Markkinointiviestinnän suunnittelu (5 op)

Toteutuksen tunnus: MAR003AS2A-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.01.2024 - 22.03.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
25.03.2024 - 17.05.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 45
Koulutus
TRALI Tradenomi liiketalous
Opettajat
Tuija Koskimäki
Ryhmät
EVENING
Iltaopetus
TRB3HEMARSAL
Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, monimuoto, Helsinki, Markkinointi ja myynti
CONTACT
Lähitoteutus
BLENDED
Monimuotototeutus
Opintojakso
MAR003AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Iltatoteutus lukujärjestyksen mukaisesti

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakson toteutusmuodot: Contact , Blended Online, näyttö ja opinnollistaminen.
Mikäli jo osaat tämän opintojakson osaamistavoitteet, voit näyttää osaamisesi. Opinnollistaminen on hyvä vaihtoehto, mikäli olet lähiaikoina kerryttämässä tavoitteet täyttävää osaamistasi.
Lisätietoa on Moodlessa sivustolla Markkinointi ja viestintä: näytöt ja opinnollistaminen (kurssiavain näyttö) on lisätietoja https://hhmoodle.haaga-helia.fi/course/view.php?id=32573. Osaamista ohjaavan opettajan nimen löydät https://www.haaga-helia.fi/fi/ohjaus-ja-hyvinvointi/osaamista-ohjaava-opettaja.

Näyttötehtävänäsi on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study.

Intro

Markkinointiviestintä on yritystoiminnan oleellinen osa, jonka avulla luot tunnettuutta sekä rakennat ja kehität yrityksen brändiä. Oivallat, miten käytännön markkinointitoimenpiteet ohjaavat ja auttavat asiakasta ostopäätöksissä. Opit myös suunnitelmallisen markkinointiviestinnän organisoimisesta ja mittaamisesta/seurannasta. Sinusta tulee luova ongelmanratkaisija. Osaat sovittaa erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja toimenpiteet asiakkaan tarpeisiin sekä autat yritystä saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.

Oppimateriaalit

Toteutuksessa tehdään markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Rämö, S. 2019. Viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa
Eagle, L., Czarnecka, B., Dahl, S., & Lloyd, J. 2021. Marketing Communications

Työelämäyhteydet

Ei tenttejä

Kansainvälisyys

Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä esimerkkejä markkinointiviestinnästä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

AHOT

Oppimistehtävät

Ryhmissä tehtävä markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle.

Arviointitavat

H-5

Siirry alkuun