Markkinointiviestinnän suunnittelu (5op)
Toteutuksen tunnus: MAR003AS2A-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.06.2023 - 18.08.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 21.08.2023 - 13.10.2023
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 45
- Koulutus
- TRALI Tradenomi liiketalous
- Opettajat
- Mia-Maria Salmi
- Sonja Haaksluoto
- Ryhmät
-
CONTACTLähitoteutus
-
TR3HEMAR2Tradenomi liiketalous, 3. lukukausi, Helsinki, markkinointi ja viestintä, ryhmä 2
- Opintojakso
- MAR003AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
Kontaktitunnit Pasilan kampuksella tiistaisin ja torstaisin klo 14-16.45, aikavälillä 22.8. - 12.10.2023
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakson toteutustavat:
CONTACT
ONLINE BLENDED
Toteutustapojen kuvaukset löytyvät Haaga-Helian verkkosivulta: https://www.haaga-helia.fi/fi/toteutustavat
Voit suorittaa opintojakson näyttämällä tai opinnollistamalla vaikka opintojaksosta ei olisi DEMO tai WORKSTUDY -toteutuksia. Lisätietoja osaamisen tunnistamisesta Haaga-Helian verkkosivulla: https://www.haaga-helia.fi/fi/osaamisen-tunnistaminen-ja-work-study
Näyttötehtävänä on laatia markkinointiviestintäsuunnitelma valitsemallesi yritykselle tai organisaatiolle. Kuvaa omaa suunnitteluprosessiasi ja perustele valintasi tietoperustan (aiheeseen liittyvien lähteiden esim. kirjallisuuden, artikkeleiden) avulla.
Intro
Markkinointiviestintä on yritystoiminnan oleellinen osa, jonka avulla luot tunnettuutta sekä rakennat ja kehität yrityksen brändiä. Oivallat, miten käytännön markkinointitoimenpiteet ohjaavat ja auttavat asiakasta ostopäätöksissä. Opit myös suunnitelmallisen markkinointiviestinnän organisoimisesta ja mittaamisesta/seurannasta. Sinusta tulee luova ongelmanratkaisija. Osaat sovittaa erilaiset markkinointiviestinnän muodot ja toimenpiteet asiakkaan tarpeisiin sekä autat yritystä saavuttamaan liiketoiminnan tavoitteet.
Oppimateriaalit
Rämö, S. 2019. Viesti perille: tuloksellista markkinointiviestintää ja sisällöntuotantoa
Eagle, L., Czarnecka, B., Dahl, S., & Lloyd, J. 2021. Marketing Communications
Työelämäyhteydet
Toteutuksessa tehdään markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei aikaan ja paikkaan sidottuja tenttejä.
Kansainvälisyys
Opintojaksolla käytetään kansainvälisiä esimerkkejä markkinointiviestinnästä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
AHOT, näyttö
Oppimistehtävät
Ryhmissä tehtävä markkinointiviestintäsuunnitelma elinkeinoelämän kohdeyritykselle. Kohteena tällä toteutuksella on Levain Bakery & Eateryn toimipisteet