Markkinointiviestinnän suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR003AS2A-3021

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
23.03.2026 - 15.05.2026
Toteutus ei ole vielä alkanut.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 50
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Mia Roos
Ryhmät
TRB3HEMAR
Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, monimuoto, Helsinki, Markkinointi ja viestintä
EVENING
Iltaopetus
BLENDED
Monimuotototeutus
ONLINE
Verkkototeutus
Opintojakso
MAR003AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Kurssin aikataulu löytyy kurssin Moodlesta.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot: Contact , Blended Online, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttötehtävänäsi on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Markkinointiviestintä on yritystoiminnan oleellinen osa, jonka avulla luot tunnettuutta sekä rakennat ja kehität yrityksen brändiä. Oivallat, miten käytännön markkinointitoimenpiteet ohjaavat ja auttavat asiakasta ostopäätöksissä. Opit myös suunnitelmallisen markkinointiviestinnän organisoimisesta ja mittaamisesta/seurannasta. Sinusta tulee luova ongelmanratkaisija. Osaat sovittaa erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja toimenpiteet asiakkaan tarpeisiin sekä autat yritystä saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.

Oppimateriaalit

Oppimateriaaliluettelo löytyy kurssin Moodlesta.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Itsenäistä opiskelua sekä 4 pakollista Teams-opetuskertaa.

Työelämäyhteydet

Vahva yhteys markkinointiviestinnän toteuttamiseen yrityksissä tai yhteisöissä.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

näyttö

Oppimistehtävät

Oppimistehtävät esitellään kurssin Moodlessa.

Arviointitavat

Oppimistehtävistä maz 100 pistettä. Poissaolovaikutus huomioidaan. Kurssin läpäisee 50:llä pistellä. Kaikki tehtävät tulee suorittaa.

Siirry alkuun