Hotelli- ja ravintolaliiketoiminnan palvelukulttuurin johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: LEA2HR002-3009
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 17.06.2019 - 23.08.2019
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 14.10.2019 - 13.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Haagan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 30
- Koulutus
- HOTRA Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma
- Opettajat
- Anna-Liisa Aarti
- Ulla Ijäs
- Opintojakso
- LEA2HR002
Arviointiasteikko
H-5
Oppimateriaalit
- Fischer & Vainio (2014): Potkua palvelubisnekseen.
- Moodle-opiskelumateriaali
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Tämän moduulin osaamistavoitteet voi saavuttaa seuraavilla tavoilla:
a. Lähiopetus ja siihen liittyvät tehtävät päivä-, monimuoto- tai intensiivitoteutuksena
b. Tentti ja/tai oppimistehtävä(t) omassa työympäristössä.
Työelämäyhteydet
Moduulissa työstetään yhteistyökumppanien antamia kehityskohteita ja -aiheita.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Ei tenttiä.
Kansainvälisyys
Esimerkkejä kansainvälisistä palveluyrityksistä. Mahdolliset yritysvierailijat ja vierailevat opettajat.
Oppimistehtävät
Kurssiin kuuluu useita oppimistehtäviä, jotka arvioidaan kurssisuorituksina.
Arviointitavat
Hyväksytty moduuli arvioidaan asteikolla 1 - 5. Arviointikriteerit on esitetty asteikolla 1 - 3 - 5.
Arvosana1
Tunnistaa tiimin kehitysvaiheet ja tiimirooleja sekä vieraanvaraisuuden ja kokemuksellisuuden yhteydet johtamiseen. Ymmärtää esimiehen rooleja vuorovaikutuksen ja muutoksen mahdollistajana.
Arvosana 3
Osaa soveltaa tiimityön yleisimpiä menetelmiä monimuotoisen tiimin ongelman ratkaisussa ja tiimityön kehittämisessä. Osaa osoittaa työhyvinvoinnin suoria ja välillisiä vaikutuksia liiketoiminnalle.
Arvosana 5
Osaa analysoida tiimityötä ja palvelukulttuuria sekä arvioida luottamuksen ilmapiiriä. Osaa esittää suunnitelman niiden kehittämiseksi.