Markkinointiviestinnän suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR003AS2A-3016
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.06.2024 - 18.10.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 21.10.2024 - 13.12.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 60
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Mia-Maria Salmi
- Ryhmät
-
TRB3HEMARTradenomi liiketalous, 3. lukukausi, monimuoto, Helsinki, Markkinointi ja viestintä
-
EVENINGIltaopetus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
-
ONLINEVerkkototeutus
- Opintojakso
- MAR003AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Neljä online tapaamista klo 17.40-20.30
ke 23.10.
ke 6.11.
ke 20.11.
ke 4.12.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot: Contact , Blended Online, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttötehtävänäsi on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Markkinointiviestintä on yritystoiminnan oleellinen osa, jonka avulla luot tunnettuutta sekä rakennat ja kehität yrityksen brändiä. Oivallat, miten käytännön markkinointitoimenpiteet ohjaavat ja auttavat asiakasta ostopäätöksissä. Opit myös suunnitelmallisen markkinointiviestinnän organisoimisesta ja mittaamisesta/seurannasta. Sinusta tulee luova ongelmanratkaisija. Osaat sovittaa erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja toimenpiteet asiakkaan tarpeisiin sekä autat yritystä saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.
Oppimateriaalit
Oppimateriaali vahvistetaan opintojakson alussa,
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opintojakson aikana tuotetaan markkinointiviestintäsuunnitelma kohdeyritykselle.
Keskeisessä roolissa on tiimi- ja projektityöskentely etänä ja lähitapaamisissa, joita on neljä.
Työelämäyhteydet
Toteutuksessa tehdään markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei aikaan ja paikkaan sidottuja tenttejä.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä esimerkkejä markkinointiviestinnästä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
AHOT; näyttö
Oppimistehtävät
Ryhmissä tehtävä markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle.
Projektin suunnitelma ja arviointi,