CRM liiketoiminnassa (5 op)

Toteutuksen tunnus: ICB006AS2A-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
03.06.2024 - 16.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.08.2024 - 11.10.2024
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Toimipiste
Pasilan toimipiste
Opetuskielet
suomi
Paikkoja
15 - 60
Koulutus
TRATI Tradenomi tietojenkäsittely
Opettajat
Terhi Pio
Ryhmät
ITB3PAICB1
Tradenomi tietojenkäsittely, monimuoto, 3. lukukausi, Pasila, ICT ja liiketoiminta
EVENING
Iltaopetus
IT3PAICB1
Tradenomi tietojenkäsittely, 3. lukukausi, Pasila, ICT ja liiketoiminta, ryhmä 1
ONLINE
Verkkototeutus
Opintojakso
ICB006AS2A

Arviointiasteikko

H-5

Aikataulu

VKO 1-2 Ennakkotehtävä
VKO 3 Käsitteet kuntoon -harjoitustehtävä
VKO 5 CRM ja liiketoimintaprosessit

Loput tehtävät lähetetään arvioitavaksi opintojakson päätöspäivään mennessä.

Toteutustavat, näyttö ja opinnollistaminen

Opintojakso koostuu
- luennoista
- yksilö- ja ryhmätehtävistä
- käytännön harjoituksista

Opintojakso on mahdollista suorittaa myös näyttämällä aiemmin hankittu osaaminen. Mikäli sinulla on aiemmin hankittua osaamista opintojakson sisällöstä, olethan yhteydessä opettajaan jo toteutuksen ensimmäisellä viikolla.

Intro

Haluatko ymmärtää, miten yritykset rakentavat vahvoja asiakassuhteita ja miksi CRM on kriittinen osa nykypäivän liiketoimintaa? Tämä opintojakso vie sinut käytännönläheisesti asiakkuudenhallinnan (CRM) maailmaan huomioiden sekä teknologian että liiketoiminnan näkökulman.

Opintojakson aikana opit, miten CRM-järjestelmät auttavat hallitsemaan asiakastietoa, tehostamaan prosesseja ja tukemaan strategista päätöksentekoa. Sinulle tulee tutuksi, miten markkinointia voidaan automatisoida, miten myyntitiimit hyödyntävät CRM:ää tehokkuuden lisäämiseksi ja miten asiakaspalveluprosesseja rakennetaan CRM:ään. Lisäksi tarkastellaan CRM:n roolia liiketoimintastrategiassa ja sen tulevaisuutta uusien teknologioiden valossa.

Kurssin päätteeksi osaat suunnitella liiketoimintaprosesseja CRM-ympäristössä, hallitset keskeisen terminologian ja sinulla on konkreettista kokemusta CRM-järjestelmän käytöstä sekä loppu- että pääkäyttäjän näkökulmasta.

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan kurssin alussa.

Opetusmenetelmät ja ohjaus

Opintojakso on verkkototeutus ja se suoritetaan oppimistehtäviä tekemällä. Opintojaksolla järjestetään verkkotapaamisia, jotka ilmoitetaan kurssin alussa. Ohjausta tehtävien tekemiseen voi saada verkkotapaamisten yhteydessä tai varaamalla kurssiopettajalta ajan tapaamiselle. Kurssille osallistuminen vahvistetaan tekemällä pieni ennakkotehtävä.

Työelämäyhteydet

Kurssilla tutustaan CRM-järjestelmän käyttöön ja hallintaan. Opetus ja harjoitustehtävät ovat suunniteltu tunnistamaan ja ratkaisemaan CRM -caseja liiketoimintalähtöisesti. Vierailevia luennoitsijoita voi olla mukana kurssilla saatavuuden mukaan.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä.

Kansainvälisyys

Kurssimateriaalia englanniksi ja käytettävät ohjelmistot voivat olla englanninkielisiä. Kurssilla käytettävä Salesforce on maailmanlaajuisesti käytössä oleva CRM-järjestelmä.

Toteutuksen valinnaiset oppimistavat

Mahdollisen AHOT-menettelyn yms. suhteen ole yhteydessä opettajaan viimeistään toteutuksen ensimmäisellä viikolla.

Mikäli opiskelijalla on osaamista riittävästi kurssi oppimistavoitteisiin nähden, opiskelija voi hakea arvosanaa AHOT-prosessin kautta. Se tapahtuu kahdessa vaiheessa, jossa ensin lähetetään AHOT-hakemus, jonka perusteella arvioidaan AHOT-kelpoisuus. Jos AHOT-kelpoisuus todetaan, siitä ilmoitetaan opiskelijalle jonka jälkeen varsinainen AHOT-prosessi suoritetaan loppuun. Tästä opiskelija saa arvosanan.

Oppimistehtävät

Ennakkotehtävä kurssille osallistumiseen
CRM -käsiteharjoitus
CRM ja liiketoimintaprosessit
CRM ja data liiketoiminnassa
Salesforce Trailhead -oppimisympäristön valikoituja moduuleja
Reflektoiva essee

Arviointitavat

Oppimistehtävät. Jokainen pakollinen harjoitustehtävä arvioidaan ja se on osa opintojakson arviointia.

Siirry alkuun