Markkinointiviestinnän suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR003AS2A-3021
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 23.03.2026 - 15.05.2026
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 50
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Mia Roos
- Ryhmät
-
TRB3HEMARTradenomi liiketalous, 3. lukukausi, monimuoto, Helsinki, Markkinointi ja viestintä
-
EVENINGIltaopetus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
-
ONLINEVerkkototeutus
- Opintojakso
- MAR003AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Kurssin aikataulu löytyy kurssin Moodlesta.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot: Contact , Blended Online, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttötehtävänäsi on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Markkinointiviestintä on yritystoiminnan oleellinen osa, jonka avulla luot tunnettuutta sekä rakennat ja kehität yrityksen brändiä. Oivallat, miten käytännön markkinointitoimenpiteet ohjaavat ja auttavat asiakasta ostopäätöksissä. Opit myös suunnitelmallisen markkinointiviestinnän organisoimisesta ja mittaamisesta/seurannasta. Sinusta tulee luova ongelmanratkaisija. Osaat sovittaa erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja toimenpiteet asiakkaan tarpeisiin sekä autat yritystä saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.
Oppimateriaalit
Oppimateriaaliluettelo löytyy kurssin Moodlesta.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Itsenäistä opiskelua sekä 4 pakollista Teams-opetuskertaa.
Työelämäyhteydet
Vahva yhteys markkinointiviestinnän toteuttamiseen yrityksissä tai yhteisöissä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
näyttö
Oppimistehtävät
Oppimistehtävät esitellään kurssin Moodlessa.
Arviointitavat
Oppimistehtävistä maz 100 pistettä. Poissaolovaikutus huomioidaan. Kurssin läpäisee 50:llä pistellä. Kaikki tehtävät tulee suorittaa.