 20.10.2025 - 12.12.2025
- Toteutus on käynnissä.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 50
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Mia-Maria Salmi
- Ryhmät
-
TRB3HEMARTradenomi liiketalous, 3. lukukausi, monimuoto, Helsinki, Markkinointi ja viestintä
-
EVENINGIltaopetus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
-
ONLINEVerkkototeutus
- Opintojakso
- MAR003AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Neljä online tapaamista klo 17.40-20.30
ke 22.10.
ke 5.11.
ke 19.11.
ke 3.12.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutustavat:
CONTACT
ONLINE BLENDED
Toteutustapojen kuvaukset löytyvät Haaga-Helian verkkosivulta: https://www.haaga-helia.fi/fi/toteutustavat
Voit suorittaa opintojakson näyttämällä tai opinnollistamalla vaikka opintojaksosta ei olisi DEMO tai WORKSTUDY -toteutuksia. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta Haaga-Helian verkkosivulla: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Näyttötehtävänä on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Intro
Markkinointiviestintä on yritystoiminnan oleellinen osa, jonka avulla luot tunnettuutta sekä rakennat ja kehität yrityksen brändiä. Oivallat, miten käytännön markkinointitoimenpiteet ohjaavat ja auttavat asiakasta ostopäätöksissä. Opit myös suunnitelmallisen markkinointiviestinnän organisoimisesta ja mittaamisesta/seurannasta. Sinusta tulee luova ongelmanratkaisija. Osaat sovittaa erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja toimenpiteet asiakkaan tarpeisiin sekä autat yritystä saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali vahvistetaan opintojakson alussa.
Projektiin liittyvät materiaalit; briiffi, yrityksen taustamateriaalit
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opintojakson aikana tuotetaan markkinointiviestintäsuunnitelma media-alan yritykselle
Yhteistyöyritys: Kärkimedia
Keskeisessä roolissa on tiimi- ja projektityöskentely etänä ja online-tapaamisissa, joita on neljä.
Työelämäyhteydet
Toteutuksessa tehdään markkinointiviestintäsuunnitelma media-alan yritykselle.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei aikaan ja paikkaan sidottuja tenttejä.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä esimerkkejä markkinointiviestinnästä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
AHOT; näyttö
Oppimistehtävät
Ryhmissä tehtävä markkinointiviestintäsuunnitelma .
Projektin suunnitelma ja arviointi