Markkinointiviestinnän suunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: MAR003AS2A-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2024 - 22.03.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 25.03.2024 - 17.05.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 45
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Tuija Koskimäki
- Ryhmät
-
EVENINGIltaopetus
-
TRB3HEMARSALTradenomi liiketalous, 3. lukukausi, monimuoto, Helsinki, Markkinointi ja myynti
-
CONTACTLähitoteutus
-
BLENDEDMonimuotototeutus
- Opintojakso
- MAR003AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Iltatoteutus lukujärjestyksen mukaisesti
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutusmuodot: Contact , Blended Online, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.
Näyttötehtävänäsi on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.
Intro
Markkinointiviestintä on yritystoiminnan oleellinen osa, jonka avulla luot tunnettuutta sekä rakennat ja kehität yrityksen brändiä. Oivallat, miten käytännön markkinointitoimenpiteet ohjaavat ja auttavat asiakasta ostopäätöksissä. Opit myös suunnitelmallisen markkinointiviestinnän organisoimisesta ja mittaamisesta/seurannasta. Sinusta tulee luova ongelmanratkaisija. Osaat sovittaa erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja toimenpiteet asiakkaan tarpeisiin sekä autat yritystä saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.
Oppimateriaalit
Toteutuksessa tehdään markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Rämö, S. 2019. Viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa
Eagle, L., Czarnecka, B., Dahl, S., & Lloyd, J. 2021. Marketing Communications
Työelämäyhteydet
Ei tenttejä
Kansainvälisyys
Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä esimerkkejä markkinointiviestinnästä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
AHOT
Oppimistehtävät
Ryhmissä tehtävä markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle.
Arviointitavat
H-5