Markkinointiviestinnän suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR003AS2A-3012

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.06.2024 - 16.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2024 - 11.10.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 45
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Mia-Maria Salmi
Ryhmät
CONTACT
Lähitoteutus
TR3HEMAR2
Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä, ryhmä 2
Opintojakso
MAR003AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Kontaktitunnit Pasilan kampuksella tiistaisin klo 11.00-13.45 ja torstaisin klo 14-16.45.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot: Contact , Blended Online, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttötehtävänäsi on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Markkinointiviestintä on yritystoiminnan oleellinen osa, jonka avulla luot tunnettuutta sekä rakennat ja kehität yrityksen brändiä. Oivallat, miten käytännön markkinointitoimenpiteet ohjaavat ja auttavat asiakasta ostopäätöksissä. Opit myös suunnitelmallisen markkinointiviestinnän organisoimisesta ja mittaamisesta/seurannasta. Sinusta tulee luova ongelmanratkaisija. Osaat sovittaa erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja toimenpiteet asiakkaan tarpeisiin sekä autat yritystä saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.

Oppimateriaalit

Rämö, S. 2019. Viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa
Eagle, L., Czarnecka, B., Dahl, S., & Lloyd, J. 2021. Marketing Communications

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojakso toteutetaan työelämäprojektina.
Markkinointiviestinnän suunnitteluun ja projektiin liittyvä taustatieto/aiheet käydään läpi tapaamisten aluksi tietoiskutyyppisesti. Tapaamisten aikana työskennellään myös tiimeissä.
Keskeisessä roolissa on tiimi- ja projektityöskentely.
Asiakaorganisaatio briiffaa toimeksiannon opintojakson alussa.
Tulokset esitellään asiakkaalle opintojakson lopussa.

Työelämäyhteydet

Toteutuksessa tehdään markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle. Kohdeyrityksenä on Taksi Helsinki.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei aikaan ja paikkaan sidottuja tenttejä.

Kansainvälisyys

Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä esimerkkejä markkinointiviestinnästä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

AHOT, näyttö

Oppimistehtävät

Ryhmissä tehtävä markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle. Kohteena tällä toteutuksella on Taksi Helsinki.

Projektin suunnitelma ja loppuraportti

Siirry alkuun