Markkinointiviestinnän suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR003AS2A-3019
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2025 - 10.01.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.01.2025 - 14.03.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 45
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Mia-Maria Salmi
- Ryhmät
-
TR3HECOMTradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä
-
CONTACTLähitoteutus
- Opintojakso
- MAR003AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Kontaktitunnit Pasilan kampuksella maanantaisin ja keskiviikoisin klo 11.00-13.45
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot: Contact , Blended Online, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttötehtävänäsi on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Markkinointiviestintä on yritystoiminnan oleellinen osa, jonka avulla luot tunnettuutta sekä rakennat ja kehität yrityksen brändiä. Oivallat, miten käytännön markkinointitoimenpiteet ohjaavat ja auttavat asiakasta ostopäätöksissä. Opit myös suunnitelmallisen markkinointiviestinnän organisoimisesta ja mittaamisesta/seurannasta. Sinusta tulee luova ongelmanratkaisija. Osaat sovittaa erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja toimenpiteet asiakkaan tarpeisiin sekä autat yritystä saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.
Oppimateriaalit
Luentomateriaalit
Projektiin liittyvät materiaalit
Rämö, S. 2019. Viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa
Eagle, L., Czarnecka, B., Dahl, S., & Lloyd, J. 2021. Marketing Communications
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opintojakso toteutetaan työelämäprojektina.
Markkinointiviestinnän suunnitteluun ja projektiin liittyvä taustatieto/aiheet käydään läpi tapaamisten aluksi tietoiskutyyppisesti. Tapaamisten aikana työskennellään myös tiimeissä.
Keskeisessä roolissa on tiimi- ja projektityöskentely.
Asiakaorganisaatio briiffaa toimeksiannon opintojakson alussa.
Tulokset esitellään asiakkaalle opintojakson lopussa
Työelämäyhteydet
Toteutuksessa tehdään markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä esimerkkejä markkinointiviestinnästä
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
AHOT
Oppimistehtävät
Ryhmissä tehtävä markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle. Kohdeorganisaatio vahvistetaan opintojakson alussa.