Markkinointiviestinnän suunnittelu (5op)
Toteutuksen tunnus: MAR003AS2A-3022
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.06.2025 - 12.08.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 20.10.2025 - 12.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 45
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Hanna Tattari
- Minna Saukkonen
- Ryhmät
-
CONTACTLähitoteutus
-
TR3HEMAR1Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä, ryhmä 1
- Opintojakso
- MAR003AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Lähiopetus pidetään torstaisin klo 8.30-13.45.
Tarkempi aikataulu julkaistaan Moodlessa.
Opintojaksojen contact-toteutuksilla edellytämme läsnäoloa lukujärjestykseen merkityillä opetuskerroilla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 25% arvosanasi laskee yhdellä numerolla. Jos olet poissa opetuskerroilta yli 50%, opintojakso hylätään.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot: Contact , Blended Online, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttötehtävänäsi on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Markkinointiviestintä on yritystoiminnan oleellinen osa, jonka avulla luot tunnettuutta sekä rakennat ja kehität yrityksen brändiä. Oivallat, miten käytännön markkinointitoimenpiteet ohjaavat ja auttavat asiakasta ostopäätöksissä. Opit myös suunnitelmallisen markkinointiviestinnän organisoimisesta ja mittaamisesta/seurannasta. Sinusta tulee luova ongelmanratkaisija. Osaat sovittaa erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja toimenpiteet asiakkaan tarpeisiin sekä autat yritystä saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opintojakso: contact/lähiopetus
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
- tuntee markkinointiviestinnän suunnittelun vaiheet
- tuntee markkinointiin ja myyntiin liittyvät perusanalyysit ja -työkalut sekä osaa valita niistä sopivimmat markkinointiviestinnän suunnittelun tarpeisiin
- osaa muotoilla tavoitteita markkinointiviestinnälle
- osaa valita kohderyhmälle sopivat markkinointiviestinnän muodot ja mediat
- tietää markkinointiviestinnän sisällön merkityksen yrityksen tavoitteiden saavuttamisessa
- kykenee arvioimaan ratkaisujen vaikutuksia ja onnistumista mittareiden avulla
Sisältö:
- Asiakasymmärrys suunnittelun ja toteutuksen lähtökohtana
- Markkinointiviestinnän suunnitteluprosessi
- Markkinointiviestinnän muodot (ml. omat, ostetut ja anstaitut media sekä kumppanuudet)
- Kohderyhmälähtöinen sisältöstrategia
- Käytännön markkinointitoimenpiteet
- Markkinointiviestinnän seurannan mittarit ja työkalut
Työelämäyhteydet
Toteutuksella tehdään työelämälähtöistä projektia eli toimeksiantoa.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Näyttö ja opinnollistaminen. Ota näissä tapauksissa yhteyttä opintojakson opettajaan.
Oppimistehtävät
Arvosana muodostuu seuraavasti:
50 % tiimin kanssa tehdyt tuotokset toimeksiantoa varten
50 % aktiivisuus ja asenne
Arviointitavat
Asteikko 0-5.