CRM liiketoiminnassa (5 op)
Toteutuksen tunnus: ICB006AS2A-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 03.06.2024 - 16.08.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 19.08.2024 - 11.10.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Toimipiste
- Pasilan toimipiste
- Opetuskielet
- suomi
- Paikkoja
- 15 - 60
- Koulutus
- TRATI Tradenomi tietojenkäsittely
- Opettajat
- Terhi Pio
- Ryhmät
-
ITB3PAICB1Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 3. lukukausi, Pasila, ICT ja liiketoiminta
-
EVENINGIltaopetus
-
IT3PAICB1Tradenomi tietojenkäsittely, 3. lukukausi, Pasila, ICT ja liiketoiminta, ryhmä 1
-
ONLINEVerkkototeutus
- Opintojakso
- ICB006AS2A
Arviointiasteikko
H-5
Aikataulu
VKO 1-2 Ennakkotehtävä
VKO 3 Käsitteet kuntoon -harjoitustehtävä
VKO 5 CRM ja liiketoimintaprosessit
Loput tehtävät lähetetään arvioitavaksi opintojakson päätöspäivään mennessä.
Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen
Opintojakso koostuu
- luennoista
- yksilö- ja ryhmätehtävistä
- käytännön harjoituksista
Opintojakso on mahdollista suorittaa myös näyttämällä aiemmin hankittu osaaminen. Mikäli sinulla on aiemmin hankittua osaamista opintojakson sisällöstä, olethan yhteydessä opettajaan jo toteutuksen ensimmäisellä viikolla.
Intro
Haluatko ymmärtää, miten yritykset rakentavat vahvoja asiakassuhteita ja miksi CRM on kriittinen osa nykypäivän liiketoimintaa? Tämä opintojakso vie sinut käytännönläheisesti asiakkuudenhallinnan (CRM) maailmaan huomioiden sekä teknologian että liiketoiminnan näkökulman.
Opintojakson aikana opit, miten CRM-järjestelmät auttavat hallitsemaan asiakastietoa, tehostamaan prosesseja ja tukemaan strategista päätöksentekoa. Sinulle tulee tutuksi, miten markkinointia voidaan automatisoida, miten myyntitiimit hyödyntävät CRM:ää tehokkuuden lisäämiseksi ja miten asiakaspalveluprosesseja rakennetaan CRM:ään. Lisäksi tarkastellaan CRM:n roolia liiketoimintastrategiassa ja sen tulevaisuutta uusien teknologioiden valossa.
Kurssin päätteeksi osaat suunnitella liiketoimintaprosesseja CRM-ympäristössä, hallitset keskeisen terminologian ja sinulla on konkreettista kokemusta CRM-järjestelmän käytöstä sekä loppu- että pääkäyttäjän näkökulmasta.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan kurssin alussa.
Opetusmenetelmät ja ohjaus
Opintojakso on verkkototeutus ja se suoritetaan oppimistehtäviä tekemällä. Opintojaksolla järjestetään verkkotapaamisia, jotka ilmoitetaan kurssin alussa. Ohjausta tehtävien tekemiseen voi saada verkkotapaamisten yhteydessä tai varaamalla kurssiopettajalta ajan tapaamiselle. Kurssille osallistuminen vahvistetaan tekemällä pieni ennakkotehtävä.
Työelämäyhteydet
Kurssilla tutustaan CRM-järjestelmän käyttöön ja hallintaan. Opetus ja harjoitustehtävät ovat suunniteltu tunnistamaan ja ratkaisemaan CRM -caseja liiketoimintalähtöisesti. Vierailevia luennoitsijoita voi olla mukana kurssilla saatavuuden mukaan.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä.
Kansainvälisyys
Kurssimateriaalia englanniksi ja käytettävät ohjelmistot voivat olla englanninkielisiä. Kurssilla käytettävä Salesforce on maailmanlaajuisesti käytössä oleva CRM-järjestelmä.
Toteutuksen valinnaiset oppimistavat
Mahdollisen AHOT-menettelyn yms. suhteen ole yhteydessä opettajaan viimeistään toteutuksen ensimmäisellä viikolla.
Mikäli opiskelijalla on osaamista riittävästi kurssi oppimistavoitteisiin nähden, opiskelija voi hakea arvosanaa AHOT-prosessin kautta. Se tapahtuu kahdessa vaiheessa, jossa ensin lähetetään AHOT-hakemus, jonka perusteella arvioidaan AHOT-kelpoisuus. Jos AHOT-kelpoisuus todetaan, siitä ilmoitetaan opiskelijalle jonka jälkeen varsinainen AHOT-prosessi suoritetaan loppuun. Tästä opiskelija saa arvosanan.
Oppimistehtävät
Ennakkotehtävä kurssille osallistumiseen
CRM -käsiteharjoitus
CRM ja liiketoimintaprosessit
CRM ja data liiketoiminnassa
Salesforce Trailhead -oppimisympäristön valikoituja moduuleja
Reflektoiva essee
Arviointitavat
Oppimistehtävät. Jokainen pakollinen harjoitustehtävä arvioidaan ja se on osa opintojakson arviointia.