Hotelli- ja ravintolaliiketoiminnan palvelukulttuurin johtaminen (5op)

Toteutuksen tunnus: LEA2HR002-3018

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.01.2022 - 25.03.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
28.03.2022 - 20.05.2022
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Haagan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 40
Koulutus
HOTRA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma
Opettajat
Anna-Liisa Aarti
Riikka Hynninen
Ryhmät
RH20SA
RH20SA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon ko., 2020 aloittaneet
RH20SB
RH20SB Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon ko., 2020 aloittaneet
VIRTUAL
Virtuaalitoteutus
Opintojakso
LEA2HR002

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

Tunnus: LEA2HR002
Laajuus: 5 op
Ajoitus: 2. lukuvuosi
Kieli: suomi
Opintojakson taso: täydentävät opinnot
Opintojakson tyyppi: pakollinen

Oppimateriaalit

TENTTIKIRJA:
Fischer, M. & Vainio, S. (2015). Potkua palvelubisnekseen: Asiakaskokemus luodaan yhdessä (2. p.). Helsinki: Talentum Pro.
Saatavana myös e-kirjana https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-14-2132-7

MUU MATERIAALI:
Korkiakoski, K. & Karhinen, R. (2019). Asiakaskokemus ja henkilöstökokemus: Uusi aika, uudenlainen johtaminen. Helsinki: Alma Talent.
Saatavana myös e-kirjana: https://bisneskirjasto-almatalent-fi.ezproxy.haaga-helia.fi/teos/BAGBGXDTEB#piste:t1

Moodlessa (viikot 1-8) esitelty materiaali: diat, artikkelit, videot..

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Osaaminen osoitetaan tentillä sekä kurssitehtävillä. Tehtävät ja arviointikriteerit esitellään opiskelijoille opintokokonaisuuden alussa tai aikana Moodlen sivustolla

Työelämäyhteydet

Tällä opintojaksolla pohditaan palvelukulttuuria hotelli- ja ravintola-alan näkökulmasta ja peilataan johtamisen teorioita alaan.
Opintojakson aikana esimerkit edustavat hotelli- ja ravintola-alan yrityksiä, toimintatapoja sekä peilaavat ajankohtaisiin tapahtumiin.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kirjatentti Online monivalintatentti kurssialustalla ilmoitettuna ajankohtana.
Fischer, M. & Vainio, S. (2015). Potkua palvelubisnekseen: Asiakaskokemus luodaan yhdessä (2. p.). Helsinki: Talentum Pro.
Saatavana myös e-kirjana https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-14-2132-7

Kurssitentin voi uusia Haagan virallisina uusintatenttipäivinä

Kansainvälisyys

Esimerkkejä kansainvälisistä yrityksistä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

AHOT ja WS

Oppimistehtävät

Kirjatehtti sekä erilliset kurssitehtävät toteutuksen aikana.

Opintojakso suoritetaan itsenäisesti opiskellen Moodlessa. Toteutuksessa myös ryhmätyöskentelyä, joihin osallistuminen vaikuttaa kurssisuoritukseen. Opiskelija suorittaa tentin sekä tehtävät annettujen kriteerien mukaan pyydetyssä aikataulussa.

Arviointitavat

Opiskelija osoittaa osaamisensa tentissä sekä kurssin oppimistehtävissä:

Arvosana1
Tunnistaa tiimin kehitysvaiheet ja tiimirooleja sekä vieraanvaraisuuden ja kokemuksellisuuden yhteydet johtamiseen. Ymmärtää esimiehen rooleja vuorovaikutuksen ja muutoksen mahdollistajana.

Arvosana 3
Osaa soveltaa tiimityön yleisimpiä menetelmiä monimuotoisen tiimin ongelman ratkaisussa ja tiimityön kehittämisessä. Osaa osoittaa työhyvinvoinnin suoria ja välillisiä vaikutuksia liiketoiminnalle.

Arvosana 5
Osaa analysoida tiimityötä ja palvelukulttuuria sekä arvioida luottamuksen ilmapiiriä. Osaa esittää suunnitelman niiden kehittämiseksi.

Siirry alkuun