Hotelli- ja ravintolaliiketoiminnan palvelukulttuurin johtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: LEA2HR002-3009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
17.06.2019 - 23.08.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
14.10.2019 - 13.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Haagan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 30
Koulutus
HOTRA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma
Opettajat
Anna-Liisa Aarti
Ulla Ijäs
Opintojakso
LEA2HR002

Arviointiasteikko

H-5

Oppimateriaalit

- Fischer & Vainio (2014): Potkua palvelubisnekseen.
- Moodle-opiskelumateriaali

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Tämän moduulin osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-, monimuoto- tai intensiivitoteutuksena
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t) omassa työympäristössä.

Työelämäyhteydet

Moduulissa työstetään yhteistyökumppanien antamia kehityskohteita ja -aiheita.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Ei tenttiä.

Kansainvälisyys

Esimerkkejä kansainvälisistä palveluyrityksistä. Mahdolliset yritysvierailijat ja vierailevat opettajat.

Oppimistehtävät

Kurssiin kuuluu useita oppimistehtäviä, jotka arvioidaan kurssisuorituksina.

Arviointitavat

Hyväksytty moduuli arvioidaan asteikolla 1 - 5. Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.
Arvosana1
Tunnistaa tiimin kehitysvaiheet ja tiimirooleja sekä vieraanvaraisuuden ja kokemuksellisuuden yhteydet johtamiseen. Ymmärtää esimiehen rooleja vuorovaikutuksen ja muutoksen mahdollistajana.
Arvosana 3
Osaa soveltaa tiimityön yleisimpiä menetelmiä monimuotoisen tiimin ongelman ratkaisussa ja tiimityön kehittämisessä. Osaa osoittaa työhyvinvoinnin suoria ja välillisiä vaikutuksia liiketoiminnalle.
Arvosana 5
Osaa analysoida tiimityötä ja palvelukulttuuria sekä arvioida luottamuksen ilmapiiriä. Osaa esittää suunnitelman niiden kehittämiseksi.

Siirry alkuun